Gå til innhold

Mygg!


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Knotten er lei' date=' ja. Her brukt et middel med 95% DEET de siste 2 årene, og det funker til en viss grad. På det aller verste svermer den så fælt at den er en sann plage selv om den ikke biter. Man puster jo inn 100-vis i hvert åndetak (husker du turen i fjor, Rune?).

DEET skal visstnok ikke være bra, men jeg har ikke merket noe annet enn at huden ser ut som grovt sandpapir med kongekviser. Og hallusinasjoner har man uansett. Bagateller.[/quote'] Ja, jeg husker det knottangrepet. Værste jeg har opplevd her hjemme. Når det blir for ille så sprøyter jeg på litt Repel 100. Det er vasse saker :twisted: Men prøver å la være å bruke noe særlig. Går det på psyken løs (når det ikke vaker) så fyrer jeg en petterøes nr. 3. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det på psyken løs (når det ikke vaker) så fyrer jeg en petterøes nr. 3. :oops:

 

Hehe... Akkurat den muligheten savner jeg veldig :D

 

Det jeg gruet meg mest til da jeg sluttet å røyke for ca. 2 år siden, var ikke røyksuget til øl´n på puben, men tanken på å ikke kunne fyre opp en sigg når knotten er som verst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autan er visst giftfri. I alle fall ikke DEET i den. Fungerer sånn noenlunde, men ikke like bra som de med DEET. Har forøvrig lest noen tester av myggmiddel, muligens i villmarksliv. Synes å huske at det kun var små forskjeller blant de som inneholdt DEET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Mitt tips er å kjøpe ei jakke med myggnetting i hetta.Det har eg og det funker meget bra.Tenkte med meg sjøl att eg ikkje kom til å sjå ein drit ut nettet,med det har funka utmerket.(Har alltid ein box og to med "mygga"i vesten just in case) 8)Men eg har hatt denne jakka i to sesonger nå,og har ikkje hatt bruk for mygga.Fiske ein del i skogsvann med masse myr rundt.Eg trenger vel ikkje prøve å fortelle kor masse mygg det kan være her :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Nordic Summer er anbefalt i forumet her. Brukte den et år i Gausdal Vestfjell og maken til odør er det lenge siden jeg har opplevd. Umulig å bli kvitt også. Selv en uke etter turen hadde jeg dunsten i min midte når jeg tok frem barberhøvelen for å bli kvitt noen stubber.

 

Bortsett fra det lukter som om du har sklidd på holka og uforvarende fått hode ditt i en tjærebøtte holder den sikkert myggen unna. Jeg har imidlertid funnet ut at Radar gel er tilstrekkelig. Myggnettingen tas frem i ekstreme perioder. Den bør imidlertid ikke kombineres med Petterøe's 3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder myggnett må man passe på at man kjøper finmasket nett.- Hvis ikke stenger man kun ut myggen og ikke knotten!! Dette kan fort bli en ubehagelig overraskelse :(

Ser nemlig at en del forhandlere selger disse uten å informere om skikkelig om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder myggnett må man passe på at man kjøper finmasket nett.- Hvis ikke stenger man kun ut myggen og ikke knotten!! Dette kan fort bli en ubehagelig overraskelse :(

Ser nemlig at en del forhandlere selger disse uten å informere om skikkelig om dette..

 

Men finmaskede nett er umulige å se igjennom, spesielt under dårlige lysforhold. Noen som har sett myggnetting med gjennomsiktig plast i synsfeltet (type slalombrillefasong)? Ville vært konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I testen til villmarksliv for en del år siden, så var vel Aurax det eneste middlet som hadde tilnærmet like bra effekt som vanlige myggmiddel.

 

Når det gjelder myggnett så har jeg smertelig erfart at det er viktig med "hatt-typen" eller hatt under. Det nytter ikke med en vanlig caps under nettingen, den blir da bare liggende på ørene og gjett hvor myggen stikker da. Jeg så ut som Dumbo etterpå....

 

Jeg bruker for det meste Myggmelk, pluss et stoff med MASSE deet i som jeg ikke husker navnet på.Som andre har nevnt, så er det lett å bli sår av disse. Jeg smurte inn capsen med stoffet, det avr veldig lite lurt. Varmt vær og svette i kobinert med gifta gjorde at jeg først ble veldig sår i panna av capsen, så hovnet jeg skikkelig opp. Hmmm, når jeg ser hva jeg har skrevet her, så må jeg neste konkludere med at man hovner opp uansett hva man gjør. Dropp myggmiddel da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Myggen syns jeg ikke er noe stort problem noe mer, men knotten som er plagsom. Eneste som fungerer meget bra er Fly Rite eller Fly tite eller no sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes sikkert mye dårlig som ikke holder myggen unna, og stukket blir man uansett.

 

En ting som har fungert utmerket for meg er allargimedisinen Zyrtec som man får kjøpt reseptfritt på apoteket. Hindrer ikke myggstikk, men gjør at man (ihvertfall jeg) ikke reagerer på myggstikkene.

 

Dette ble nøye utprøvd for etpar år siden. Fikk sikkert 100 myggstikk på vidda, men reagerte med kløe bare på et av dem.

 

Av bivirkniger kan man bli litt trøtt men dette varierer fra person til person.

 

Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som husker eller leste en artikket i villmarksliv om et myggmiddel.

Fyren som prøvde det leste selvsagt ikke bruksanvisningen ( typisk norsk ) og sauset inn trynet med stoffet.

Det han da tydeiligvis ikke visste var at stoffet var beregnet på å helle på en stubbe et lite stykke unna campen for å trekke myggen dit #-o .

Dere kan vel tenke dere resultatet. ( ikke mygg " repelent" , men attractor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som husker eller leste en artikket i villmarksliv om et myggmiddel.

Fyren som prøvde det leste selvsagt ikke bruksanvisningen ( typisk norsk ) og sauset inn trynet med stoffet.

Det han da tydeiligvis ikke visste var at stoffet var beregnet på å helle på en stubbe et lite stykke unna campen for å trekke myggen dit #-o .

Dere kan vel tenke dere resultatet. ( ikke mygg " repelent" ' date=' men attractor).[/quote']

 

Ha ha ha, klassisk tabbe! #-o ](*,) laugh.png' alt=':lol:'>

 

Fluefiskerhilsen fra SRS 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...