Gå til innhold

Gjeddesesongen 2009


Robban

Anbefalte innlegg

Som du sikkert veit sitter jeg i et styre som har som satsning i år. Barn og Ungdom :)

 

Det forplikter. he he Men med den teknikken har har på stanga kan han helt klart bli litt vanskelig og ha med og gjøra etter hvert ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 350
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ser ikke akkurat gjedde sikker ut! ;D er det ei slik oppblåsbar ei!

 

Sammenleggbar :) Men det er oppblåsbare felt på siden for litt mere stabiltet eller et eller annet, funker som fy :)

 

Edit: Jøss blit Guru åsså nå, fantastisk ;D

 

OHH du store guru bukk og nikk.! Sa ikke noe galt nå vel. he he ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke akkurat gjedde sikker ut! ;D er det ei slik oppblåsbar ei!

 

Sammenleggbar :) Men det er oppblåsbare felt på siden for litt mere stabiltet eller et eller annet, funker som fy :)

 

Edit: Jøss blit Guru åsså nå, fantastisk ;D

 

OHH du store guru bukk og nikk.! Sa ikke noe galt nå vel. he he ;D ;D ;D

 

;D ;D ;D Tipper Truls ikke ble noe mindre sugen på fluefiske etter i dag. :) Fluebinding neste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke akkurat gjedde sikker ut! ;D er det ei slik oppblåsbar ei!

 

Sammenleggbar :) Men det er oppblåsbare felt på siden for litt mere stabiltet eller et eller annet, funker som fy :)

 

Edit: Jøss blit Guru åsså nå, fantastisk ;D

 

OHH du store guru bukk og nikk.! Sa ikke noe galt nå vel. he he ;D ;D ;D

 

Han fikk seg bindestikke til et pr lapper for en mnd siden. blir vel et pr pike muppet replica etter hvert tror jeg!

 

;D ;D ;D Tipper Truls ikke ble noe mindre sugen på fluefiske etter i dag. :) Fluebinding neste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, men da er det ikke noe problem å ha med meg da :P

 

  ;D Var vel bare du og jeg som fikk fisk forrige dagen ;D ;D ;D Og jeg regner med at det blir flere turer ;) Var ikke liten den ene som rulla seg litt i overflata ved siden av deg. Neste gang svømmer'n riktig vei og tar flua de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynner å rote litt i sagflisa så finner jeg ut at det faktisk er femti årsiden jeg flyttet fra Gran. Så da er det ikke noe rart at gjedda er blitt voksen der også. Hvordan er det forresten med røya i Jarenvatnet nå? Har gjedda tatt alt sammen, eller hur.

 

Husker også at jeg så et bilde av en ørret som var tatt inne på åsen der. Vekt ca. 10 kilo.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, men da er det ikke noe problem å ha med meg da :P

 

  ;D Var vel bare du og jeg som fikk fisk forrige dagen ;D ;D ;D Og jeg regner med at det blir flere turer ;) Var ikke liten den ene som rulla seg litt i overflata ved siden av deg. Neste gang svømmer'n riktig vei og tar flua de ;)

 

 

 

EEHH Det var vel en til som også fikk fisk den dagen >:( >:(>:( >:(>:(

 

Men ved tanke på Hvordan du skalv så er det greit Robban.  ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var dagens økt gjennomført.!

 

Ble en fisk idag 10,2 kg ;D så noen jævlig store purker(Ref Sumpoter)  ??? ??? Men de har allerede startet og Leke litt. prøver du og legge flue i nærheten stikker de som olja lyn! :'(

 

Men moro var det ;D ;D selv om det kun ble den ene fisken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for no fisker dere får da gutter. Imponerende.  :)

Så et spørsmål fra en gjeddenovis. Mitt lokale gjedde vann på Hurum er ble isfritt i helgen. Fiska mye der med mort som guttunge, og fikk et par brukbare fisker i 5-6 kilosklassen. Var innom en tur i fjor med med flua, men fikk kun fått et par småtasser. Når isgangen er så sent som dette, vil gytinga da starte opp med en gang? eller er det muligheter for å få noen større fisker før de trekker inn på grunna for å ha seg? Vet det går noen puddinger på over 10 i dette vannet....

 

Har ikke tid til å vente til etter gytinga, for da vaker ørreten i nabovanna ;D ;D

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker temperatur rundt 12-14Gr det er litt av grunnen til vårt gode fiske her omkring.!

Sjekk temp i vannet prøv deg frem ned til ca 1 m vann. der står de rolig til vannet går inn i sivet :rolleyes: ::):rolleyes: ::):rolleyes:

 

Du nevner at du fikk noen små. godt tegn prøv da de nærmeste dagene de store kommer seint men godt ;D ikke sant robban :o :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban, du var bare noen hundre gram unna norgesrekorden for fluefanget gjedde!!  Den er på 13,95 kg. Ref: http://www.klikk.no/produkthjemmesider/villmarksliv/article291111.ece

 

Ikke lett å veie slike dyr skikkelig. Vet du om vekta di er nøyaktig? Uansett, takk for å ta oss andre litt med inn i drømmeland. Moro dette, og det er deg vel unnt.  :) :).

