Gå til innhold

Jeløya


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Tipper på hummerteiner jeg. Indre oslofjord er godt belagt for å si det sånn.

Ja la oss håpe det :P

Men hvem fisker bunndyr så langt inn i Mossesundet?

Torsken er jo akkurat klarert spiselig!

De var satt på bare 2,5m vann, på fjære sjø..

Vet ikke så mye om hummerfiske, men tror jeg ville satt de litt dypere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte dette måtte være rette stedet å spørre... Junior har lyst til å prøve fisket på øya.Og er det noen steder det kan fiskes ,

fra land uten nødvendig bruk av vadere ? Jeg er ikke veldig godt kjent der ,og der jeg har prøvd er vadere et must:)

En 11 åring skal dessuten ikke vade så mye ,uten at jeg er i nærheten.  Morfar er sjåfør ..så forflytning skal gå greit.

Jeg er på jobb,så kan ikke hjelpe til ..før om 12 dgr,men da skal jeg til Dubai..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte dette måtte være rette stedet å spørre... Junior har lyst til å prøve fisket på øya.Og er det noen steder det kan fiskes ,

fra land uten nødvendig bruk av vadere ? Jeg er ikke veldig godt kjent der ,og der jeg har prøvd er vadere et must:)

En 11 åring skal dessuten ikke vade så mye ,uten at jeg er i nærheten.  Morfar er sjåfør ..så forflytning skal gå greit.

Jeg er på jobb,så kan ikke hjelpe til ..før om 12 dgr,men da skal jeg til Dubai..hehe

Hei nox, nå er ikke jeg så veldig bereist på Jeløya som andre her inne; men har laget et kart hvor jeg har markert noen plasser som egner seg best uten vading faktisk. Selv har jeg hatt bra fiske og fått fisk på alle plassene som er markert. Fisken går tett til her også, så her er det muligheter!  :) Er også benker her, så det er en fin plass å raste litt og lage mat også  ;D

http://maps.google.no/maps/ms?ie=UTF8&hl=no&msa=0&ll=59.466078,10.66648&spn=0.017486,0.055747&t=h&z=15&msid=102643657916735317134.000493d641c3fab3da37f

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over bekken etter sjøørret :P

Var sammen med pistus nede i Kilene i dag, høøyt vann og ikke en fisk å se eller få på mange timer..

Var effektiv, byttet plass ofte, men helt dødt!

Skjedde ingenting før vi kom til Jeløya igjen, til Revet ;D

Etter en halv times fiske, trakk det forbi noen sjøørret, flere store.

Vi hadde flere napp, så ett vak bare og fikk 3 sjøørret.

400g hos meg, mens pistus fikk på 1 kg og 1,5 kg 8)

Flott feit blank fisk, akkurat slik høstørret skal være!

Godt å være tilbake på Revet, har reddet mange turer der!

Selv om det ikke helt var min dag i dag, så gleder jeg meg over pistus sine fisker!

Grattis kompis ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planla litt fiske i skumringstimen i går. Glemte jo seff at klokka skulle stilles i går så det ble 1 times fiske i mørket  :P

Etter en times fiske uten resultat var det bare å erkjenne at sjøørreten hadde lagt Haloweenfeiringa si til andre steder av fjorden.

Ser i kallenderen at det blir lite tid til fiske i helgene fremover så jeg tenker å bruke torsdagen på Jeløya. Noen som har samme planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra øya etter en veldig vindfull dag :P var på 5-6 forskjellige spots,uttallige fluebytter og inntrekksvarianter....nada sø  :( extrem høy vannstand har vist seg nok engang som ensbetydende med rævva fiske(ihvertfall på dagtid,på Jeløy) Kire fra forumet her hadde en etter som lugga 3-4 ganger...men han skulle holde på noen timer til..hører vel fra han om det skjer noe ;) Hadde gjort seg med litt fralandsvind nå :rolleyes: Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg var på en ettermiddagstur i går på øya og første stopp var kj.....vika . Sinnsykt høyt vann og jeg vadet nesten til halsen kun noen meter fra land . Fikk en liten som svømte ut igjen . Syntes denne vadingen ble slitsomt etterhvert så jeg dro på vestsiden . Traff noen småstimer med ørret ( blanke ) men de bare lugget og datt av helt inntil bena mine , ellers en fin kveld . Det er ikke ofte enn ser slik vannstand som nå og jeg har selv erfart Pistus at det uikke er noe megafiske ved slike forhold .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for super guiding rundt på øya Pistus!  :)

For et SØ eldorado!

Jeg dro etterhvert til Kj.vika men det var det helt sykt. Måtte jo nesten vade ned fra bilen :o

Testet noen kast uten resultat. Dro fra øya med serdeles dårlig resultat etter en hel dag med fiske  :(

Måtte stoppe for å fiske i skumringstimen på nesodden sånn for å sjekke om fisken hadde gjemt seg i bunnefjorden. Det var den ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei extreme høy vannstand er vanskelig :P

Men fisken er jo der!

Har egentlig bare lykkes på ganske dype plasser, men ofte er jo bakslengen ett problem..

Hadde ett fantastisk fiske i fjor da, samme forhold.

Men da var noen steder i Mossesundet plassen å være ;)

Pistus er kul, og godt kjent!

Blir aldri kjedelige turer med han ;D

Synd det ikke klaffet i dag.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig etter 3 uker uten fisking fikk jeg prøvd meg en tur i dag tidlig.

Fikk 2 stk sjøørret største på 0,8 kg.

Var veldig mye liv på morgenen i dag utrolig moro og fiske på så mye vaking men ikke fult så moro når de ikke ville ha det jeg tilbyde  8)

Prøvde med cdc reke og jiggi + teppesild+ clouser.

Men jeg prøver meg i morgen også  8)

Den som gir seg har tapt.  ;D

Trond M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig etter 3 uker uten fisking fikk jeg prøvd meg en tur i dag tidlig.

Fikk 2 stk sjøørret største på 0,8 kg.

Var veldig mye liv på morgenen i dag utrolig moro og fiske på så mye vaking men ikke fult så moro når de ikke ville ha det jeg tilbyde  8)

Prøvde med cdc reke og jiggi + teppesild+ clouser.

Men jeg prøver meg i morgen også  8)

Den som gir seg har tapt.  ;D

Trond M

Ingen HA Trond!? Blitt rusten?  Trodde ikke sesongen gjaldt for deg  ;D Grattis med fin tur - selv er jeg værfast med familiehelg; men gjør comeback neste helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...