Gå til innhold

Når tar dere kvelden?


PålVD

Anbefalte innlegg

Når det ser sånn her ut, på vei hjem etter årets første treningstur med skia på bena, så er det på tide å rydde sammen utstyret..

Digg å ha hobbyer som passer årstidene ;)

[attach=1]

Å huff :P Det var et grusomt syn. Håper vi styrer unna i år. Kan ikke si annet en at snø er noe av det værste dritet jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Når det ser sånn her ut, på vei hjem etter årets første treningstur med skia på bena, så er det på tide å rydde sammen utstyret..

Digg å ha hobbyer som passer årstidene ;)

[attach=1]

Skiføre i dag? Så det skulle være løyper på Lygna. Tror jammen det blir noen turer til uka om det ikke smelter bort. Var på løpetur i skogen i Fenstad i dag, og løypa går innom skianlegget, og der var det 0 cm snø ihvertfall..

Skiføre flere steder i Nordmarka. Senere enn normalt. Tom Stensaker går på normalt på ski i nordmarka fra oktober til juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ser sånn her ut, på vei hjem etter årets første treningstur med skia på bena, så er det på tide å rydde sammen utstyret..

Digg å ha hobbyer som passer årstidene ;)

[attach=1]

Skiføre i dag? Så det skulle være løyper på Lygna. Tror jammen det blir noen turer til uka om det ikke smelter bort. Var på løpetur i skogen i Fenstad i dag, og løypa går innom skianlegget, og der var det 0 cm snø ihvertfall..

Skiføre flere steder i Nordmarka. Senere enn normalt. Tom Stensaker går på normalt på ski i nordmarka fra oktober til juni.

Nordmenn er gale!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ser sånn her ut, på vei hjem etter årets første treningstur med skia på bena, så er det på tide å rydde sammen utstyret..

Digg å ha hobbyer som passer årstidene ;)

[attach=1]

Å huff :P Det var et grusomt syn. Håper vi styrer unna i år. Kan ikke si annet en at snø er noe av det værste dritet jeg vet om.

Kom deg nordover i april. SÅ får du ei uke med scooterkjøring og pilking..

Lover du er hekta på snø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ser sånn her ut, på vei hjem etter årets første treningstur med skia på bena, så er det på tide å rydde sammen utstyret..

Digg å ha hobbyer som passer årstidene ;)

[attach=1]

Å huff :P Det var et grusomt syn. Håper vi styrer unna i år. Kan ikke si annet en at snø er noe av det værste dritet jeg vet om.

Kom deg nordover i april. SÅ får du ei uke med scooterkjøring og pilking..

Lover du er hekta på snø..

Det hadde vært noe annet ja. Da slipper jeg til og med ski med gal smøring og bakovergli :)

Problemet er at i april er det myggfiske for alle penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ser sånn her ut, på vei hjem etter årets første treningstur med skia på bena, så er det på tide å rydde sammen utstyret..

Digg å ha hobbyer som passer årstidene ;)

[attach=1]

Å huff :P Det var et grusomt syn. Håper vi styrer unna i år. Kan ikke si annet en at snø er noe av det værste dritet jeg vet om.

Kom deg nordover i april. SÅ får du ei uke med scooterkjøring og pilking..

Lover du er hekta på snø..

Det hadde vært noe annet ja. Da slipper jeg til og med ski med gal smøring og bakovergli :)

Problemet er at i april er det myggfiske for alle penga.

Ja det stemmer ja. Dere har jo slikt der nede allerede i april.

Men det jeg skal gjøre til neste år er og ha med meg flue stanga på siste viddetur i slutten av mai..

Du vet i det området som avatar bilde ditt er fra. 2km derifra er det kjern i elva som åpner seg tidlig. Så vakende ørret der i våres når jeg kjørte forbi.. Litt absurd kan man si. Kjøre scooter forbi det som ser ut som en svær råk, også ser du vakende ørret.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ser sånn her ut, på vei hjem etter årets første treningstur med skia på bena, så er det på tide å rydde sammen utstyret..

Digg å ha hobbyer som passer årstidene ;)

[attach=1]

Å huff :P Det var et grusomt syn. Håper vi styrer unna i år. Kan ikke si annet en at snø er noe av det værste dritet jeg vet om.

Kom deg nordover i april. SÅ får du ei uke med scooterkjøring og pilking..

Lover du er hekta på snø..

Det hadde vært noe annet ja. Da slipper jeg til og med ski med gal smøring og bakovergli :)

Problemet er at i april er det myggfiske for alle penga.

Ja det stemmer ja. Dere har jo slikt der nede allerede i april.

Men det jeg skal gjøre til neste år er og ha med meg flue stanga på siste viddetur i slutten av mai..

Du vet i det området som avatar bilde ditt er fra. 2km derifra er det kjern i elva som åpner seg tidlig. Så vakende ørret der i våres når jeg kjørte forbi.. Litt absurd kan man si. Kjøre scooter forbi det som ser ut som en svær råk, også ser du vakende ørret.. ;D

Ja det må du. Kansje du finner noen steinfluer, det er noe spessielt med å fiske tørt på den tiden av året.

Det er litt vann å velge i rundt der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig jeg hadde pakket sammen. Det har jeg ikke, lurte en fin sak i dag som var dum nok til å vake.

Var bare ute i to timer... litt kortere å vente til neste gang jeg kjenner'n i andre enden..  :)

Var det noe mygg å se enda?

Ja bittelitt mygg og noen små puslete stankelbein. Jeg tok den på den libellenymfa mi med gummibein. Gadde ikke å bytte til tørt for de to vakene jeg så... Var bare ute for litt frisk luft og for å gå litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er forferdelig sugen på å fange vakende ørreter når isen går om våren.

Får konsentrasjonsproblemer med så og si alt annet. Hender at jeg må si til sjefen på jobb, at jeg bare er NØDT til å gå hjem, for jeg er nødt til å fiske. Jeg har ingen sykedager (kun to med sykt barn) på meg selv til nå i år. Jeg har nesten aldri fravær..... kun pga fluefiske på våren. MÅ bare ta fri noen ganger da :)

Etter at Renaturen er unnagjort hver sesong, så er jeg litt mett på fluefiske. Da går det en liten periode der jeg ikke gidder å fiske. Så er det litt fisking på høsten, og når kulden kommer, slik som nå, så er det over. Da fisker jeg ikke med flue før den første ørreten vaker igjen i mine stille vann.

Denne vinteren her vurderer jeg i fiske etter torsk, lyr og det som måtte være i sjøen, pga at jeg føler det er på tide og ta Oliver med på skikkelige fisketurer snart. Han er tross alt 5 år nå, og klarer fint å kaste en liten sluk ut. Om jeg på disse turene kommer til å ta med meg en fluestang vil tiden vise. Tviler på at jeg kommer til å fiske når jeg skal "lære han opp". Kjenner ikke bitten sug etter fluefiske i sjøen heller, så det blir nok ingen problem. :)

På nyåret kommer sikkert bindefeberen tilbake også, så da kan jeg kanskje lage en flue eller to.... og gi bort de fluene jeg har i boksene nå. Noe jeg mener mange flere burde gjøre. Gi fra seg de fluene de ikke vil ha, til folk som ikke kan binde selv. En god idè i min verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...