Gå til innhold

Garrison 204E - Et nytt stangprosjekt. FERDIG!!!


Anbefalte innlegg

  • Svar 228
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette har utviklet seg til en meget lærerik og fin tråd. Følger med fra dag til dag og lærer masse. Sigve, det er stor forskjell fra første forsøk til det du viser nå. Noen lærer fort og du er definitivt en av dem. Fortsetter du som nå kan det ikke bli annet enn svært bra.

 

bjorni

 

Takk for det Bjorni. Det er derfor dette har vært så utrolig kult. Har lært utrolig mye på kort tid. Og akkuratt nå lærte jeg noe nytt :) Jeg kommer ikke til å bruke brune surringer men antikk gull. Da blir de seende ut som jeg vil. Skal fremdeles ha sorte pynteringer

 

@ Samen. Gull er digg det. Desto mer bling bling det bedre ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt et tykt lag med benarolje på surringene på den ene toppen. Jeg må si jeg er kjempefornøyd. Surringene kom ut bedre enn forventet. Silketråden ser nå utrolig tynn ut i forhold til hva den gjore ubehandlet. Nå ligger den å spinner og om en liten stund skal jeg tørke av overflødig olje :)

 

Beklager biledkvaliteten.

 

post-969-13949868432468_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser kanonbra ut, Sigve!

Men jeg hadde da heller ikke ventet noe annet med dine slanke, myke og feminine pianofingre.

 

Med andre ord ikke jobb får korte pølsete same fingrer? ;D Hvor huden atpåtil er steinhard...

 

Så til Sigve. Ser meget bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dere. Ja det er pynteringer på alle surringer

 

æsj, det blir støgt, glad at ikke jeg skal ha stanga ;) ;) ;) ;)

 

Synes det der ble både diskret og vakkert. Lurt å bruke en såpass lys farge å heller la bambusen gi tonen.

Det er helt greit at noen er misunnelige akkurat nå, selv om noen ikke klarer å skjule det så godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for alle komentarer.

 

Jeg har nå lagt på strøk nr 2 og ser til min store forskrekkelse at det har kommet støv på surringene. Dette medfører at jeg må pusse litt. Jeg har etter råd fra Vidar har jeg holdt rommet mitt helt fritt for støv, men alikevel har noen støvkorn funnet veien inn og landet på den våte lakken. Fy f...

 

Heldigvis har jeg vært litt forberedt på at dette ville kansje skje så pussepapir er allerede innkjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Kommer støv selv i state of the art lakkbokser, så dette kommer man ikke unna samme hva man gjør. Brukte et skarpt barberblad og skrapte bort støvkornet forsiktig når jeg holdt på å lakkerte biler, men aner ikke om dette lar seg gjøre i ditt tilfelle..

 

Lækkert arbeid Sigve, håper min blir like bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

d kan bruke våtrommet ditt spyle ned alt først........lagge i det fuktige rommet. det er ikke mulig å få det støvfritt i et vanlig hjem med de materialene som brukes, dessuten støver du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså Sigve, du har møtt støvdyret ;D

Støv er nærmest uunngåelig! Etter et strøk med Benar, må du tørke av surringene (etter metning/før tørking) for å unngå at de "reiser bust". Ved videre lakkstrøk pleier jeg å lakke 3-4 strøk, før jeg begynner å skjære av støv/pusse overflaten.

Det er nok dette arbeidet som gjør det lønnsom å selge blanks. Da slipper man å bruke all tiden på finish, for det tar tid.....

Vær bare tålmodig, og bekjemp dyret med kraft, så blir det sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Nå har det oppstått et problem.

 

Lakken er tørr og nå har det oppstått "flekker" i surringene. Flekkene ser ut som svor eller brent hud. Klarer ikke å ta bilder av det så det blir den beste forklaringen jeg klarer å komme med.

 

Hva har gått galt?

 

Etter jeg hadde behandlet surringene med benarolje tørket jeg av resterende. Etterpå lakket jeg. Hva gikk galt??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Tror vidar, men det kan han svare på sjøl svare på bruker 7 - 10 lag, og det over mange dager. har du prøvd det i ett lag? ser endel luftbobler i lakken og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Sigve.

Lurer på om du har vært litt for ivrig med å få lakken på før oljen har tørket skikkelig.

 

Som en digresjon kan jeg fortelle om da jeg var ung og lovende, og sto på gutterommet og smurte epoxy på surringene kvelden før jeg skulle på fisketur. Det var ikke helt uvanlig at jeg monterte en ny stang dagen før dagen.

Så hadde jeg vel gjort noe jævelskap da, så modern kom rasende inn. Tok topp og bunndel og trødde det ned i gulvteppet.

Surringene var da fulle av lo, støv, hår, korksmuler, og annen dritt.

Så da var det bare å tørke alt reint og starte på nytt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanklubb??? Jøss :)

 

Benaroljen var ikke tørr før jeg lakket. Lakken er blandet 50/50 med tynner. Jeg har lagt 2 lag/strøk. Tror nok problemet ligger i at oljen ikke var tørr. Trodde egentlig at det var litt av pointet for å få ut luftbobler. Fikk egentlig mest lyst til å skrike, men siden det ikke er mulig over nettet bruker jeg store bokstaver. FAEN!!!! Nå er jeg egentlig mest spent på om det lar seg fikse. Regner med at alt må av. Godt at jeg har 2 topper :)

 

Bare å tørke tårene :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...