Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

tok en tur ut i indre oslo idag for og denge litt.

så ett vak på hele dagen, samt en følgefisk på rundt 7-800g som riktignok fulgte etter skjøteløkka mi som er chartruese gul ;D.

det tror jeg er det dummeste jeg har sett noen gang.

trodde det skulle bli en fangstløs dag, men jeg klarte og overliste en skikkelig sulten stakkar som hogg som den tok sitt siste måltid.

2.1kg og 73 cm lang :o:-[ :-\

ja du leste riktig................................. ble riktignok en ny pers, men fy for en stakkarslig fisk. tynnere sø skal du se lenge etter. k-faktoren gidder jeg ikke ta opp en gang, men la meg si det sånn, hadde den vært i riktig kondis, altså k-faktor 1, så hadde den veid nærmere 4kg :o......tenk deg det a..fy fader as..

DSC00414.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73 cm. det var en laaaaaang fisk ;D

Var ute en tur i dag også på samme plassen som i går, ble en aure på ca 7-8 hg, kompisen fikk en tilsvarende samt en liten tass. Så en del vak og hadde en stor fisk etter som lugga i flua tipper at den var mellom 1,5 og 2 kg. Når skumringen kom ble det dødt og kaldt, så da ga vi f. Begge fiskene på sildefluer. ingen børstiser å se.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg som er så heldi ikke å ha hytte på fjellet var en tur i SOnsbukta i dag og der var det skikkelig gjørmete vann så det ble ikke lange fisketuren.

Når det gjelder fisken til dilla så er vel det et typisk slips, men gøy uansett da det er ikke så ofte man får såpass stor fisk, gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en liten kort tur på Snarøya i dag. Ekstremt lavt vann og ikke noe liv. Kom over en "lokal" børstemark sverming, snakk om 1x1 meter område mellom tang, der var det sikkert 30 BM. ellers så jeg lite BM eller annet bytte.

Nå begynner også isen på innsiden av fornebu å slippe, er nok ikke så lenge til Kalvøya er fri for is, kan blir fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på hutta ved hvitsten til helger, håpe godplassen levere som vanlig. da blir der sikkert fisk på dansken  ;D

Nogen flue ideer? Fisker vanligvis rosa reke på lavt vann og jiggy på dybtpå denne årstid

Til dilla: Det var jo det vileste slips, veldig synd den ikke hadde spist seg stor og feit da var den sikkert 4-5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur på Hurumlandet i dag. resiste ut i ca 1500 Mye gromsevann, og etter hvert mye vind. Så en fisk som vaka med en gang vi kom, og kompisen fikk en liten tass og mista en litt større på 7-8 hg. ellers så var det dødt. Kveldsfiske ble ødelagt av for mye vind.

Det er meldt sønnavind de kommende dagene, så jeg håper vinden sender alt gjørmevannet innover fjorden så det blir litt klarer vann for oss gutta ute på landet ;D ;D.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og en fiskekompis var også en tur på hurumlandet idag.

veldig grumsete vann, men klarte allikevel og lure opp et par ørreter.

selv fikk jeg bare en liten tass på rundt 600g, mens anders dro opp en skikkelig rugg på 2kg 8)

prakt eksemplar av en sø.

kveldsfisket ble som sagt her ødelagt av for mye vind. kjipe greier.

takk for en fin dag anders.

DSC00418.jpg

DSC00417.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Det dilla ikke nevner er den store vi aldri fikk. Det kom noe stort, hvitt langsomt mot oss i vannskorpa, og vi diskuterte hva det kunne være. Ku? mente dilla, en hval mente jeg.

Dilla kasta på den noen ganger, men han er altfor god til å kaste, og kasta for langt. Til slutt var den på kastehold selv for meg, og den satt! Det var ikke mye liv i den(bokstavlig talt)."Det" ble snudd da jeg dro i det, og vi kunn se at det hadde finner, tror jeg. Det var ikke mulig å få det nærmere så vi  måtte forsøke å sette to snører i den for å kunne få den opp. Det gikk ikke helt etter planen og det røyk. Ganske kjapt forsvant utover i strømmen.