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store er som regel litt vanskelig å ha med å gjøre i perioden rett før leken (min erfaring).  De er som regel veldig fokusert på den nærstående gytinga. Men de er ikke umulige å få, hvis du vet hvor de er. Får du et par smågjedder på et bestemt område kan det være en indikasjon på at det står en stor "sump oter"  ;D i nærheten. Hanngjeddene begynner å følge etter madammene en god stund før det store øyeblikket. Dette gjør de åsså etter leken, da kan plask utenfor sivbelte indikere en småsur madam som er lei kurtisen og klar til å spise. :)

 

Fiske etter gytinga fikser du lett Gisle. Ørret på lørdag og gjedde på søndag, er vel ikke noe å lure på det vel ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig min første gjedde på flue..!!  ;D

 

[attachimg=1]

 

[attachimg=2]

 

[attachimg=3]

 

Etter noen bomturer så tok jeg turen til ei lita å fordi nå skulle jeg ha gjedde!

Det var så sinnsykt kult da vannet eksploderte og jeg skvatt stanga i været.. Fast fisk!  ;D

 

Grattis med ny pers Robban og takk for at du har gjort meg mer fiskegal enn jeg alt er..!  :)

Jeg kjenner det på meg at det kommer til å bli forvirringer rundt klekkinger og sånt nå om hva jeg skal velge!  ???;D

post-2216-13949864164691_thumb.jpg

post-2216-13949864165195_thumb.jpg

post-2216-13949864165655_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban, du var bare noen hundre gram unna norgesrekorden for fluefanget gjedde!!  Den er på 13,95 kg. Ref: http://www.klikk.no/produkthjemmesider/villmarksliv/article291111.ece

 

Ikke lett å veie slike dyr skikkelig. Vet du om vekta di er nøyaktig? Uansett, takk for å ta oss andre litt med inn i drømmeland. Moro dette, og det er deg vel unnt.   :) :).

 

bjorni

 

Takk Bjorni og Toggi og alle andre for gratulasjoner, når du sier det, så mener jeg å huske den viser litt feil. ;D Neida, Ron thompsen digitalvekt(best i test) ;D. Ikke så nøye lenger det der, men får jeg en på over 15 engang da skal det veies nøyaktig ;D ;D ;D. Foresten en fiskekompis av meg (brama brama) som har mulig norgesrekord med en purke på 125 cm som ble veid på dårlig salter fjærvekt. Juster skruen var stilt helt feil, noe de fant ut lenge etter at fisken svømte avgårde ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig min første gjedde på flue..!!  ;D

 

[attachimg=1]

 

[attachimg=2]

 

[attachimg=3]

 

Etter noen bomturer så tok jeg turen til ei lita å fordi nå skulle jeg ha gjedde!

Det var så sinnsykt kult da vannet eksploderte og jeg skvatt stanga i været.. Fast fisk!  ;D

 

Grattis med ny pers Robban og takk for at du har gjort meg mer fiskegal enn jeg alt er..!  :)

Jeg kjenner det på meg at det kommer til å bli forvirringer rundt klekkinger og sånt nå om hva jeg skal velge!  ???;D

 

Grattis sjøl Gizmo.

 

Flotte farger på den gjedda. Trenger ikke bli forvirra, går fint an å drive med begge ting ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store er som regel litt vanskelig å ha med å gjøre i perioden rett før leken (min erfaring).  De er som regel veldig fokusert på den nærstående gytinga. Men de er ikke umulige å få, hvis du vet hvor de er. Får du et par smågjedder på et bestemt område kan det være en indikasjon på at det står en stor "sump oter"  ;D i nærheten. Hanngjeddene begynner å følge etter madammene en god stund før det store øyeblikket. Dette gjør de åsså etter leken, da kan plask utenfor sivbelte indikere en småsur madam som er lei kurtisen og klar til å spise. :)

 

Fiske etter gytinga fikser du lett Gisle. Ørret på lørdag og gjedde på søndag, er vel ikke noe å lure på det vel ;D ;D ;D

 

He He.. er det dårlig tørflueforhold kan jeg jo ta både lørdag og søndag hos gjeddene...hadde vært morro og fått opp en skikkelig sumpoter. Var jæævla tøft da jeg var der i fjor. Småmorten hoppa høy i lufta ved flere anledninger, utrolig visuelt og artig fiske. Unektlig litt tøft nå du har vada ut 5o meter fra land, og kan fiske gjedde i alle himmelretninger ;D

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store er som regel litt vanskelig å ha med å gjøre i perioden rett før leken (min erfaring).  De er som regel veldig fokusert på den nærstående gytinga. Men de er ikke umulige å få, hvis du vet hvor de er. Får du et par smågjedder på et bestemt område kan det være en indikasjon på at det står en stor "sump oter"  ;D i nærheten. Hanngjeddene begynner å følge etter madammene en god stund før det store øyeblikket. Dette gjør de åsså etter leken, da kan plask utenfor sivbelte indikere en småsur madam som er lei kurtisen og klar til å spise. :)

 

Fiske etter gytinga fikser du lett Gisle. Ørret på lørdag og gjedde på søndag, er vel ikke noe å lure på det vel ;D ;D ;D

 

He He.. er det dårlig tørflueforhold kan jeg jo ta både lørdag og søndag hos gjeddene...hadde vært morro og fått opp en skikkelig sumpoter. Var jæævla tøft da jeg var der i fjor. Småmorten hoppa høy i lufta ved flere anledninger, utrolig visuelt og artig fiske. Unektlig litt tøft nå du har vada ut 5o meter fra land, og kan fiske gjedde i alle himmelretninger ;D

 

Gisle

 

Hei Gisle. Det du skriver her er åsså mye av grunnen til at jeg driver med dette. Alltid mye action i gjeddebefengte vann selv om en ikke nødvendigvis får fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...