Gå til innhold

Til minne om Toggi


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette var utrolig trist å høre.

Jeg kjente ikke Torgeir personlig, men entusiasmen og pågangsmotet hans har vært en uvurderlig kilde til inspirasjon i utviklingen av mitt eget sjøfiske de seneste årene, noe jeg kommer til å være evig takknemlig for. Spesielt når jeg satt på hybelen i Bergen og ikke fikk fisket selv, var rapportene hans et lyspunkt i hverdagen!

Tankene mine går til familie og de som sto ham nær. Kondolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å finne ord når noen faller fra :'( Jeg fikk desverre aldri møtt Toggi personlig men hadde mange flotte samtaler på telefon og pm, samt alle fangstrapporter som ble mottatt på mms. Du var og er fremdeles en av de største inspirasjonskilder som jeg noen gang har kjent. Min dypeste kondolanser til din familie og måtte du hvile i fred.

Jeg kommer til å savne deg Toggi :'(

Mvh Dagbjørn Syrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig trist lesning på denne Lillejulekveld.

Desverre møttes vi aldrig. Men Toggi's innlegg leste jeg altid med stor interesse.

Hans entusiasme og engagement var legendarisk og, som jeg kan forstå af innlegg fra hans venner, var han en fantastisk person.

Alt for tidligt mistet vores hobby en stor kapacitet.

Mine tanker og dybeste medfølelse går til Toggi's efterladte.

Må sjøørreten i himmelen være stor, blank og bidelysten.

Æret være hans minde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke Toggi personlig, men har lest en rekke av hans inlegg her. Og så merkelig det enn er, så kommer vi fra samme område, Grrenland.

Mine tanker og medfølelse går til de som sto han nærmest og hans familie. Dette blir den julen dere aldri glemmer.

Måtte du Toggi ha kommet til et sted hvor sjø-ørreten lurer, og du altid har medvind i framslengen.

Kjell Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at dette var veldig trist,kjente ikke toggi personlig,men har lest hans innlegg her med fangst rapporter og hans store

kunnskap om sjøørret fiske,dette var noe han kunne og brente for.Sender mine tanker og medfølelser til hans

nærmeste og kjære.

Hvil i fred.

Mvh Svein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kære Toggi".

Jeg kendte dig ikke, men alligevel bliver jeg ved med at vende tilbage til denne tråd, hvor det forfærdeligste er sket.

Hvem skriver om dig,- hvad skiver de,- har de samme tanker som jeg,- og savner de dig og dine inlegg på forum som jeg....?

Har vi haft en fælles følelse, når vi fulgte med med i din iver i at lære "kaste/bære i luften  en hel DT 4´er",- har vi et fælles, når vi snakker Sjøfiske,- har vi et fællles, når vi binder fluer som du, når vi taler om Toggi...?

NEEJ, det må ikke være sant....!!!!.......

Vi har alle mistet en stor inspiration,- jeg vil fange min næste sjøørret for dig, Toggi.

Mange hilsner til

Toggi og hans efterladte

Torben, DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok farvel med vår kjære venn Torgeir Hansen i Borgestad kirke i dag. Det ble en fin og varm minnestund med en kamerat som visste å gi av seg selv. Vi var mange som ønsket å følge Toggi til graven. Toggi var et menneske som mange var glad i.

Nils Kvisgaard holdt en minneverdig tale om vår gode fiskekamerat og inspirator. Micael Blomberg sang og spilte gitar. Steinar Dahl spilte trompet. Det klang så vakkert i den flotte kirken. Nils og jeg leste også opp noe av det som står skrevet i minnetråden her. Vi var mange som følte det samme.

På vei ned til graven skinte solen, det var vindstille og kaldt.

Nå kan du hvile Toggi, takk for alt.

Jeg vil takke alle på forumet her for fine ord, omtanke og en vakker minnekrans.

bjorni

post-1017-13949884716591_thumb.jpg

post-1017-13949884717387_thumb.jpg

post-1017-13949884717997_thumb.jpg

post-1017-13949884718605_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en dag med minner for livet. Takker alle som kom med bidrag til at Toggi fikk en minneverdig begravelse. Dette kan vi være stolte av. Micke og Steinar Dahl satte en helt spesiell stemning i en fullsatt kirke. Bjorni og jeg bidro med minneord og tale.

Da vi kom ut, skinte sola. Blikk stille. Det slo meg at dette hadde vært en slik dag, en slik dag som du hadde vært ute og fisket, Torgeir. For min tur hadde fisketuren din blitt innledet med flere fine naturbilder på mobilen. Alle signert med "Vakkert!". Så, etter en liten stund, hadde fangstrapportene kommet inn i form av bildemeldinger med tilhørende tekst. "Blankis 1 kg, rosa bjornireke", "Litt brun, men sprek", "Hadde et sykt hugg i mørten". Jeg hadde som vanlig måpt av beundring. Prøvde å besvare hver fisk med en litt morsom melding tilbake. De gangene jeg var litt borte fra mobilen, kunne det ligge meldinger om 3-4 SØ og mer.

Stor fisk ble det også. Den utrolige uken i februar 2010, hvor du landet SØ på 3.7, 4.5, og en på over 5 kg. Det tror jeg aldri jeg kommer til å oppleve at noen får igjen. For ikke å snakke om havabborren din på over 3 kg. Den hadde noen vanvittige utras. Du hadde aldri opplevd liknende, og det var stort å få delta i dine opplevelser via telefon, meldinger, og her på forumet.

Du vil gjennom dine innlegg for alltid fremstå som en fluefiskeguru. En av de store. En av de med et humør som alltid var på topp, og som ofret mye tid og energi på at vi andre fiskere skulle få delta i dine opplevelser. Du tok deg selv veldig uhøytidelig. Du var utrolig vittig. Du var utrolig flink til å skrive.

På en av de første turene, spurte jeg deg hvor lenge du hadde drevet med fluefiske. 4-5 år sa du. Litt flirende svarte jeg 14 år. Tenkte liksom jeg fikk markert meg litt da. Så spurte du om å få prøve stanga mi. Etter et par drag, lå hele snøret og noen meter backing i vannet. På første kastet med stanga mi, hadde du kastet minst 7-8 meter lenger enn jeg noen gang hadde maktet.

Så spurte du meg, vennlig og litt flirende, om vi skulle fortelle de andre hvor lenge jeg hadde drevet med fluefiske

"Øøøhhhh, nei det er ikke så farlig det!", svarte jeg måpende tilbake!

Du er ubeskrivelig dypt savnet, men jeg føler at du fremdeles er med oss. Kanskje sitter du der oppe et sted, og speider ut over fiskeplassene med de vakende sjøørretene, og jaktende havabborrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...