Gå til innhold

Innlegg tatt ut fra HA tråden


marbakken

Anbefalte innlegg

Martin, jeg gjemmer meg ikke bak noe, jeg er derimot åpen om hva jeg mener. Det er du som er feig, først når andre har skrevet noe de er opptatt av så finner du en åpning til å slenge dritt.

 

Hehe, så bra at du vet når jeg fikk øye på fjolletråden din også da. skrev i den med en gang jeg ble oppmerksom på den, og skriver rett fra levra som du selv proklamerer. Jeg føler meg ikke truffet, jeg er generelt bare lei av folk som ikke vedkjenner seg noen andre måter enn sin egen. Jeg både kakker og slipper ut, tenker ikke over hva andre syns om det, og om noen skulle synes noe om det så er det deres problem... diskutere det? nei ingen vits da det er like mange meninger som det er fiskere.

 

"Folk som kakker fisken og fisker med en kjærlighet og forståelse av naturen er i nærvær. De som leker med naturen og må vise det. Det er ofte de som må ta bilder av det de gjør eller fortelle om det."

 

Men er det du som avgjør hva som er en god naturopplevelse for folk også nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Alt det du sier, og holdningene dine og hvordan du dømmer andre som bedriver C&R, Du gjør skam på sportsfiske marbakken...

 

Du må regelrett prøve og styre deg litt her nå...nå renner det på med innlegg fullt av bullshit....IGJEN!!

 

bedriv gjerne den kakkingen din i sjøen og der du ikke er en trussel for noen fiskebestand....helt greit!!

 

Men det er pga sånne som deg att elvene rundt omkring blir ødelagt!!

 

 

Meld deg inn på dette forumet...der har du folk som forstår deg:

 

http://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=28387&hl=fang%20og%20slipp&st=0

 

 

 

Er det ikke lov og fiske for morroskyld?  ???

 

Jeg fisker fordi det er morro og fiske jeg og komme seg ut i naturen og drive med fluefiske!!

 

Jeg har ikke behov for og kakke en fisk for gjøre mitt fiske komplett!!  

 

Enig med lars....skulle jeg dratt og fått meg en ørretmiddag , hadde jeg gjort på ett fjellvann!

 

kakk der det trengs og kakke(les der det er alt for mye fisk), C&R der dette er nødvendig(les der fiskepresset er stort), og dra ett sted der du trygt kan kakke deg en ørretmiddag(feks ett fjellvann der ørettbestanden er stor)....det er min menig!!

 

 

Før , når jeg begynte med fluefiske, for ca 15 år siden, kakket jeg all fisken jeg fikk og tok med meg hjem, jeg fyllte fryseren hjemme på rimelig kjapp tid, det som til slutt hendte , var att de kastet fisken til slutt i søpla....det ble for mye fisk!! Da begynte jeg med C&R....hvorfor i svarte faen skal jeg fiske , kakke og ta med meg hjem for så att fisken havner i søpla ??

 

ett lite regnestykke: man får ca 5 fisk på hver fisketur, fisker 3 ganger i uka, 15 fisk i uka, 60fisk i mnd, fisker 6mnd i året: Det blir 360fisker i året...

 

Hva skal jeg med så mye fisk?

 

ja jeg kan spise en fisk hver dag hele året nesten....men det er da måte på!!

 

 

det samme gjør veldig ,mange andre fiskere i samme elva? la oss si 10 stk....

 

da har man 3600 fisker....

 

da har ikke jeg tatt i så veldig mye i regnestykke...når det gjelder fisk og fiskere i en elv!

 

ikke alle elver tåler sånt....G.lågen med tanke på harr, ja...vi skulle vært flere og kakka harren i g.lågen her!

kommer du en tur? ;)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble vel mye å svare på kennet.

Hvor lenge er det siden media kom inn på dette området for alvor? Ikke så veldig lenge siden. Jeg har drevet med fluefiske lenge før jeg så TFL og lignenede. Så media har ingenting med dette å gjøre!! Enten du tror det eller ikke. Nå begynner jeg og å lure på om ikke det er du som er vel mye påvirket av trender og vil motsette deg dette.

 

Jeg har ikke dyptgående grunner bak alt jeg gjør. Fikk unger fordi jeg liker å pu..  ;D Fisker fordi jeg liker det. Jobber fordi jeg vil ha penger. Osv...  

