Gå til innhold

Vader med glidelås


Lillevann

Anbefalte innlegg

Vet det er tusen tråder om vadere her, men jeg gidder ikke å lete.

Saken er som følger:

Har i dag Vision Extreme Zip.  Den er pip gåen.  Synes glidelås var kjekt, men vil ikke ha Vision igjen.  Tips til andre modeller som har glidelås?

Har sett på en fra Redington.  Virker ok.  Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Vet det er tusen tråder om vadere her, men jeg gidder ikke å lete.

Saken er som følger:

Har i dag Vision Extreme Zip.  Den er pip gåen.  Synes glidelås var kjekt, men vil ikke ha Vision igjen.  Tips til andre modeller som har glidelås?

Har sett på en fra Redington.  Virker ok.  Erfaringer?

Synd at du ikke vil ha Vision igjen da, for Vision Radipor er helt suverene spør du meg og hvis du tar en titt på forsida til fluefiskesiden, så selges de til svært

gunstige priser hos M&M fiske eller noe sånt :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Guideline Alta i sommer. Har ikke fått brukt den så mye som jeg gjerne ville, men den var tett da jeg prøvde den første gang og er fremdeles tett. Er godt fornøyd med buksa så langt. Og..., kommer aldri mer til å kjøpe bukse uten glidelås. Nå er det helt greit å drikke kaffe på fisketur :)

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Guideline Alta i sommer. Har ikke fått brukt den så mye som jeg gjerne ville, men den var tett da jeg prøvde den første gang og er fremdeles tett. Er godt fornøyd med buksa så langt. Og..., kommer aldri mer til å kjøpe bukse uten glidelås. Nå er det helt greit å drikke kaffe på fisketur :)

:) :)

bjorni

Har også en Alta bukse som har vært mishandlet i 3 år. Den har vært på Kola og er brukt i Norge til alle årstider og mye i bellyboat.

Min neste bukse blir helt sikkert en Alta til og kan absolutt anbefales.

Den er meget godt fasongsydd og den er veldig god å bevege seg mye i.

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Guideline Alta i sommer. Har ikke fått brukt den så mye som jeg gjerne ville, men den var tett da jeg prøvde den første gang og er fremdeles tett. Er godt fornøyd med buksa så langt. Og..., kommer aldri mer til å kjøpe bukse uten glidelås. Nå er det helt greit å drikke kaffe på fisketur :)

:) :)

bjorni

Har også en Alta bukse som har vært mishandlet i 3 år. Den har vært på Kola og er brukt i Norge til alle årstider og mye i bellyboat.

Min neste bukse blir helt sikkert en Alta til og kan absolutt anbefales.

Den er meget godt fasongsydd og den er veldig god å bevege seg mye i.

Jan

Puster den sånn tålig ok eller? Har ei vision zip-sak og den puster omtrent like godt som en søppelsekk. Fordelen er jo at man kan dra ned denne når man går da og få luftet litt. Helt grei bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for litt OT, men spør allikevel. Oftest når jeg fisker går jeg med buksen brettet ned til rundt livet. Hvordan funker dette med en stiv glidelås midt på foran ?

Åpne glidelåsen og brett ned buksa. Ha vadebeltet over den nedbrettede buksa for å holde den på plass. Ikke rull ned de vanntette glidelåsene slik at de får en knekk eller brå vinkel på seg. Det er ikke noen av dem konstruert for.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt Simms og Vision tidligere. Fornøyd med begge de buksene. Men ble anbefalt å kjøpe meg Guideline Alta v2 nå i år når det var på tide å skifte ut Vision buksa.

Kjøpte Guideline Alta v2. Har ikke angret 1 sekund. Puster meget bra. Mye bedre enn Vision og like bra som Simms som jeg har hatt.

Har brukt buksa tilnærmet daglig siden juni. Elvefiske og endel på fjellet.

Rimelig sikker på at dette er en bukse du ikke kommer til å angre på om du kjøper.

