Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Joda, du har lagd en fin mygg i str. 16, men du kan godt kutte ut dubbingen. Myggkropper er jo som du sikkert vet ikke så tykke...

Men for all del, mygg funker fint med dubbing, men du kan i det minste prøve å bruke litt mindre ;)

 

will do! fikk i alle fall testa ut den nye dubbing twisteren og alpakkadubbing ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke pureist men foretrekker å fiske tørt. Den flua der tror jeg kommer til å funke godt når myggen klekker på det verste. Om du bruker litt cdc olje eller annen impregnering så kommer den til å ligge høyt på vannet og med fordel kanskje legge igjen et tykkere avtrykk, som kanskje kommer til å bli et triggerpoint. Levetiden på flua er det nå så som så med men det spiller vel ingen rolle så lenge den er kjapp og enkel å binde.

 

Hovedsakelig så binder jeg alle mine mygg så sparsomlig som overhode mulig og dubber aldri kroppen. Selv bruker jeg mye biot til mine voksne mygg.

 

Jeg kommer nok til å binde opp noen av denne selv som jeg skal få teste om noen uker.

 

Takk for inspirasjon.

 

Sigve

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke pureist men foretrekker å fiske tørt. Den flua der tror jeg kommer til å funke godt når myggen klekker på det verste. Om du bruker litt cdc olje eller annen impregnering så kommer den til å ligge høyt på vannet og med fordel kanskje legge igjen et tykkere avtrykk, som kanskje kommer til å bli et triggerpoint. Levetiden på flua er det nå så som så med men det spiller vel ingen rolle så lenge den er kjapp og enkel å binde.

 

Hovedsakelig så binder jeg alle mine mygg så sparsomlig som overhode mulig og dubber aldri kroppen. Selv bruker jeg mye biot til mine voksne mygg.

 

Jeg kommer nok til å binde opp noen av denne selv som jeg skal få teste om noen uker.

 

Takk for inspirasjon.

 

Sigve

 

 

Hyggelig å høre  :) si ifra om det blir fisk på den da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linsene er sikkert greie nok de, klarer bare ikke å få til bilder når fluene er så små.

Ned til krok 16 er det lett å ta bilder, men krok 18 og mindre blir proposjonene helt feil synes jeg. Men jeg skal prøve meg litt frem, det kommer nok.

Det blir iallefall avslørende med slike bilder, hver minste feil kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fluer JB og KT :D.

 

Fjærmygg

 

Krok:Str 26 Mustad Midge/Dry Fly

Kropp:Sort bindetråd

Ving og stuss:Hvit Cdc

Hackel:Gryzzly.

 

kjell

 

Fronthackle i krok 26! Imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fluer JB og KT :D.

 

Fjærmygg

 

Krok:Str 26 Mustad Midge/Dry Fly

Kropp:Sort bindetråd

Ving og stuss:Hvit Cdc

Hackel:Gryzzly.

 

kjell

 

Fronthackle i krok 26! Imponerende!

dæven.. prøvde meg på en krok 19 i stad, og jeg synes det var vanvittig smått... fin mygg :)

Vanvittig fin mygg i krok 26  :o. Da blir det i minste laget for mine pølsefingre.

 

Fisker du ofte med så smått?

 

 

 

Takk takk gutter :D.

Nei,jeg fisker ikke ofte med så små fluer men jeg føler at jeg må ha noen i boksen :).

 

kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fluer JB og KT :D.

 

Fjærmygg

 

Krok:Str 26 Mustad Midge/Dry Fly

Kropp:Sort bindetråd

Ving og stuss:Hvit Cdc

Hackel:Gryzzly.

 

kjell

 

 

 

Viste ikke at det fantes så liten krok engang jeg :rolleyes:;D Bare en ting å si, elegant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...