Gå til innhold

Den store fluefisketreffen....Rena 2009


Gjest staffan@epost.no

Renatreffen 2009  

175 stemmer

  1. 1. Renatreffen 2009

    • helt klart, jeg kommer!!!
      81
    • nei, dette gidder jeg ikke!!!
      14
    • for langt å reise.....
      23
    • for dårlig fiiskeelv
      11
    • liker ikke så mye folk
      64


Anbefalte innlegg

:)

 

jeg frykter bare at turen ender i ren frustrasjon og sinne.. derfor er jeg usikker på om jeg skal komme eller ei.

 

 

 

Du tenker helt feil :) Jeg har og tenkt meg en tur og hvis det er en haug med besserwissere som møter meg drar jeg igjen sporenstreks. Da kan du få sitte på.

Heldigvis så tror/vet jeg at det ikke er slik :)

 

Når en leser her på forumet virker det som veldig mange er ekstremt dyktige i alt de gjør. Tror de aller fleste er normale noen er på pluss siden og noen er på minussiden i ferdigheter :)

 

Dette innlegget er ikke ment negativt, det blir bare litt anderledes når man skal skrive om ting. Da kan man lett få inntrykk av at folk er jævlig gode i alt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 770
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

:)

 

jeg frykter bare at turen ender i ren frustrasjon og sinne.. derfor er jeg usikker på om jeg skal komme eller ei.

 

 

 

Du tenker helt feil :) Jeg har og tenkt meg en tur og hvis det er en haug med besserwissere som møter meg drar jeg igjen sporenstreks. Da kan du få sitte på.

Heldigvis så tror/vet jeg at det ikke er slik :)

 

Når en leser her på forumet virker det som veldig mange er ekstremt dyktige i alt de gjør. Tror de aller fleste er normale noen er på pluss siden og noen er på minussiden i ferdigheter :)

 

Dette innlegget er ikke ment negativt, det blir bare litt anderledes når man skal skrive om ting. Da kan man lett få inntrykk av at folk er jævlig gode i alt.

 

 

Du kommer til å lete forgjeves etter besserwissere under Renatreffen Frode :D...... det du vil møte er en fantastisk god stemning hvor en gjeng fluefiskenerder

møtes og deler generøst av kunnskap og ekte fiskeglede.

Stikkord for treffen er:

Sosialt samvær, fluefiske, fluekasting, naturopplevelser, ja kort og godt en uke hvor folk har det hyggelig i lag.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Du tenker helt feil :) Jeg har og tenkt meg en tur og hvis det er en haug med besserwissere som møter meg drar jeg igjen sporenstreks.

 

Haha, hvis noen kommer med "Nei å nei, du kan da ikke gjøre sånn!?! Er du dum eller? Hør nå her..." så blir han/hun raskt det største vaket i Rena 2009. Bortsett fra hvis Terje kommer med den når jeg står der med ei nymfe... Da faller antagelig jeg selv i vannet av ren latter. :D

 

Gleder meg ikke jeg... neida!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det langt til nærmeste butikk? vinmonopol o.l ;D

Det ligger et enormt kjøpesenter akkurat ved nedkjøringa til kvarven, med bla døgnåpent vinmonopol, hvor det vil være halv pris på alt denne uka  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å bli så stappfullt av gærninger at jeg holder døren åpen for å komme innom en tur selv om det krasjer med litt annet. Må bare kjøpe meg flueutstyr først. Har aldri tatt i en fluestang før jeg. Er bare på forum!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

VIKTIG MELDING ANGÅENDE RENATREFFEN

 

Det er i ferd med å bli svært mange som har tenkt seg til treffen. Det er kjempeflott :D

Jeg har i den forbindelse noen viktige opplysninger.

 

1. Jeg oppfordrer til at man går sammen om å ta seg til Rena, dette for å minimere antall biler. Vi kan ikke ha biler nede på sletta vår

hvis vi skal få plass til alle teltene og en liten åpning for fluekasting på plenen. Derfor må biler plasseres i lommer i skogkanten oppover bak hytta. Dess færre biler dess lettere blir dette.

60 biler oppover i skogen kan bli et problem, så dess flere som reiser sammen dess bedre. Håper alle kan bidra så langt det er mulig for å få til dette. Det er klart at ikke alle kan kjøre sammen, men der det er mulig vil det bidra stort til at vi får dette i boks.

