Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Unknown User

Phew, nettopp ferdig med min første pattegris. Prøvde å følge rådet "hold den tynt dresset". Well, ikke enkelt første gang merket jeg.

Krok Mustad STD størrelse 4

Whiting grå spey hackel

Lighting dubbing "Stormcloud grey"

Rygg Poly Bear fiber dark grey, som jeg lakket med Hard head clear

Øyne av grå 0.50 monofil

Bildene ble ikke så bra. Jobber fortsatt med å prøve å skjønne den nye linsen.

6227171345_f01bf36cef_z.jpg

6227689808_16cbcb911f_z.jpg

Nå ger jeg på den orangea.

(Kroppet bildene litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hvis jeg skulle produsere til andre fikk jeg ikke komme meg ut å fiske. en per to timmer er ikke så gunstig. Hehe. Er ikke speedy gonsalez bak bindestikken. Om noen år. Da lover jeg at jeg skal droppe en surprise i G4-lommen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle produsere til andre fikk jeg ikke komme meg ut å fiske. en per to timmer er ikke så gunstig. Hehe. Er ikke speedy gonsalez bak bindestikken. Om noen år. Da lover jeg at jeg skal droppe en surprise i G4-lommen din.

Hehe, godt vintern er lang da, mulig du får fylt opp den ene siden av flueboksen din i løpet av den:)

Fin var den uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

kjempe gris swede. akkurat som vi liker dem 8). den der fanger garantert sjøørret. hvis du dypper øynene i svart lakk, så har jeg erfaring med att de holder litt lengre.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre ikke like petimeter bak stikka som jeg burde og binder først og fremst fluer fordi jeg får dem slik jeg vil ha dem, ikke fordi jeg synes det er rasende festlig. Da tar jeg også enkelte snarveier noen ganger og finishen er alt annet enn vakker, men fisk fanger dem, det kan jeg stå inne for  ;D Forenklet beskrivelsen bindeprosessen så er det hyggelig å høre ;) Er ymse beskrivelser der ute, og har fått et par henvendelser på å lage en SBS på denne, så da kunne jeg ikke la være  :) Men det er lov å være uenig i min enkle variant (min og min fru blom. Først og fremst Claus Eriksen sin, men med mindre garnityr  :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Og jeg er ikke god nok til ta snarveier enda. Må følge oppskriften slavisk.

- slå på 5 dl vann (Hmm, 5 dl?)

- kok opp (huui, når vet jeg at vannet koker da?)

- legg i eggene forsiktig uten å (da må jeg jo dyppe fingra ned i kokende vann ...)

- la koke i 7 minutter (ok ...)

*Åsså står en der og stirrer på egget i syv minutter med en en brennskadet hånd og sverger over at kona er borte og ønsker at det fantes en snarvei rundt*

... (sen da? Hvordan får jeg opp egget? Faens dritt!)

Det er meg når jeg binder fluer. Da skjønner du at det tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig bjorni, men av alle ringrever her inne så er det vel få som har mindre nytte av denne SBS´en enn deg ;) Maken til rekekonge skal man lete lenge etter. Du er fluebindernes svar på rekekongen Røkke  ;D

Hehehe, takker for de ordene Lars, men noen rekekonge er jeg vel ikke. Modifiserte litt på CdC reka til Runar Kabbe (http://nfisk.no/Default.aspx?tabid=113&txtSearch=cdc+reke&SortField=ProductName&ProductID=8089) og ga til Toggi. Toggi kom med noen tilbakemeldinger og så ble det vel gjort noen små endringer underveis.

Skal få lagt den i fluebasen.

Liker måten dere binder pattegrisen på, ..ga meg noen ideer :)

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for SBS!

Liker å lage enkle fluer så derfor prøver jeg meg på et lite spørsmål..

Har antrongarnet en spesiell funksjon på pattegrisen, eller kan man binde grisen enda enklere ved å droppe ryggskjoldet helt?

Har ikke fisket med pattegrisen så jeg vet ikke om antronet har noe avgjørende effekt på f.eks. gangen  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...