Gå til innhold

Øllen sin !


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

man må være oppflaska på Rignes for å like det, altså være født i oslo ;)

 

 

Fysj :P Ringnes drikkes kun hvis det er det eneste alt, og da mener jeg eneste!!

 

 

Dere avdekker med dette en manglende kunnskap om hva som kjennetegner godt øl.  Ringnes er av kjennere regnet for å være et meget godt øl, men siden det er mainstream faller det dessverre i kategorien "uspennende å fremheve", og får følgelig ikke den anerkjennelse det fortjener.  Det virker langt mer sofistikert å trekke frem en eller annen suspekt flaske få har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må være oppflaska på Rignes for å like det, altså være født i oslo ;)

 

 

Fysj :P Ringnes drikkes kun hvis det er det eneste alt, og da mener jeg eneste!!

 

 

Dere avdekker med dette en manglende kunnskap om hva som kjennetegner godt øl.  Ringnes er av kjennere regnet for å være et meget godt øl, men siden det er mainstream faller det dessverre i kategorien "uspennende å fremheve", og får følgelig ikke den anerkjennelse det fortjener.  Det virker langt mer sofistikert å trekke frem en eller annen suspekt flaske få har hørt om.

Du har helt sikkert rett så da får jeg bare prise meg lykkelig for at jeg ikke er en kjenner. Til og med i fylla synes jeg Ringnes ligger langt bak de aller fleste andre ølmerker. Mitt favorittøl er "grøn tuborg" på flaske kjøpt i Danmark. Ikke akkuratt sofistikert men veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg Frode, ringnes er no møkk!!! Desverre har de nermest monopol på ølsalg mange steder, inkl. Hamar og Hønefoss, nei takke meg til den dagen Hansa blir vanlig på tappekraner rundt på østlandet. Sånn som på Ac/DC konserten, da blei jeg skikkelig positivt overraska over at de hadde Hansa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansa er fint :) Spessiell på konsert :D En stund var det nesten bare Ringnes i Kr,sand og. Du snakker :o :o

De sponset utestedene mye mer en CB. Heldigvis har de aller fleste stedene tatt til fornuft. (Tror jeg, er stort sett bare ute på sommeren og da på fiskebrygga) Nei, Ringnes er for kjennere og alkoholikere. CB for,ex er for livsnytere som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøft å legge det ordinære for hat.  Kjøper den.  At det har noen rot i virkeligheten?  Nei.  Kun pubertale nykker fra folk som tradisjonen tro i liten grad vet hva de snakker om.  Grønn Tuborg på flaske kjøpt i Danmark?  Du hadde ikke klart å skille den fra annet lyst øl, herunder Ringnes, i en blindtest - om du så stod på hodet og pissa i vinkel.  Takker nei til "Rignes"?  Skulle jeg likt å se, med mindre hensikten var å forsøke å imponere et eller annet løvtre med misforstått ølkunnskap.  Hansa?  Hva får dere til å tro at de kan noe om øl i en by hvor både vær og dialekt påfører enhver besøkende en umiddelbar trang til å drikke seg snydens på Absint med malurt for å døyve inntrykkene maksimalt?  Huff.

 

Nei.  En kald Ringnes er helt ok.  Ikke nødvendigvis det beste av det beste, men likevel sterkt undervurdert.  Dere lærer nok med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker nei til "Rignes"?  Skulle jeg likt å se, med mindre hensikten var å forsøke å imponere et eller annet løvtre med misforstått ølkunnskap.

 

Det er bare å invitere det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøft å legge det ordinære for hat.  Kjøper den.  At det har noen rot i virkeligheten?  Nei.  Kun pubertale nykker fra folk som tradisjonen tro i liten grad vet hva de snakker om.  Grønn Tuborg på flaske kjøpt i Danmark?  Du hadde ikke klart å skille den fra annet lyst øl, herunder Ringnes, i en blindtest - om du så stod på hodet og pissa i vinkel.  Takker nei til "Rignes"?  Skulle jeg likt å se, med mindre hensikten var å forsøke å imponere et eller annet løvtre med misforstått ølkunnskap.  Hansa?  Hva får dere til å tro at de kan noe om øl i en by hvor både vær og dialekt påfører enhver besøkende en umiddelbar trang til å drikke seg snydens på Absint med malurt for å døyve inntrykkene maksimalt?  Huff.

 

Nei.  En kald Ringnes er helt ok.  Ikke nødvendigvis det beste av det beste, men likevel sterkt undervurdert.  Dere lærer nok med tiden.

 

 

Så meget korrekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Grønn Tuborg på flaske kjøpt i Danmark?  Du hadde ikke klart å skille den fra annet lyst øl, herunder Ringnes, i en blindtest - om du så stod på hodet og pissa i vinkel.

Her tror jeg til og med Lillevann for en gangs skyld måtte bite i det sure eplet. Har vel drukket nok av begge deler til at en test i VG om alkoholkonsum hadde gitt meg: Oppsøk lege! Du har et særiøst alkoholproblem! Er rimelig sikker på at jeg skulle kjent forskjeld!!!!

 

Ps: Nå vet ikke jeg hva slags "løvtrær" du omgås men de "løvtærene" jeg omgås bryr seg fint lite om hva slags øl jeg drikker.

Har du campingvogn Lillevann?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bar og gjort det noen år nå. Dere hadde blitt overrasket over hvor mange som ikke kan å skille øl fra hverandre så fort de får de i glass. Til og med Munkholm har flere hatt problemer med å skille fra en del øltyper.

 

PS. Vil gjerne nevne at dette er avtalt mellom meg og gjestene sånn at dere ikke tror jeg selger dere Munkholm til fullpris øl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bar og gjort det noen år nå. Dere hadde blitt overrasket over hvor mange som ikke kan å skille øl fra hverandre så fort de får de i glass. Til og med Munkholm har flere hatt problemer med å skille fra en del øltyper.

 

PS. Vil gjerne nevne at dette er avtalt mellom meg og gjestene sånn at dere ikke tror jeg selger dere Munkholm til fullpris øl ;)

Kl 0330?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ps: Nå vet ikke jeg hva slags "løvtrær" du omgås men de "løvtærene" jeg omgås bryr seg fint lite om hva slags øl jeg drikker.

Har du campingvogn Lillevann?

 

 

Om Lillevann har campingvogn?  Nei. Lillevann kunne ikke bodd på noen campingplass.  Lillevann trives best på steder hvor det er fullstendig usannsynlig å treffe på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. 0330 blir det for vanskelig for mange tror jeg ;)

 

Er som regel de som kommer litt tidlig. Ser at en har flere typer tapp og begynner å forklare hvor mye bedre f.eks. Carlsberg er enn Ringnes. Er det bare å foreta en blindtest da.

Joda man kan fort bli svar skyldig. Hvet du noe, i morgen det fredag og da skal jeg jammen ta en blindtest. Skal kjøpe EN!!!!! Ringnes og få dama til å helle oppi så skal vi se om jeg kjenner forskjeld på Ringnes og Tuborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...