Gå til innhold

Når tar dere kvelden?


PålVD

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Pål Andersen

Synd at oppdrettshelvetet skal få holde på å ødelegge sjøørretstammene i vest.

 

 

 

I øst har vi garn, sel, skarv, forurensning, ødeleggelse av gytebekker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tar og pakker sekken as we speak. Nå blir det vel årets siste tur i ferskvann for denne gang. Har heldigvis fordelen med å bo med både fjord, hav, lakseelv, bøelv og masse masse vann.. Men blir vel mere sø fremover no..

Noen gode forslag til fluevalg så ekstremt seint på året? Spesielle plasser eg skal se etter? Vaker storfisken nå?

Alle svar før 12 blir lest :)

 

ha en fantastisk dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar og pakker sekken as we speak. Nå blir det vel årets siste tur i ferskvann for denne gang. Har heldigvis fordelen med å bo med både fjord, hav, lakseelv, bøelv og masse masse vann.. Men blir vel mere sø fremover no..

Noen gode forslag til fluevalg så ekstremt seint på året? Spesielle plasser eg skal se etter? Vaker storfisken nå?

Alle svar før 12 blir lest :)

 

ha en fantastisk dag :)

 

o hai!!11!

 

Kom nettopp på at eg fikk melding av deg, sov som vanlig klokken 10:30. Vet ikke hvordan tempen er hos deg, men vaker enda litt ute med havet her! Dog kun sporadiske vak fra små fisk. Men er da bare til å prøve! Ta en tur i "elven" og se om du finner noen store, og ta dem på nymfe ;) Rimelig sikker på de overvintrer der! Hvor skal du forresten? Send sms om sted :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært stille en måned allerede.

I fjor kom vinteren en god del senere. I år har det vært usedvanlig kaldt.

Heldigvis har Tromsø Casting og Fluefiskeforening startet innendørstreningen allerede, så utstyret blir ikke pakket bort så veldig lenge.

Neste økt begynner i februar i sjøen.

Kjenner at mørketidsdepresjoner og revmatiske lidelser sniker seg inn på kroppen nå.

 

Det pussige er at selv om man synes at det er litt godt med en pause, så tar det overrraskende kort tid før man begynner å se på kart, planlegge turer, se etter nye lovende fluer, og sette opp handleliste på det utstyret som man tror man trenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ikke ta kvelden! Det er alltid fiskesesong et eller annet sted. Bare å reise med!  :D

 

Easy for you to say ;D........ by the way, nå snør det her :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir under 10 grader celsius i lufttemperatur, så er det bare å komme seg innendørs. Blir trangen for stor så tar jeg en SØ-tur eller en torsketur med haspelstang. Isfiske ser gøy ut, men jeg ønsker meg en sånn bod som Jack Nicholson hadde i en film jeg ikke husker navnet på. Sitte under tak med stearinlys, nippe cognac, kjennen noen napp og kanskje bla litt i noen gamle Aktuell Rapport. Det kunne vel være okei?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, nå snør det, så det blir vell ut med "spyfluestanga" og dra fisken opp av isen, og kastetrening på puddersnø til årets treff

 

 

 

 

MB

 

Sol og 9 grader :) haha...

vor i landet er det snø i dag da :P

 

Men kan se snø på toppene her også. Vaket i går, fikk 4 stk på rundt 4 hg, ene litt større, så skal oppigjen i dag vil eg tro :)

 

Espen: Det er rett over der eg jobber ;) er utallige vann her :P  Vil ikke forstyrre elvene heeeelt enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta kvelden! Det er alltid fiskesesong et eller annet sted. Bare å reise med!  :D

 

Easy for you to say ;D........ by the way, nå snør det her :)

 

Terje!

 

Vel,jeg dro til Rena i sommer.......og her for 10 dager siden...det var vårfluer og. :)

 

Hadde vel vært noe for purristen tenker jeg. ;D

 

Sånn kan det være her på vestlandet,kan faktisk klekke døgnfluer ut oktober,noe vaking hender det at det er på dem og,selv om det stort sett går i mygg.Imponerende hvordan døgn-og vårfluer overlever frostnettene. :)

post-3549-13949869050421_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ser sånn her ut, på vei hjem etter årets første treningstur med skia på bena, så er det på tide å rydde sammen utstyret..

Digg å ha hobbyer som passer årstidene ;)

 

[attach=1]

 

Skiføre i dag? Så det skulle være løyper på Lygna. Tror jammen det blir noen turer til uka om det ikke smelter bort. Var på løpetur i skogen i Fenstad i dag, og løypa går innom skianlegget, og der var det 0 cm snø ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...