Hvis noen finner et lik av et eller annet slag i Oslofjorden de nærmeste dagene, så innrømmer jeg at det er mi sjø-ørretflue som sitter der, men at det ikke var jeg som tok livet av vesenet.

Vi får gjøre Prøysens ord til våre

" I hvert fall er det sikkert at det kanskje er ei ku"

I mangel av bilder, her er illustrasjonsfoto:

ku-468.jpg

foto forbrukertipset

KU

hval.JPG

HVAL, foto:universitas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute igjen i dag. Mye sønnavind sendte gjørmehelvete innover fjorden, akkuratt som jeg hadde bestilt ;D.  I le av div øyer hadde vi en fin dag ved fjorden. Varierende vær for å si det pent, sludd, regn, og hagl med perioder med sol. Fikk 3 ørreter i dag og mista et par til. Ingen som er verdt og nevne når vi prater om størrelse. 2 kompiser som var med fikk også et par småpinner hver. Ruben mista en stor en som nok kan ha vert 2 kg. I kveldinga var det godt gammelt torskekalas, med mengder av torsk inne på grunna.

I morgen er jeg nødt til og få en ordentlig fisk merker jeg, trivlig med småfisk som er på bette, men blir litt spett i lengden, må over kiloen skal det bli noe greie på det.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute nå, såpass dødt at jeg skriver melding på Ffs og surfer på fotballresultater...Får se an litt til og vekke kastearmen fra vinterdvale. Uvant å løfte armen en annen retning enn til munnen. Begynner å bli litt liv i måkene i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat inn etter en liten økt. Fikk 1 på ca 8 hg. mista en som var litt større. Kompisen fikk 3 småtasser. Så en stor ørret  vaka, ca 2 kg men den var ikke interessert i flua mi. Gromsete vann.

Nå blir det blåskjell til forret,t og lam til hovedrett, med tilhørende drikke.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute et par kvelder nå. På Nesoddlandet. Sild og torsk. Sett mye sild i det siste. Litt eksotisk egentlig, men frykter vel at sjøørreten holder seg langt unna sildestimen. Silda spiser alt på sin vei. Ingen vak, litt underlige.

Noen som ser det samme som meg etter at sola har gått ned? MORILD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste trøsten for en innsektsorientert fluefisker er at det går mot isløsning i marka! Da kan fjorden være  fjorden, selv om det ikke passer seg å si her. Men dere skal vite at jeg har gjort noen seriøse forsøk på comeback i saltvann. Får bare ikke fot med greiene, og tanglukt i bilen på vei hjem er bare en påminnelse om nok et nederlag. Eier ikke tålmodighet til kast på kast med varierte inntrekk. Uten innsekter og vak er jeg ikke mer verdt enn en fotballspiller som er klart best uten ball.   ;)  Dere som er av en annen støpning ønsker jeg skitt fiske i den enorme fjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i kveld. Endelig godt med små børstemark og fisk som jakta på disse. Klarte ikke å få annet enn sild, stor fjordsild og små torsk. Så, hadde på og vinka "ha det" til ørret. Tror jeg var litt seint ute på fiskeplassen. Morild er pent, og jeg tror ikke det forstyrrer fisket vesentlig. Dessuten ser fisken veldig stor ut i vannet når den har en lysende hale av morild etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste trøsten for en innsektsorientert fluefisker er at det går mot isløsning i marka! Da kan fjorden være  fjorden, selv om det ikke passer seg å si her. Men dere skal vite at jeg har gjort noen seriøse forsøk på comeback i saltvann. Får bare ikke fot med greiene, og tanglukt i bilen på vei hjem er bare en påminnelse om nok et nederlag. Eier ikke tålmodighet til kast på kast med varierte inntrekk. Uten innsekter og vak er jeg ikke mer verdt enn en fotballspiller som er klart best uten ball.   ;)  Dere som er av en annen støpning ønsker jeg skitt fiske i den enorme fjorden!

Du må finne steder der fisken vaker, å snike seg innpå med #5er stang gir sjøfisket en helt annen tenning ;D

Jeg glemmer ofte og tenker ikke på at jeg fisker i saltvann :)

Selv om den fineste tiden, med mest overflate aktivitet er høsten da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...