Gå til innhold

Garrison 204E - Et nytt stangprosjekt. FERDIG!!!


Anbefalte innlegg

  • Svar 228
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

;D ;D

 

Har etter hvert blitt vant til at folk beskylder meg for å stjele brøytestikker langs veien. Kanskje dette åpner for nye muligheter?

Det er forresten tilfelle at man under krigen brukte bambus fra skistaver til å reparere canestenger. Antar at det i hovedsak dreide seg om nye topper.

Kanskje du sitter på en gullgruve her, Andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil så er vel bambusemnene som brukes til stenger rimelig mye tykkere i diameter enn de på bildet der?

 

Er vel også noen områder i Kina som har bedre bambusemner (tonkin) enn andre og at det er litt av grunnen til at bambus stenger ikke var like gode en periode hvor usa handlet svært lite med kina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good one Andrè. ;D

 

Når Oddbjørn og jeg var på vei opp til ei hemmelig elv i Hemsedal satt vi å tøysa litt om navn på cane. Et av de beste alternativene var enhelvettesdyrbrøytepinne. Kansje litt langt, men utrolig treffende. Satt også å lekte litt med tanken på om jeg skulle lime på litt refleks på toppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det an å få noen smakebiter av hvordan prosessen med en splitcane stang virkelig begynner:

http://www.troutgrass.com/screening.html

 

Det er nettop dette som gjør cane så utrolig fascinerende. Fra en bambusplante i en kinesisk åsside, til et utsøkt og delikat verktøy for dedikerte fluefiskere i kalde Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite og høyst humoristisk ment innstikk fra RV's analer! :)

 

Brøytestikke i aksjon...(fra Vikingskipet på Hamar.)

 

"Så kom Roy, litt færsk i stanbyggerfaget som'n er, hadde ei brøytestikke fått teipa på ringer og ei snelle.........relativt lite aksjon i redskapen, men snøret fløy fint alikavæl!"

47625_s.jpg

 

Good old Roy tok kansje litt lett på temaet "canestangbygging" her, hvilket jeg jo veit så indelig væl at ikke Vidar og hans likesinnede ikke gjør.....men okke som ikke så reint lite artig alikavæl! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Et lite og høyst humoristisk ment innstikk fra RV's analer! :)

 

Brøytestikke i aksjon...(fra Vikingskipet på Hamar.)

 

"Så kom Roy, litt færsk i stanbyggerfaget som'n er, hadde ei brøytestikke fått teipa på ringer og ei snelle.........relativt lite aksjon i redskapen, men snøret fløy fint alikavæl!"

47625_s.jpg

 

Good old Roy tok kansje litt lett på temaet "canestangbygging" her, hvilket jeg jo veit så indelig væl at ikke Vidar og hans likesinnede ikke gjør.....men okke som ikke så reint lite artig alikavæl! :D

 

Jævla bra Tore :D..... Roy i et nøtteskall ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er'n Roy ja Terje, helt klart!....og skulle jeg nå væra så off-topick-vågal videre, så veit jo både du og jeg med flere at good old Roy gjør det samme med et ditto kosteskaft......og det er fortsatt ikke relatert til Vidars og likesinnedes utmerkede håndtværk, vel og merke! :)

(Ikke fordi det siste egentlig er nødvendig å si, men jeg har jo blitt så dårlig til å slå av bla en spøk de siste drøyt to åra! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jævla bra Tore :D..... Roy i et nøtteskall ;D

Terje!

 

Og for virkelig å gjøre dette forsøket til Roy komplett så er jeg sikker på at han kastet med 3 tjekkere på fortommen  ;D

 

Det er jeg rimelig sikker på også ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var blitt en del offtopic her tenkte jeg at jeg skulle oppdatere litt.

 

Jeg sitter nå og finpusser litt på detaljer rundt håndtaket. Sliter litt med å velge noe som skal på det endelige "sluttstykket".

Har ikke finpusset med fint sandpapir ennå men det tar seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut Sigve!!  :)

 

Skal du bruke stanga - Velg kork.

Skal du gå langs elva og drikke øl. Vise frem stanga til alle du møter. Ta bilder av den å legge på alle fluefiskesider i verden. Henge den på stueveggen i viterhalvåret - Velg næver

 

:D Stian  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Stian. Jeg er jo sykt sosial av meg, men møter vel flest mennesker i rena. Liker jo øl også. Vet ikke syns jo at skal være litt fint da ;)

 

Jeg har ikke bestemt meg ennå. Får polere håndtaket i helgen :rolleyes: og se hvor pent det blir.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Bare en dårlig fleip fra min side  ;)  (kanskje fordi jeg er misunelig på næverhåndtaket  :-X:D)

 

Selv syntes jeg næver er utrolig vakkert. Tror også du har mest lyst på det? Og da gjenstår spørsmålet: Tror du at du vil merke de 32 grammene ekstra? Jeg tror ikke det. Og den Baby`en veier vel knapt noen ting?

 

Kjør på med næver du. Så skal jeg holde deg med selskap, drikke øl og nyte synet av den til sommeren  ;)

 

PS. næverhåndtak = neverhåndtak

 

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...