Gå til innhold

Kolaboksen


Ruffen

Anbefalte innlegg

Når skal du reise da?

Når det er skikkelig busevær så er Kola Killer/Torills Killer en bra godbit. Jeg har brukt str. 8. Fett inn det digre beistet og la den flyte stripefritt som ei tørrflue. Presenter den på brekk og glattstrømmer...  ;D Rimelig festelig å se kubbene hente den i et typisk head & tail vak.

Andre uka i August kan du også få kanonfiske med døgnfluer. Gjerne de litt mindre artene. Min favorittflue der er vårflue klekker'n SEC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Byttet navn i stedet for å lage ny tråd.

Driver å setter i sammen en eller to bokser til kolaturen til sommeren. Er lei av å dra på 10 bokser. Tenker å lage en eller to bokser som jeg kan ha med meg i elva.

Så nå må dere hjelpe meg.

Div, steamere.

Vårfluer som renaflua-bruns-wag-sc. I div str,

Vårfluepupper i div str og synkegrader

Svømmepupper

Atraktorfluer som madam x

daddy

Hvitvinge

Mus

Døgnfluer i div str og farger. Duns og spinnere.  Kom gjerne med erfaringer her. Andre uka i august. Skulle gjerne ha litt litt hjelp her :)

Kom med forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ruffen da... nå som du har anskaffet deg både ny fiskevest/fishpond sekk og fishpond hofte taske er det vel ingen god grunn for å utelate noen fluebokser.

Ærlig talt ruffen har du virkelig selv troen på dette tvilsomme prosjektet ??? ???

Har en mistanke om at tomrommet som fluboksene etterlater vil bli erstattet av matlagningsutstyr eller alkoholholdig drikke.

Makan til matvrak :o :o :o

Ps.Har selv prøvd meg på dette opplegget og som fiskekompis har du jo selv sett meg slite mang en gang med å fange fisk  :(

Tips av flue:Once and away ;) ;) Kan sende deg bindebeskrivelse på PM ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ruffen da... nå som du har anskaffet deg både ny fiskevest/fishpond sekk og fishpond hofte taske er det vel ingen god grunn for å utelate noen fluebokser.

Ærlig talt ruffen har du virkelig selv troen på dette tvilsomme prosjektet ??? ???

Har en mistanke om at tomrommet som fluboksene etterlater vil bli erstattet av matlagningsutstyr eller alkoholholdig drikke.

Makan til matvrak :o :o :o

Ps.Har selv prøvd meg på dette opplegget og som fiskekompis har du jo selv sett meg slite mang en gang med å fange fisk  :(

Tips av flue:Once and away ;) ;) Kan sende deg bindebeskrivelse på PM ;D

Hehehe Kunne ikke annet en le nå :)

Du kjenner meg litt for godt du :D Et ærlig forsøk skader ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha med meg Streaking Caddis, Stimulator, vårfluepupper, olivengrønne døgnfluer i #14-17 (duns og klekkere).

(Tar med meg noen "lang-nymfer" i tilfelle sterk vind, men det sier du ikke til noen Ruffen  ;D)

Hadde med meg alt for mye i forfjor. 90% av fisken tok Streaking Caddis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha med meg Streaking Caddis, Stimulator, vårfluepupper, olivengrønne døgnfluer i #14-17 (duns og klekkere).

(Tar med meg noen "lang-nymfer" i tilfelle sterk vind, men det sier du ikke til noen Ruffen  ;D)

Hadde med meg alt for mye i forfjor. 90% av fisken tok Streaking Caddis.

Nei noe holder vi for oss selv ;) Hva fisket du mest med? Tipper rundt 90%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det sikkert kommer en masse gode tips på tørrfluer og andre insekter kan jeg komme med mine på streamere  ;D

1. Sunray Shadow

2. Sunray Shadow

3. Sunray Shadow

4. En stor variant av Kola Killeren ( den var så stor at en Sunray hadde sikkert gjort samme jobben )

Lag deg en haug med Sunray i forskjellige vingelengder. De som jeg syntes funket best hadde jeg laget med sølv holografisk tinsel.

Et tips er også å lage plasttuben like lang, eller nesten like lang som vingen. Hadde utrolig mye fisk som nappet bakerst i vingen.

Fortom på 1 meter med 0,40 og en Mustad R90 str 6 uten mothake.

Jeg fisket Sunrayen med en klasse 8 og 40+ snøre i synk 3. Det var nesten umulig å dra den for fort så dette gikk også på temmelig grunt vann.

Hadde en dag med skikkelig grisevær og da synes jeg det er mye bedre å denge litt med slikt utstyr å få mye fisk enn å drikke øl oppe i teltet  ;)

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det sikkert kommer en masse gode tips på tørrfluer og andre insekter kan jeg komme med mine på streamere  ;D

1. Sunray Shadow

2. Sunray Shadow

3. Sunray Shadow

4. En stor variant av Kola Killeren ( den var så stor at en Sunray hadde sikkert gjort samme jobben )

Lag deg en haug med Sunray i forskjellige vingelengder. De som jeg syntes funket best hadde jeg laget med sølv holografisk tinsel.

Et tips er også å lage plasttuben like lang, eller nesten like lang som vingen. Hadde utrolig mye fisk som nappet bakerst i vingen.

Fortom på 1 meter med 0,40 og en Mustad R90 str 6 uten mothake.

Jeg fisket Sunrayen med en klasse 8 og 40+ snøre i synk 3. Det var nesten umulig å dra den for fort så dette gikk også på temmelig grunt vann.

Hadde en dag med skikkelig grisevær og da synes jeg det er mye bedre å denge litt med slikt utstyr å få mye fisk enn å drikke øl oppe i teltet  ;)

Jan

Dette er skikkelig mat for doggnobbler. Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,

har ikke erfaring fra Kola, men våger meg innpå allikevel..

Ta med noen svømmepupper. Veldig gode erfaringer med slike på selektiv fisk. Er du heldig får du oppleve det og ;)

(Rart i grunnen at det ikke er flere som bruker slike, eller hva vet jeg; kanskje dere bare har holdt disse skjult for meg ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fisket på Kola, men Oliver Edwards Snappy Poodle, store sorte zonkerstreamere, og store streaking caddis med olivendubba eggsekk og brun/grå abdomen og thorax, burde vel funke ganske bra der :D

Ser fint ut der ass. Misunner deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...