Ingen problem å ta ned glidelåsen og bruke magebeltet til å holde buksa oppe. På varme dager eller vading kun til låra er dette perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg i sin tid jobbet i sportfiskebutikk var Vision det merke som hadde desidert minst reklamasjon på vadrere etterfulgt av Simms... Så hvis du ikke har spesielt dårlig erfaring med Vision ville jeg vurdert det igjen hvis jeg var deg!

Vision igjen? Dævven - den muligheten tenkte jeg faktisk ikke på.  Skal vurdere det.

Fra spøk til alvor. Jeg har ikke spesielt dårlig erfaring, men jeg har heller ikke spesielt god.  På den modellen jeg har er det ikke lommer, selene er vanskelig å stille inn slik at de sitter godt, den puster overhodet ikke, den raknet relativt tidlig i mansjettene/gamasjene som skal over støvlene, og neoprensokkene gikk opp i liminga i sømmene på hælene.  Til tross for dette har den vært sterk, og relativt tett, så jeg klager ikke. Jeg har hatt mye vader for en relativt billig penge. Jeg tar bare ikke gjenkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til alvor. Jeg har ikke spesielt dårlig erfaring, men jeg har heller ikke spesielt god.  På den modellen jeg har er det ikke lommer, selene er vanskelig å stille inn slik at de sitter godt, den puster overhodet ikke, den raknet relativt tidlig i mansjettene/gamasjene som skal over støvlene, og neoprensokkene gikk opp i liminga i sømmene på hælene.  

Har samme Vision-bukse, men jeg har en innerlomme med glidelås, så det er kanskje en senere modell? Har brukt den i to sesonger og er veldig fornøyd. Ingen problemer med verken sømmer, mansjetter eller sokk. Den puster ikke all verden, men den er myk og behagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å komme med ett dumt forslag... ville bare opplyse folket om at Vision er blandt de tetteste på markedet med minst reklamasjoner. Dumt hvis det også gjelder pusteegenskapene.

Jeg stoler ikke på glidelås når jeg er milevis ute i ødemarka, så jeg holder meg nok til mine gamle patagonia vadere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å komme med ett dumt forslag... ville bare opplyse folket om at Vision er blandt de tetteste på markedet med minst reklamasjoner. Dumt hvis det også gjelder pusteegenskapene.

Jeg stoler ikke på glidelås når jeg er milevis ute i ødemarka, så jeg holder meg nok til mine gamle patagonia vadere.

Det var et dumt svar fra meg.  Nå har jeg bestemt meg.  Vet du hva det ble?

Vision Extreme Zip.  Jeg likte den nye modellen med lomme, beltehemper og forsterkede neopren-sokker.  (Opp som en løve, og så videre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si men jeg begyner å lure på om vision har bytta fabrik.

Etter å ha hatt gillies i 4 år med til tider temlig brutal behandling så var jeg kjempe fornöyd, tenkte att jeg kjöper vision extrem zip for min handler hadde til da ikke hatt en eneste rekl.

Det gikk 1,5 mnd så slapp inner töyet fra vaderne, venta resten av 2009 sommer`n på nye :(

i slutten av sesongen så fikk jeg tilbudet hvis jeg betalte 500 extra så skulle jeg få rapidor versting vadera til vision, så jeg betalte glad og fornöjd.

Kunne ikke fiske med dem för våren 2010 så dem ble hengt opp for vinter lagring i vente på våren.

12 maj så var det dags, og ble våt etter 15 sek. >:( viste seg at det var lekasje på höyre strömpe söm ??? fikk beskjeden at dem ikke kom för ii slutten av juni så jeg kjöpte derfor ett par kenetic billige vadere så lenge, 22 juli >:( fikk jeg endelig vaderne etter 2 turer så var det dags i gjen :o nå var det höl en dårlig söm på venstre ben og har fortsatt ikke fått nye så nå er jeg drit  >:( >:(>:(

Trist at ett par billige kenetic vadere holder tett, mens vision som jeg har bare bra erfaring med og har kamerater som ikke har hatt noe problemer i det hele tatt har blitt så dårlig for meg i hvertfall :( det verste er all denne ventinga på nye hele tiden >:(

Forövrig så har det ikke värt noe som helst problem med glidelåsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...