Gå til innhold

og folk kjøper utstyr.....


Gjest staffan@epost.no

hvor mye regner du met at du vil kjøpe utsyr for denne sommeren  

117 stemmer

  1. 1. hvor mye regner du met at du vil kjøpe utsyr for denne sommeren

    • 30 -500.-
      6
    • 500-2000.-
      43
    • 2000-6000.-
      43
    • 6000-12000.-
      22
    • 12000-24000.-
      10
    • langt over høyere prissettning
      3


Anbefalte innlegg

Gjest Tobbe

Vist jeg regner fra og med 1 jan den her gangen, så har jeg kjøpt en snelle fra Danmark. Thats it, ellers har jeg alt. Midt i sesongen går det jo noen hundringser her og der til fortomsmateriale og oen fluer og etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg kjøpt såpass mye av utstyr de siste årene, at i år tror jeg det blir rimelig rolig med de store investeringene, drsom ikke noe av det jeg har "ryker".  Men, man vet jo aldri, begynner å lure på om jeg burde kjøpt meg en ny "livlig" to-hands, og da ryker jeg glatt på 2000-kroners nivået jeg anslo.

 

Men, hva med deg Staffan?.. Hvor mye skal du investere i dette året.

 

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f.. jeg har lyst til at Clan skal lage en GREENHART stang til meg ..det blir ikke så billig akkuratt :-Xdet tar han nesten en måned å lage den...ellers håper jeg å få råd til å kjøpe noe, støtte de lokale litt...bestilte tre DT rio classic DTer hos jarle og bjørnar 

fine taperingr og fin lengde til mitt bruk...venter på AIRCELL DTer..ellers har jeg lyst til å kjøpe en SAGE av de nye var helt knall.prøvde en når Sveinordisk var på HDammen, trenger en typisk underhånds stang,, zspey henrik mortensen 11, foter ..finnes det?han veit vel hva han holder på med,skulle jeg anta..jeg liker stilen hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f.. jeg har lyst til at Clan skal lage en GREENHART stang til meg ..det blir ikke så billig akkuratt :-Xdet tar han nesten en måned å lage den...ellers håper jeg å få råd til å kjøpe noe, støtte de lokale litt...bestilte tre DT rio classic DTer hos jarle og bjørnar   

fine taperingr og fin lengde til mitt bruk...venter på AIRCELL DTer..ellers har jeg lyst til å kjøpe en SAGE av de nye var helt knall.prøvde en når Sveinordisk var på HDammen, trenger en typisk underhånds stang,, zspey henrik mortensen 11, foter ..finnes det?han veit vel hva han holder på med,skulle jeg anta..jeg liker stilen hans...

Oi, Sven, dette kan jo bli dyrt.

Mitt siste innkjøp, var forøvrig ei artig stang du kanskje kjenner litt til:

Kalmarstix 11,1 #3...

Hørt rykter om at den funker jædrans bra med et #4-snøre, gjerne med litt lang klump(?) Giudeline Highwater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f.. jeg har lyst til at Clan skal lage en GREENHART stang til meg ..det blir ikke så billig akkuratt :-Xdet tar han nesten en måned å lage den...ellers håper jeg å få råd til å kjøpe noe, støtte de lokale litt...bestilte tre DT rio classic DTer hos jarle og bjørnar   

fine taperingr og fin lengde til mitt bruk...venter på AIRCELL DTer..ellers har jeg lyst til å kjøpe en SAGE av de nye var helt knall.prøvde en når Sveinordisk var på HDammen, trenger en typisk underhånds stang,, zspey henrik mortensen 11, foter ..finnes det?han veit vel hva han holder på med,skulle jeg anta..jeg liker stilen hans...

 

Hei Sven  :)

 

Godt at du er "tilbake" og at lysten på denne typen utstyr fortsatt er tilstede  8)

Jeg og mange med meg gleder oss til fortsettelsen....

Med ønsker om en fantastisk fiske- og kastesommer  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi jeg blir rørt... :-[:-X ja den 113 foteren er knall. CLAN RODS  og jeg skal jobbe videre med disse tinga....idealistisk fra min side...jævla ærefullt ..jeg bruker dt 3 og kan kaste lange tørrfluelast, men det nytter ikke i vind selvsagt...den tåler ganske tunge liner..TIPS. prov en anne tupp, og du har en speystang i klasse 6/8 hvis du er litt forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 - 2.000 kroner pluss fiskekort, såfremt ingenting ryker. Har i hvert fall nok stenger, to par vadebukser en haug med sneller og enda flere snører. Lurer egentlig på om jeg kommer opp i 2.000, men det dukker vel alltids opp et eller annet som jeg unner meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

nytt snøre, brukt stang i klasse 7-8, denne skal jeg også bruke til lineklasse 5.....da går jeg en rask klasse 5.....så blir det noe fortomtjafs...

100 meter stroft.....kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte 6-12 000,- tok litt høyde for at du mente for hele sessongen. selv om jeg kommer sikkert til å bruke litt igjen når ferie pengene kommer på konto..

På sommeren blir det som regel bare kjøpt etter forbruksmatriell, resten må jo være på plass til sessong start å blir derfor handlet utenfor sessongen..  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig er jeg av den mening at jeg har det jeg trenger av utstyr. Det bruker å være slik tidlig på sesongen.

Så jeg sier til meg selv at i år blir det bare etterfylling av fortommer. Men av en eller annen grunn så dukker det alltid opp et eller annet jeg ikke kan la være å kjøpe.

Så da ender det vel med en stang til, en snelle eller to, noen fluesnører og masse fluebindematrialer (som vanlig, sukk).

 

Men planen er å være nøktern på kjøpefronten, derfor krysser hjernen av for 500-2000kr. Så får jeg håpe at hjertet kan holdes i sjakk i år (for en gangs skyld).

 

Dag B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stadig kratlegging av folks vaner og atferd ???

Hva er du pønsker på din luring?

;D ;D ;D

 

Haha! Det er pine meg en markedsundersøkelse!

 

Lofoten Rod Company  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

et er ikke noen form for det, det eneste jeg legger merke til er at det går tregt med utstyrsalget i mange butikker, dessuten så er det mane her på foraet om kan trekke nytte av dette forretningsmessig.....hadde jeg hatt penger til å invistere så hadde de ikke gått til investering i fiskeustyr, de penga og den tida er forbi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et er ikke noen form for det, det eneste jeg legger merke til er at det går tregt med utstyrsalget i mange butikker, dessuten så er det mane her på foraet om kan trekke nytte av dette forretningsmessig.....hadde jeg hatt penger til å invistere så hadde de ikke gått til investering i fiskeustyr, de penga og den tida er forbi

 

Det går vel tregt med det meste i Norge for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig planer om å investere i en ladning Kapok- og Alpakkadubbing, men når jeg tenker meg om har jeg vel brukt både nok og for mye på fluefiske i løpet av vinteren/våren allerede, så kanskje jeg heller bør satse på å kare meg gjennom enda en sommer uten materialene dine, Staffan... ???;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...