Gå til innhold

New Zealand 09/10


Verre_enn_minken

Anbefalte innlegg

Jag tar gärna imot tips om vart

ni köper era flygbiljetter.

 

Selv har jeg valgt å fly med Emirates denne gangen da de var billigst da jeg bestilte, men enig med tmags at Air NZ er et bra selskap med god benplass. Også bra underholdningstilbud ombord, samt gode viner. Tror Emirates også leverer et bra tilbud, skal blant annet fly med deres nye A380.

 

Jeg bestiller på wideroe.no. Det er faktisk en veldig god bookingmotor, og velger du avansert søk kan du leke deg mye med forskjellige routinger, stop overs og selskaper. Det er mange som ikke vet dette, men Wideroe selger faktsik billetter til de aller fleste selskaper i hele verden, med et par hederlige unntak, bl.a ANZ.

 

Annen god bookingmotor er Expedia.com (ikke velg expedia.no, de er ofte mye dyrere). Også her kan du velge avansert og prøve deg frem.

 

Andre tips er momondo.com og skyscanner.net. Her kan du ikke bestille direkte, men få en oversikt over hvilke priser de forskjellige nettbaserte bookingløsningene kan tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Per Moen

Jag tar gärna imot tips om vart

ni köper era flygbiljetter.

 

Selv har jeg valgt å fly med Emirates denne gangen da de var billigst da jeg bestilte, men enig med tmags at Air NZ er et bra selskap med god benplass. Også bra underholdningstilbud ombord, samt gode viner. Tror Emirates også leverer et bra tilbud, skal blant annet fly med deres nye A380.

 

Jeg bestiller på wideroe.no. Det er faktisk en veldig god bookingmotor, og velger du avansert søk kan du leke deg mye med forskjellige routinger, stop overs og selskaper. Det er mange som ikke vet dette, men Wideroe selger faktsik billetter til de aller fleste selskaper i hele verden, med et par hederlige unntak, bl.a ANZ.

 

Annen god bookingmotor er Expedia.com (ikke velg expedia.no, de er ofte mye dyrere). Også her kan du velge avansert og prøve deg frem.

 

Andre tips er momondo.com og skyscanner.net. Her kan du ikke bestille direkte, men få en oversikt over hvilke priser de forskjellige nettbaserte bookingløsningene kan tilby.

Det låter bra,nu har jag lite att forska på.Vi tänkte boka biljett så snart

som möjligt. Vet ni om någon bra bobil uthyrare?

Vi landar säkert

i Aukland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

Kanskje litt i tidligste laget, men hvem har tenkt å oppleve verdens beste ørretfiske (?) sesongen 09/10?

 

Flybilletter er bestilt og selv reiser jeg ned i midten av desember og lar jul, romjul og nyttårsaften seile en lang sjø til fordel for tørrfluer og nymferigg, vakende storørret og spotting, Speights og Steinlager i 3 hele uker. Gleder meg!

 

Moro å høre hvem andre som skal nedover...

 

Jeg skal!!  ;D

 

Flytter ned igjen i september, og mange spennende nye steder på både sør- og nordøya står på programmet.

 

Da håper jeg det blir en egen tråd om rapporter fra "Down-Under" her inne  ;).

Jag gleder mej till rapport ;D Blir det film_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp en rapport fra en som tok en brun en på tørt for et par dager siden. Det tilsvarer omtrent februar her  ;D.

 

Ellers er nok de sikreste månedene januar/februar er sikrest når det gjelder tørrflue. Men er du noenlunde kjent kan du fiske tørt fra oktober til april. Enda lenger hvis du er MEGET godt kjent.

 

Det beste fisket generelt har du hvis du får godt vær i november/desember.

 

(10 dager til jeg stikker...  ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

Leste nettopp en rapport fra en som tok en brun en på tørt for et par dager siden. Det tilsvarer omtrent februar her  ;D.

 

Ellers er nok de sikreste månedene januar/februar er sikrest når det gjelder tørrflue. Men er du noenlunde kjent kan du fiske tørt fra oktober til april. Enda lenger hvis du er MEGET godt kjent.

 

Det beste fisket generelt har du hvis du får godt vær i november/desember.

 

(10 dager til jeg stikker...  ;))

Du får ha en fin tur och jag hoppas du kan klämma in en rapport

ifrån NZ :) Flyger du med Air NZ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp en rapport fra en som tok en brun en på tørt for et par dager siden. Det tilsvarer omtrent februar her  ;D.

 

Ellers er nok de sikreste månedene januar/februar er sikrest når det gjelder tørrflue. Men er du noenlunde kjent kan du fiske tørt fra oktober til april. Enda lenger hvis du er MEGET godt kjent.

 

Det beste fisket generelt har du hvis du får godt vær i november/desember.

 

(10 dager til jeg stikker...  ;))

Du får ha en fin tur och jag hoppas du kan klämma in en rapport

ifrån NZ :) Flyger du med Air NZ?

 

Kverke, njjtjjjaaa  :)

Men egentlig ikke for det norske markedet. Du må ikke stole på hva en ørretjeger sier.  ;D

 

Takk Per. Ja, vi flyr med AirNZ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å legge setet tilbake og sette på episode etter episode av Top Gear så flyr tiden. Utrolig bra AVOD (audio video on demand) på Air NZ. God tur tmags! Blir det nordøya nå først eller rett til sørøya?

 

Er litt misunnelig på deg som får med deg sesongåpningen der nede. Har selv hatt meget bra fiske i sør i slutten av oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste elver i Norge er det jo en nokså kort høysesong som f.eks de to-tre ukene aurivillien klekker i Hemsedal, Rena og andre østlandselver. Er det ikke noen tilsvarende kortvarige klekkinger i New Zealand som gir spesielt godt fiske, eller er klekkingene mer spredt ut over hele sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg frihet til å svare på denne, selv om det sikkert er mange andre med mer erfaring.

 

Selv har jeg aldri opplevd slike intense klekkinger på NZ som man kan oppleve i Norge. Sesongen er mye lenger, noe som gjør at klekkingene blir mere spredte, som igjen kommer fisken til gode ved at den har god tilgang på føde gjennom større deler av året. Nettopp derfor blir nok ørreten også relativt mye større enn mange andre steder. Selvfølgelig med en del andre forutsetninger til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gutter!  :D (André, når kommer du nedover??  ;))

 

Det er sant som Dr. Dry sier. Men vi har noen fantastiske vårflueklekkinger nesten hver eneste kveld hvor fisken går bananas.

Selv får jeg minst like stor "utløsning" av å SE fisk som beiter under vann som å se vak. Og fisk som beiter grunt tar ofte like gjerne tørt som vått.

 

I det store hele er det langt større grad av visuelt fiske der nede enn her, og det er vel der cluet ligger  ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...