 

Dreper all fisk noen plasser, slipper på all fisk andre plasser. Fordi jeg tror det er riktig.

Begynte faktisk å slippe på fisk når jeg var liten for å slippe å få kokt torsk til middag :D

 

Nei, du eier ikke fasiten på dette Marbakken :) Ikke jeg heller. Fasiten er heller ikke lik over alt. Dette bør du og forstå!!!

Det tror jeg faktisk du gjør. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig fisker jeg ca 100 turer i året medregnet korte og lange turer. Jeg bor ved sjøen og kan gå ned på gode fiskeplasser i vaderne. Jeg skal ikke skryte men det blir ganske mange fisk i løpet av et år med stort og smått. Det er jo en kjent sak at det fort kan bli endel små sjøørreter under minstemålet på 35 cm og de settes selvsagt ut igjen. På våren er det fort å få tynne fisk og jeg setter også disse ut igjen. Høsten fører med seg farget fisk og de setter jeg også tilbake. Det er ikke her er snakk om C&R men forvaltning av sjøørretstammen. Synnes vel Marbakken har et poeng når det kommer til C&R og Lars Lenth. Det er fort og tro det skal være sånn eller sånn når man er ny som fluefisker og en kjent fisker sier at det er slik. Selv kjøpte jeg en masse fluer til sjøørretfiske da jeg startet for noen år siden. Det var mange råd fra såkaldt erfarne fisker som jeg i ettertid har sluttet å følge og jeg tror folk får gjøre som de vil så lenge de følger reglene.Det viktigste er å slippe ut fisk under minstemålet og gjerne farget fisk om høsten, ellers er det fisk nok til alle som vil ha en ørret eller to til middagen. Husk også 100 meterssonen ved elv og bekkeutløp.

Eller vil jeg annbefalle alle å ta en tur på bekken å kikke på ørretene. Det er utrolig moro for fiskere.

 

Hilsen Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å skrive mer på dette forumet og det er sikkert like greit, men jeg skal komme med et svar til.

Det er trist når folk blir så patetiske som de siste opplagt mobbete bildene blir lagt ut. Dette vil få konsekvenser.

Hilsen en meget irritert fluefisker som ikke bare har gjort mer for fisken en de frekkeste av dere tilsammen. Men som også prøver å få gjort noe med holdninger.

Dette er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å skrive mer på dette forumet og det er sikkert like greit, men jeg skal komme med et svar til.

Det er trist når folk blir så patetiske som de siste opplagt mobbete bildene blir lagt ut. Dette vil få konsekvenser.

Hilsen en meget irritert fluefisker som ikke bare har gjort mer for fisken en de frekkeste av dere tilsammen. Men som også prøver å få gjort noe med holdninger.

Dette er dumt.

Nei, kom igjen da Marbakken  :D

Tror ikke noe av dette er ment som mobbing i det hele tatt.

Men du går jo rimelig tøft ut selv da, så at noen tar til motmæle er ikke annet enn å forvente.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha det klart Marbakken, så var ikke mitt bilde ment som mobbing, snarere tvert i mot.

Prøvde å få en litt mer munter diskusjon, for å skygge over all flamingen mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marbakken:

 

Jeg ville vurdert å se på bildet til Spenolsen en gang til. Han "mobber" jo like mye seg selv, og ikke minst alle oss andre som diskuterer på nett. Skal jeg bli indignert og slutte å diskutere her inne fordi han legger ut det bildet? Tenk på det litt  8)

 

For øvrig enig i Godsmack. Du går ut rimelig høyt og tøft, og da må du tåle litt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fiskeren sa : Ikke noe å være lei sei for !

 

hvis du trodde du skulle endre holdningene til folk på denne måten, da gikk du RIMELIG 5 på...

 

Du fikk svar på innleggene dine....det må du tåle når du går så hardt ut....

 

hva mente du kom til og skje da?

 

att vi la oss flate og begynte og kakke all mann her inne fordi DU sier det?

