Gå til innhold

Årets tur etter sjøørreten...


Spenolsen

Anbefalte innlegg

En kjapp rapport før jeg hopper til køys:

 

Tok en tur innover vestlandsfjordene på søndag, og skulle møte Ørjan og Jan Ole som allerede var der nede og drev å fiklet med å sette opp en lavvo. Med meg hadde jeg selvsagt "junior" aka Steffen91 som reisefølge. På veien kunne Ørjan melde om at han allerede hadde tatt to fisk, èn liten en og en på rundt kiloen :) Jan Ole hadde også hatt et kraftig lugg. Han kunne også meddele at de nesten ble feid avgårde av et snøskred som kom nedover fjellsiden...tenker han eller Jan Ole kan fortelle mer om det.

 

Var ganske kaldt og dødt de første timene på mandag, men været kom seg kjapt og vi så masse fisker fra 1-3 kilo som kruste rundt foran oss, men ville ikke ta :-\ Jeg fikk en liten 400grammer og det var det denne dagen.

 

Dagen idag startet utrolig bra med at vi så masse storfisk som lurte rundt helt inne på sandbunnen. Steffen stod og koste seg litt med 4`er stangen og fikk en småtass på en myggpuppe han stjal i boksen min (!!). Dette fikk meg til å tenke litt, og etter gjentatte forsøk med streamere på disse saktesvømmende fiskene, knøt jeg på en liten fortynget døgnfluenymfe i str.16 tiltenkt brunørretfiske :P Dette gjorde utslag og tre fisker kom svømmende etter fluen med en gang den landet foran dem. Den minste fulgte fluen helt inn til land før den sugde den ørsmå fluen i seg, kun tre meter fra både meg, Ørjan og steffen som beskuet det hele. Etter en liten fight kunne jeg lande en sjøørret på 1,5 kg ;D Bare synd det ikke var 3-kilosen som tok den...

 

Etter dette kom det litt vind, og videre spotting ble vanskelig. Vi begynte den vante dengingen, og Jan Ole hadde en god del fisk svømmende foran seg og etter fluen. Han ropte til Steffen at fisken kom svømmende mot ham, og steffen kylte ut en diger tubeflue i retning dit Jan Ole sa. Fisken tok vel med en gang, og reste av gårde. Har en liten video av kjøringen samt flere bilder, men er altfor trøtt til å skrive lang rapport nå. Men ettersom halvannenkiloser spiser fluer på krok 16 kan dere vel tenke dere hvor stor fisk som tar 6 centimeter lange tubefluer? Svaret kommer her;

 

79251_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/31850/79251.jpg

 

4kg blank!

 

 

79252_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/31851/79252.jpg

Her fisker Jan Ole på en SØ vi spottet 10 meter fra land, ser den om du sjekker inni den rød ringen på fullversjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Grattis med NYDELIG fisk steff :) Ble miunnelig nå, så du får herved ikkje vere med meg på noe sø fiske :P :P :P

 

men satan, den var fin ja... Ble alt filmet?

 

Har filmet det meste ja...unntatt når den tok, da jeg stod ganske langt unna og fisket selv. Sliter dog litt med å få lagt innpå filmen...PCen påstår filen er skadet :-\ Du kan iallefall få se det på kameraet mitt en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...