Gå til innhold

Øllen sin !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Takk, karer - der har vi den  :) Har ikke smakt denne siden jeg var student og bodde på et lite krypinn i Oslo, men det vekker gode følelser og minner  :)

Nå skal det sies at hver forsommer så datt jeg liksom ut av studentlivet, og tilbrakte mesteparten av tiden på vulgata- vann i Oslomarka  ;D Jævlig fin tid i livet, i grunnen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Vanelig 4,5 % Må jo på polet for klasse 3 :P Mørk men ikke så veldig bitter. Passe med en anelse karamell.

 

 

Okeei.. Trudde nesten du hadde hentet den på polet.. Da må man nesten over grensa i morgen og se om våres finske venner har kommet med noe nytt i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet igang med årets testing av juleøl her også.

 

Noen testvinner er enda ikke utropt da jeg må vvære helt sikker.

Så noen flere tester blir det nok utover pappapermen  ;)

 

 

 

Jan

Vi pleide å ha en juleøltest i nabolaget før, det var gøy. Kjøpte noen få av alle vi fant. Alle vet jo hvor riktige slike tester blir utover kvelden :rolleyes:

Det ende med at han ene naboen ikke fikk lov av kona å bli med uten at hun ble med og det fikk hun ikke lov til av oss andre så da ble det stopp. :P

Må prøve å få til noe i høst, det er litt morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen ølet var ment å serveres romtemperert, var det ikke akkurat "a pint of bitter" som ble servert heller. Tipper 99% av alt øl som selges i eller fra england er best egnet nedkjølt.

 

Det er for all del noen av de eldre britiske øl-sortene som egner seg lunket, men over det hele og det gjevne tilsier iallefall min smak at øl smaker best når det er kaldt.

Lunket guinness tror jeg ikke er noen særlig suksess. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen ølet var ment å serveres romtemperert, var det ikke akkurat "a pint of bitter" som ble servert heller. Tipper 99% av alt øl som selges i eller fra england er best egnet nedkjølt.

 

Det er for all del noen av de eldre britiske øl-sortene som egner seg lunket, men over det hele og det gjevne tilsier iallefall min smak at øl smaker best når det er kaldt.

Lunket guinness tror jeg ikke er noen særlig suksess. :)

 

Guinness er da vel ikke suksess uansett?? Uansett om den er iskald eller romtemperert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.......dere moderne gutter og Tobbe.......mørkt øl er det beste

 

Staffan.. Er enig at mørkt øl er godt.. Men faen guinness smaker jo som om du har latt flaska stå åpen i kjøleskapet ett døgn før du drikker den.. Den er så daaau..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet igang med årets testing av juleøl her også.

 

Noen testvinner er enda ikke utropt da jeg må vvære helt sikker.

Så noen flere tester blir det nok utover pappapermen  ;)

 

 

 

Jan

Vi pleide å ha en juleøltest i nabolaget før, det var gøy. Kjøpte noen få av alle vi fant. Alle vet jo hvor riktige slike tester blir utover kvelden :rolleyes:

Det ende med at han ene naboen ikke fikk lov av kona å bli med uten at hun ble med og det fikk hun ikke lov til av oss andre så da ble det stopp. :P

Må prøve å få til noe i høst, det er litt morro :)

 

Dette hørtes jo riktig gøy ut  :)

 

Slike juletradisjoner må holdes i hevd Ruffen!

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...