Gå til innhold

Hva brukes mest av forumets opplyste medlemmer?


Tørrbjørn

I vrimmelen av vesker og packs for å ta med seg det man trenger i elva. Hva er best?  

160 stemmer

  1. 1. I vrimmelen av vesker og packs for å ta med seg det man trenger i elva. Hva er best?

    • God gammeldags fiskeveske med uttagbar fiskepose i PVC.
      0
    • Brystlomma på anorakken.
      3
    • Chestpack.
      31
    • Hip pack.
      30
    • Lomma i vadejakken.
      36
    • Fluevesten.
      57
    • En boks fluer og en rull nylon i lomma på vadebuksa.
      6
    • Vadejakke med vest på utsiden.
      8


Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det var en litt artig avstemming. Min gamle gode Orvis Tac Pac som jeg kjøpte en gang på 80-tallet er nå utslitt så jeg må kjøpe et eller annet. Men hva? Hip pack ser bekvemt ut men får man plass nok i den da? Neppe, bortsett fra korte dagsturer, Chest pack er uaktuellt uansett så det må bli en vest eller TechPac. Den Orvis Tac-Pac`n selges jo faktisk enda, ja også har Orvis koommet med en ny Guide vest som ser grom ut. Er det noen som har testet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så vant med vesten at ville føle meg naken uten,...og det er ikke et pent syn...Lurer dog på om jeg må sy inn splitt i ryggen på vesten snart?  Rart med det at den og den boksen har sin faste plass.  Er slik at en merker noe er vekk, bare en tar på vesten.  Trenger ikke sjekke lommene engang. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En chestpack får ikke plass til en fjerdedel av hva jeg "trenger" så for meg er det enkelt - VEST! (som heller ikke rommer nok uansett type)

Edit. Så først nå at det kun var for forumets opplyste medlemmer... Beklager!  :-[

Opplyst og opplyst. Fluefiskere regner som regel seg selv for å være over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Tror jeg med 42 år som fluefiskere kan våge meg litt, tl å begynne med var det det fiskeveske, så rundt -75 kom den første Vesten, en Hardyvest, så fik jeg tak i en vadevest fra Columbia Sportswear, (1981).......I 85 hadde jeg Hardys oilskin vadejakke. I 86 fikk jeg john partridge, fikk dem også til å lage vadevester i Oilskin.  men de siste åra har det vært god nok plass i vadebukselomma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige sesong prøvde jeg å fase ut fishpond chest/hip-packen. Fine lommer til fortom etc på G4 vadebuksene. Flueboksene, som jeg også prøver å ikke dra med alt for mange av, går i store lommene på guidejakka, hvor også flytemiddel etc dingler. Ofte må jeg ha med sekk uansett, til fotoutstyr osv, så da blir jo disse pack-ene overflødige uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vest, chestpack og hippack.

i år har jeg noen store bokser til døgniser og vårfluer, slike med rom, så det blir enten chest eller hip iår. kan hende det blir chest, ser det an når den tid kommer. vest bilr det garantert ikke, er ikke plass til de store boksene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vest, chestpack og hippack.

i år har jeg noen store bokser til døgniser og vårfluer, slike med rom, så det blir enten chest eller hip iår. kan hende det blir chest, ser det an når den tid kommer. vest bilr det garantert ikke, er ikke plass til de store boksene....

Sånn Dewitt-boks du mener? Jeg ha 2 sånne 18-roms, og de passer AKKURAT i de 2 sidelommene på G3 Guide vesten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er været pent nok til å ikke gå med vadejakke, blir en hip pack fra Simms brukt. Ellers får jeg plass til alt i vadejakken, men jeg har alltid en sekk liggende i bilen med alt det som ikke er nødvendig der og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel etter hvert vært gjennom hele løypa, fra fiskeveske, vest, chestpack, hippack og tilbake til vest igjen.

Har innsett at vest er det eneste jeg er komfortabel med, men siden jeg nesten alltid har med sekk uansett så skal jeg etterhvert kunne klare meg med lommene i jakka/vadebuksa.

Dette pack-styret ser stort sett ut som noe beregnet på kvinnfolk/shemales, uansett hvor kule navn de kommer med  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vest vest og atter vest. Skulle gjerne hatt enda mere plass. Siden jeg stort sett alltid går ganske langt når jeg fisker må jeg være sikker på at jeg ikke skulle gå tom for noe.

Prøvde å bytte til chestpack en gang, men fikk ikke plass til halvparten...

Og godt er det, siden vest faktisk er det eneste som ser kult ut. Alt det andre greiene ser "tvilsomt" ut, som Lars sier...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vest, chestpack og hippack.

i år har jeg noen store bokser til døgniser og vårfluer, slike med rom, så det blir enten chest eller hip iår. kan hende det blir chest, ser det an når den tid kommer. vest bilr det garantert ikke, er ikke plass til de store boksene....

Sånn Dewitt-boks du mener? Jeg ha 2 sånne 18-roms, og de passer AKKURAT i de 2 sidelommene på G3 Guide vesten:)

nope, noen ron thompson bokser jeg har hatt liggende. regner med at g3 vesten har større lommer en guideline vesten og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel etter hvert vært gjennom hele løypa, fra fiskeveske, vest, chestpack, hippack og tilbake til vest igjen.

Har innsett at vest er det eneste jeg er komfortabel med, men siden jeg nesten alltid har med sekk uansett så skal jeg etterhvert kunne klare meg med lommene i jakka/vadebuksa.

Dette pack-styret ser stort sett ut som noe beregnet på kvinnfolk/shemales, uansett hvor kule navn de kommer med  ;D

Hehe Har slik en "rumpetaskesak" som er genial å bruke hvis en skal ut å kaste litt etter sø forex, liker den. Kan få litt vondt i ryggen med en for tung vest.

Jeg har og en slik fish-pound sak. Egentlig ganske grei den og. Men bruker mest vadejakke eller vest.

Et medlem her på forumet som jeg fisker med utalte etter jeg dro på meg vadejakka pluss fish-pounden "fy faen som du ser ut" ;D ;D ;D

Skulle ikke forundre meg om han hadde rett.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et medlem her på forumet som jeg fisker med utalte etter jeg dro på meg vadejakka pluss fish-pounden "fy faen som du ser ut" ;D ;D ;D

Skulle ikke forundre meg om han hadde rett.......

Ha-ha, ærlige kompiser kan ikke overvurderes  ;D

Kjøpte den Fishpond Shooting Star saken for et par år siden, en sekk med avtagbar chestpack.

Etter å ha montert på meg dette foran speilet fikk jeg fullstendig sammenbrudd av latter, og siden har jeg ikke sett chestpacken  ;D

Sekken derimot er god  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mer og mer krampe av å gå med "full gru". Bruker aller helst bare lommene på jakka, men har en rumpetaske fra Lundhags som jeg har modifisert litt (teipet fast alle reimer og satt på retractorer). Har hatt alt mulig av bæresystemer, men er lei alt dingeldangel. Vest er kurant, men jeg trenger ikke all plassen. Dessuten har jeg med meg sekk hvor jeg har kamera og mat. Har skjelden med meg mer enn to bokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...