 

2. Det kan være at ikke alle får plass nede på sletta. Det avhenger av hvor mange som vil være der til enhver tid. De som kommer litt ut i uka må være forberedt på å sette opp telt oppe i og rundt skogen ved Kvarven hvis det skulle være fullt nede på sletta. Dette vet vi ikke før vi ser hvor mange som kommer i begynnelsen av treffet og hvor mange som kommer litt ut i uka. Det har stått telt i skauen bak hytta før så det burde være helt greit å få til. Jeg skal ta en rekognosering om noen få uker for å se nærmere på teltplass muligheter.

Hvis man ikke kan leve med telt forholdene i skogen bak og rundt hytta, må man selv ta ansvar for å finne en gunstig teltplass. Vi kan være behjelpelig med å finne gode alternativer, men jeg tror ikke dette kommer til å bli noe stort problem. Det er så vidt jeg vet ikke alle som skal bo i telt på Kvarven heller, men har ordnet annen overnatting langs Renaelva. Uansett med litt velvilje så får vi til dette.

 

3. Håper og tror at ikke alle telt som settes opp er enmannstelt :) Jeg regner med at vi skal klare å få plass til stort sett alle nede på Kvarven området men 60 enmannstelt kan jo bli en utfordring :D

 

4. Hvis noen telt blir satt opp i skogen rett bak hytta så husk følgende: ALL TENNING AV ILD ER STRENGT FORBUDT I SKOGEN BAK HYTTA. All matlaging og kaffekoking foregår nede på sletta ved Kvarven i kontrollerte former.

 

5. Gamle Holmbo camping har dusjmuligheter som vi kan få bruke, så det er bare å stikke ned dit for å ta en dusj hvis ønskelig. 10 kroner for 8 minutter elno.

 

6. Vi jobber med å få til et sanitets opplegg som vil funke tilfredsstillende og kommer tilbake til dette etterhvert. Utedassen tilhørende Kvarven vil kun være for oss som har hytta. Vi orker rett og slett ikke å tømme utedassen etter at treffen er over :D

 

To be continued.........

 

Hilsen Kai, Terje, Harald, Jørn og Knut aka Kvarvengutta :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premien begynner å ta form.

Stangen jeg lager er en såkalt PMQ (pour man's quad), altså en firkantet splitcanestang. Hensikten med å lage akkurat en slik stang er å vise at man faktisk kan lage splitcanestenger selv, uten særlig mye spesialverktøy.

Jeg har tenkt å "dra det litt langt" med akkurat denne stangen. Det blir nok mer en kuriositet enn fiskestang, for å vise hva som er mulig.

Samtidig planlegger jeg å gjennomføre en liten "workshop" under treffet for å vise hvordan man går frem for å lage en liknende stang.

Bildene viser blanks etter liming og pussing. Spissen er tilpasset toppringen, og derfor litt avrundet i kantene. Planen er at stangen videre skal hulbygges, noe som gir et helt spesielt utseende.

Følg med, fortsettelse følger ;)

post-2403-13949864449059_thumb.jpg

post-2403-13949864449529_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Så stilig Vidar!

 

Folkens, Vidar har begynnt å lage firkantcane.....hva gjør det med aksjonen?? Gleder med til å kanskje få lov til å prøve!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare to spiler, ja.

Som sagt, akkurat denne stangen lager jeg mest som en kuriositet.

For å være ærlig, har jeg ikke peiling på hvordan den blir å kaste med :D

Vinneren kan trøste seg med at det i hvert fall ikke er noen som har maken.

 

Aksjonen vil vel bli veldig forskjellig avhengig av hva du velger som rygg da. Skal bli spennende å prøve dette i praksis. Er det slik en PMQ vanligvis blir lagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Har nå bygd 3 pmq stenger i vinter. En 7" #4/5 og en 7,6" #3/4 og en 4,4" #5/6.

Synes de 7foterne er ganske gode å kaste med, den på 4,4 ble sånn som så. ;D

Mine stenger ble heller ikke så bra bygd, noen dårlige limfuger her å der, snorbeine ble de heller ikke.

Men det går fint å kaste med de, så etter mørkets fremmbrudd er det mulig å prøvekaste stengene mine, da vises ikke sjønhetsfeilene så mye. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En måned igjen nå. Gleder meg sinnsykt nå. Fiske etter vakende kilosfisk i rennende vann, ahhh, skal bli gøy!

 

2 måneder siden første ørreten ble landet for min del her i stavanger. Er sikkert litt klekkinger på gang nå, men blir aldri like gira av stillevann fisket. Bare så idiotisk at de to elvene som faktisk er fine på ørret ikke åpner før 1 juni, og da er de beste klekkingene over og vannstanden for lav. Får håpe på skikkelig regnvær snart så blir det kanskje en tur i rennende vann før renatreffen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...