Gå til innhold

Sør Afrika - Ørretfiske


Flemming

Anbefalte innlegg

Sør Afrika har Cobra, puff adder, svart mamba etc, og noen morsomme edderkopper etc.. men det er flått (tick) som er ille!!

"Tickfeaver" er ikke uvanlig, og det er enorme mengder "tick's" over alt. Spesielt når man går i bushen i shorts. Jeg gikk mest med langbukse for å unngå disse. Helvetes små jævler, og de krabber opp på alt som går forbi...  >:(

OK that's it! I'm sold! Naar drar vi??  :D  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør Afrika har Cobra, puff adder, svart mamba etc, og noen morsomme edderkopper etc.. men det er flått (tick) som er ille!!

"Tickfeaver" er ikke uvanlig, og det er enorme mengder "tick's" over alt. Spesielt når man går i bushen i shorts. Jeg gikk mest med langbukse for å unngå disse. Helvetes små jævler, og de krabber opp på alt som går forbi...  >:(

OK that's it! I'm sold! Naar drar vi??  :D  ;D

;D  hehe.. Det er ikke alltid det er lurt å snakke om farlige dyr med kunder nei. Kan nok skremme noen da.... :-X

Men sannheten er at man eksremt skjeldent ser slanger i Sør Afrika. Det finnes jo bl.a. puff adder, cobra og svart mamba etc, men vi har et par hundre jegere i Sør Afrika hvert år, og det er svært skjelden de se slanger. De som sees, er på vei bort fra deg.. ;)

Bøfler, flodhester og neshorn derimot - de kødder du ikke med!!!  

post-14-13949879538477_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den til høyre ser ut til å ha et godt øye til deg Flemming...

Hehe.. jo, men de er ikke til å spøke med disse. Den ene hadde knekt "hornet" sitt mot en bil, tror jeg det var, og den andre har spiddet en hest den ikke likte. Hesten overlevde etter en haug med sting, men går nok ikke i nærheten et neshorn igjen...

Disse bildene er tatt rett utenfor hytta mi, for både neshorn, bøfler, zebraer, gnuer og forskjellige antiloper er interressert i det grønne gresset som vokser utenfor hyttene. De kommer helt intill verandaen hver morgen og kveld, så det er ikke bare å løpe ut av døra om morgenen. Kan lønne seg å se seg for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for et land. Alt vil spise eller drepe deg......

Neida, Sør Afrika er et fantastisk land. Litt synd at fotballjournalistene fokuserer mye på kriminaliteten og det som ikke fungerer. Landet har fantastisk mye å by på...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for et land. Alt vil spise eller drepe deg......

Neida, Sør Afrika er et fantastisk land. Litt synd at fotballjournalistene fokuserer mye på kriminaliteten og det som ikke fungerer. Landet har fantastisk mye å by på...  :)

Tviler ikke. Afrika har alltid fasinert meg. Sikkert derfor Wilbur Smith er min favorittforfatter. Synd det er så mye uro på det kontinentet. Tenk hva de egentlig har å tilby hvis det hadde vært trygt å reise dit. Sør-Afrika er vel et av de landene en kan reise til hvis en bruker hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært utrolig morro og vært i Afrika, men må inrømme at jeg tviler på om det hadde vært en familie tur.

Syns det er som ruffen sier, litt synd med all kriminalitet og dritt som er der nede.

De fleste som er interressert i natur og dyreliv bor på såkalte "Game-farmer" i bushen..

Masse dyr og null kriminalitet! Det er bare visse deler av større byer, som f.ek slumområdet i Johannesburg, man bør holde seg unna.

Familietur til Sør Afrika er populært og billig. Ca. 14.000 for en uke med jakt og fiske, fly, overnatting, transport, mat, drikke, guide etc. -  og da bor og spiser barna gratis.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...