Gå til innhold

Sigve sin store stygge byggetråd


Sigve

Anbefalte innlegg

  • Svar 506
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Lekkert sigve. Du er skikkelig flink :)

Er stolt av å ha deg som beundrer :)

Takk vennen. Jeg er en stolt beundrer og :-*

Nydelig Sigve :)

Er nok en Mildrum stripping guide det der, har en selv liggende

Det er en del som har kopiert Mildrum sine guider. Denne jeg har her regner jeg med er "ekte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en smakebit av min nye 6 fot #3. Jeg har ikke nevt denne da jeg har brukt denne som teststang for JB sin. På akkuratt denne fikk jeg litt problemer med ising i silken. Det merkes ikke så lett da jeg pakte den godt sammen. Den har fått navnet The Matriarch :)

Stangen kaster som en drøm og er medium rask. En klar favoritt av mine 6 fotere

post-969-13949884655075_thumb.jpg

post-969-13949884655555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en smakebit av min nye 6 fot #3. Jeg har ikke nevt denne da jeg har brukt denne som teststang for JB sin. På akkuratt denne fikk jeg litt problemer med ising i silken. Det merkes ikke så lett da jeg pakte den godt sammen. Den har fått navnet The Matriarch :)

Stangen kaster som en drøm og er medium rask. En klar favoritt av mine 6 fotere

Har du ikke noen flere bilder av The Swelldon også da? Lenge siden sist jeg har sett fyrstikken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo sånn. Du får jo se mer på onsdag :)

Og der var vidunderet i hus - klarte ikke å vente til i morgen. Første splitcane og første custom build for min del - og det var veldig kjekt. Går jeg over med lupe finner jeg 1, kanskje 2 feil. Men så gikk jeg med lupe over Hardy angel stanga. Ja - så snakker vi ikke mere om det. (Var litt flere mikroskopiske feil der ja...)

Da får en bare vente på vindstille maidager og en liten bekk eller 2 å kaste litt i. 6' #3 er ikke akkurat for store vann på trekkfulle dager.

Men så var det der med snelle da... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon fra Sigve her om dagen. Garrison 209-e er nå ferdig, og ligger nå til tørk etter siste lakkstrøk. Tube er satt i bestilling og Sigve syr stangtrekk!  :D Nå er det bare å kjøpe en adventskalender til, og telle ned til stangen er i hus. Da håper jeg på plussgrader en dag eller to, og da er det rett bort til den snødekkede fotballbanen!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fikk en telefon fra Sigve her om dagen. Garrison 209-e er nå ferdig, og ligger nå til tørk etter siste lakkstrøk. Tube er satt i bestilling og Sigve syr stangtrekk!  :D Nå er det bare å kjøpe en adventskalender til, og telle ned til stangen er i hus. Da håper jeg på plussgrader en dag eller to, og da er det rett bort til den snødekkede fotballbanen!  :D

Det blir garantert spennende saker, Jørn.

Husk nå å ikke la canestanga stå i stangtuben men heng den opp på en vegg hengende i futralet.

Cane er treverk og treverk kan bli skjevt hvis det ikke får henge rett opp og ned.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon fra Sigve her om dagen. Garrison 209-e er nå ferdig, og ligger nå til tørk etter siste lakkstrøk. Tube er satt i bestilling og Sigve syr stangtrekk!  :D Nå er det bare å kjøpe en adventskalender til, og telle ned til stangen er i hus. Da håper jeg på plussgrader en dag eller to, og da er det rett bort til den snødekkede fotballbanen!  :D

Det blir garantert spennende saker, Jørn.

Husk nå å ikke la canestanga stå i stangtuben men heng den opp på en vegg hengende i futralet.

Cane er treverk og treverk kan bli skjevt hvis det ikke får henge rett opp og ned.

Terje!

Banbus er da ikke tresort Terje, det er et stort gressstrå ;D Men ellers er det rett som du sier, heng stanga i trekket på et tørt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp ute å prøvde 209en. Bare -3 ute så det er jo nesten vårlig. Utrolig digg aksjon. Brukte Presentation #5 og det føltes som en god kombinasjon. Burde være midt i blinken til en Sage bruker som deg Jørn.

Skulle den mot formodning ikke falle i smak, sånn aksjonsmessig, vil jeg ha førsterett på å kjøpe den tilbake :)

Hvis du vil kan jeg sende stangen før aluen kommer i hus. Da kan du ta den med på julebordet ditt. kan jo være dere vil spydkaste litt sånn utpå natten når ildvannet (Blå smirre) er konsumert ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil kan jeg sende stangen før aluen kommer i hus. Da kan du ta den med på julebordet ditt. kan jo være dere vil spydkaste litt sånn utpå natten når ildvannet (Blå smirre) er konsumert ;D

Ja, send den du Sigve så jeg kan vise den frem. Skal pakkes ettertrykkelig ned når jeg har tatt noen pinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er JB sin nye brøytepinne reiseklar. Stangen skal først på fotosession og blir nok ikke postet før på fredag kveld. Bildene blir heler ikke vist her før etter JB har fått sitt nye barn i hendene. Jeg må ærlig innrømme at jeg er spent på reaksjonen hans. Gleder meg til å høre hvordan første møte utartet seg

post-969-13949885067654_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er omsider Garrison 209E i posten. "Det må da være litt vedmodig å sende denne avgårde" sa en ivrig fotograf og fluefiskevenn i det blitzregnet haglet mot den blanke stangen. "Jo litt." svarte jeg modig med klump i halsen.

Noen minutter før hadde han prøvekastet. Jeg sto på trygg avstand å så vidunderet lage trange bukter. Ronny skrøt på seg fantasisenarioer om stor fisk som bøyde stangen og om at han og nok burde ha cane. "Det er noe magisk!" sa han.

Magisk trist, tenkte jeg.

Nå er minnene rammet inn og på siden av står et lite t-lys å brenner. Om en liten uke holder noen svette klamme hender rundt en medium flamed 209E. Neste gang jeg møter den er i sommer nord for fjellene en gang.

Håper den faller i smak JB. Det gjorde den hos meg :'(

post-969-13949885122911_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et smykke av en stang! Skjønner godt at det var vemodig å sende den fra seg. Hvordan er aksjonene på disse cane-stengene? Myke eller? Og er det lov å spørre hva det koster å få en bygd? Sikkert litt dumme spørsmål, men jeg er jo nybegynner i gamet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...