Gå til innhold

Hva brukes mest av forumets opplyste medlemmer?


Tørrbjørn

I vrimmelen av vesker og packs for å ta med seg det man trenger i elva. Hva er best?  

160 stemmer

  1. 1. I vrimmelen av vesker og packs for å ta med seg det man trenger i elva. Hva er best?

    • God gammeldags fiskeveske med uttagbar fiskepose i PVC.
      0
    • Brystlomma på anorakken.
      3
    • Chestpack.
      31
    • Hip pack.
      30
    • Lomma i vadejakken.
      36
    • Fluevesten.
      57
    • En boks fluer og en rull nylon i lomma på vadebuksa.
      6
    • Vadejakke med vest på utsiden.
      8


Anbefalte innlegg

Ingen her inne som har agenturet på Lundhags..... Lurer litt på å kjøpe en sånn "rumpetaske" teip på :rolleyes:

Kan vel strengt talt klare seg med et par fluer i en fyrstikkeske, men det ville jo ført til arbeidsledighet....

Hipp hurra for utstyrsbransjen!!! de holder vertfall meg i sving hele vinteren ;D

Med å kjøpe ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest staffan@epost.no

jeg kunne heller tenkt meg å vite hva folk hadde med seg ut til elva / vannet.

personlig så ser jeg forskjellen på........like ved bilen tur og to timer fra bilen tur.......tur til sted man kjenner ut og inn.

jeg bruker å ha et depot med stæsj, enten dt er i leiren eller i bilen.........men ute ved fiskeplassen er det vel nok med en liten

eske fluer, impregnering, 3 fortomspisstykkelser, en ekstra fortom og neglklipper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her inne som har agenturet på Lundhags..... Lurer litt på å kjøpe en sånn "rumpetaske" teip på :rolleyes:

Kan vel strengt talt klare seg med et par fluer i en fyrstikkeske, men det ville jo ført til arbeidsledighet....

Hipp hurra for utstyrsbransjen!!! de holder vertfall meg i sving hele vinteren ;D

Med å kjøpe ja....

Akkurat nå tror jeg faktisk ingen har agenturet på Lundhags i Norge...eller det er ikke det. Jeg vet at Lundhags selger til XXL, og at de har tenkt å selge selv her framover. Noen butikker har likevel tatt inn lundhags i høst vet jeg.

Alternativet er å høre med Lundhags i Sverige (butikken på Järpen) eller høre med XXL.

Eller høre med meg. Jeg har faktisk kjøpt meg en i reserve som jeg har liggende - i uåpnet embalasje - 350 kr. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grådig dyktig om du ikke får plass til det du trenger i denne. Jeg har til vanlig med meg 3 fluebokser, fortomsspoler, klipper, peang, linesmøring i vesten. 4 sneller i ytterste rommet på sekken, hansker, hals, lue, kaffetermos, og drikke i hovedrommet, samt termometer og litt annet småsnæks i en lomme på toppen. Glimrende sak!

http://www.nfisk.no/Default.aspx?tabid=113&txtSearch=patagonia&SortField=ProductName&catpageindex=2&ProductID=6290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Overraskende mange som bruker vesten. Trodde at det skulle være fler med chest pack og evt hip pack. Ut ifra kommentarene kan vel det skyldes at vesten fortsatt har best plass.

Har faktisk vært på tankene om en vest selv. Fordi jeg i år ikke har to universalbokser med allehonde, men fler bokser med spesifikt innhold. Uff... mulig jeg gjør det unødvendig vanskelig for megselv. Men mener det gir en bedre oversikt.

I tillegg mangler det ikke akkurat på kjemikalier, nylon, verktøy, osv....

Er de som kun bruker lomma i vadejakken laksefiskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Rivertek jakke og Simms vest.

Når jeg er på langturer  til fjells er både rivertek og vest hjemme da går det i Norrøna Recon bukse og jakke.

I vesten har jeg nødvendige fluebokser, fortoms spisser, impregnering spray og pulver , snøre rensemiddel, cdc olje, fiskevekt, hodelykt, saks, krok tang mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid sverget til vest, men bruker nå en ørliten chestpack som også kan festes i beltet om jeg ikke vader dypt. Der er det plass til to fluebokser, en stor og en liten, fortomsmateriale, saks, klipper, peang og amadu og fiskekort. Telefon, snus, tyggis og nøkler har jeg i vadebukselomma, skjorta eller jakka. Årsaken til skiftet er ganske enkelt at jeg nesten alltid har med en Bergans dagstursekk på 28 ltr og i den har jeg plass til alt det øvrige, og så er det behageligere å bevege seg rundt uten en tung vest med kamera, kikkert og alt mulig annet. Det ligger i sekken, som plasseres et strategisk sted. Unntaket er når jeg er på korte turer nær bilvei, da kan det være like praktisk med vest og litt drikke i den ene rygglomma. Da erstatter vesten dagstursekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8)

[attachimg=1]

+ vest,selv på korte turer,er noe eget med å slenge sekken på ryggen,selv om bare den høyre.

Inneholder kaffen,kameraet,evt matpakke,kanskje noen ekstra fluebokser,fortommer(som jeg har vanskelig for å skifte).

Evt.ekstra klær,men det tar mest plass.

Vesten; to til fire bokser,nå en stund,mygg og nymfer,myggboksene er forresten med hele sesongen.

+Avbiter,spissmateriale,flytemiddel,peang,nappindikator,mikroringer,et ørlite bryne,og tja...ikkeno' mer,tror jeg.

Vesten er forøvrig billigste Simms,kort,lett og fin.

Edit:Bildet er forøvrig tatt igår og heter:"Mens vi venter på myggen!" ;)

Willy

post-3549-13949876564771_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortommer kjøper jeg mange av og legger litt "alle veier" Hanskerommet i bilen-i vesten-i sekken osv.

Da har man en tilgjengelig :)

Dette lærte jeg meg til når jeg drev og jobbet som dykker. Da lå det o-ringer overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst var det trivelig,Lars.

Myggen hadde begynt,og fisken sånn smått også,men kilent og sluttet tidlig,men dog første kveld med myggvak! :D

Bor 2 mil sør om Bergen og denne plassen ligger i Osvassdraget rett på nedsiden av der jeg bor,mange nydelige plasser her,og myggfiske i vente,og akurat da blir det ikke kortline. ;)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...