 

Du utøver fisket på din måte, jeg på min måte...ferdig med den saken, ikke noe og krangle om det!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at slike diskusjoner blir til at en skyter over mål uansett hva en skriver.  Marbakken trengs på fora her, må ha noen som kan lire av seg.  Kan hende det ligger en annen mening enn bare svartmaling bak alt. NEI, er i utgangspunktet et negativt ord, men det bør jaggu kunne brukes da det er viktig å si fra hva en mener til tider.  Stå på Marbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis gått glipp av et bilde her. Var ikke bilde til claus ment mot min besservisserpåstand da?

Får jo håpe jeg ikke støtet deg noe Kennet, for det var ikke meningen!!

 

Ja, jeg siterte jo deg.. Var ment som et muntert innskudd i en dyster diskusjon..

Maken til "backfire" har jeg aldri opplevd :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig synd...da er vi en ressurs mindre desverre.

 

Om jeg ikke har vært enig med deg i alt Marbakken, har jeg hatt stor interesse av å lese mye av det du har skrevet og tilført forumet. Det har vært en del kunnskap til ettertanke. Må bare takke deg for det!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marbakken:

 

Jeg ville vurdert å se på bildet til Spenolsen en gang til. Han "mobber" jo like mye seg selv, og ikke minst alle oss andre som diskuterer på nett. Skal jeg bli indignert og slutte å diskutere her inne fordi han legger ut det bildet? Tenk på det litt  8)

 

For øvrig enig i Godsmack. Du går ut rimelig høyt og tøft, og da må du tåle litt tilbake.

 

Haha som Lasse her sa, så må du ha mistolket det bildet og captionen så til de grader...fleste har vel sett det før? I tillegg var det heller ment som en respons til bildet til Claus, da jeg syntes det jeg postet var morsommere. Men for ordens skyld så gjaldt det alle som sitter å krangler over internett (også meg selv til tider).

 

EDIT: Bildet jeg postet ble slettet av en helt annen grunn enn at noen mistolket det som mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skyte hardt og virke altfor skråsikker, men det er ihvertfall innenfor skyteskiva. Jeg syntes det er litt kjedelig når det -virker som-i mangel av arumenter skal legges inn bilder som liksom skal insinuere diverse eventuelle skavanker.

Motrgumenter er noe annet og det er som er givende, jeg liker når vi presser hverandre opp i våre egne hjørner. Blir utfordra på hva jeg selv mener om fisket vårt.

Jeg syntes nettopp det å bli "banka" opp på en saklig måte er spennende og vi trenger det alle sammen. Hele den "krigføringa" mi om disse etterhvert forskjellige temaene handler om å bryte ut av stivna holdninger og ståsteder. Jeg mener ikke å radbrekke noen individer her og har vel heller ikke brukt mobbetriks, kommer heller ikke til å gjøre det. Frekke "utskjellninger" kan dukke opp men da ment som forsterkning, omtrent som banning.

Disse figurene som dukket opp komplementerte alle motinnleggen mot meg på en slik måte at det neste mottrekket mitt også måtte blitt på samme nivå. Altså skulle jeg fulgt den impulsive flowen så måtte jeg overgått vaset med noe sinnsykere. Noe jeg ikke gidder selvfølgelig. Og da føler enn at å fortsette med ord  blir fånyttes. Jeg mener faktisk at vi må tenke gjennom hvordan og hva vi vil med fisket, både som enkeltpersoner og som en gruppe. Det er nemlig mange år med grubling og opplevelser og erfaring bak det jeg skriver, og siden dette ikke er en hovedfagsoppgave eller en roman så blir litt forhastede setninger og sånn.

Jeg mener ikke å prøve å ta fra noen deres oppfatning om fisket, ej heller ønsker jeg å tvinge på noen mine filosofier. Det er ikke påbudt å skrive på denne tråden. Det jeg egentlig gjør er at simpelthen at jeg lufter mine tanker, jeg har faktisk gått mange runder med meg selv angående hva som for meg er kjernen i livet. Naturen og hvordan jeg forholder meg til den er vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke alltid ikke lett å være enig. Men noen elver er jo "lost" uten C&R. Hadde man kakket alt man fikk i Hunnselva, ville det ikke blitt solgt mange fiskekort frammover.

 

Men marbakken. Er det kjernen til fisket du sikter til, da man fisket for mat, ikke for gøy, slik forfedrene våre gjorde?!

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...