Gå til innhold

Til minne om Toggi


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette er bare trist ! Kjente deg ikke Torgeir, men mange med meg har du gitt en utrolig inspirasjon til å oppleve fluefiskets utrolige gleder, alene eller sammen med en kamerat oppleve naturen, stemningene, stjernehimlen, en måne på veg opp eller ned og kanskje være så heldig og få tilslag på en SØ i andre enden der vi prøver å presentere fluen etter fattige, beste evner. Mange med meg nådde deg knapt til anklene, men ved å lese tråden din der du delte alle dine erfaringer med oss, kan vi kanskje komme noe oppover leggen. Savnet dine innlegg da det ble stille fra deg i oktober. Ble så inderlig glad da du dukket opp på forumet i forrige uke. Dette inspirerte til mitt første innlegg her på forumet der jeg fikk takket deg for det du har betydd for meg og den gleden du formidlet. Håper du fikk lest innlegget slik at jeg fikk formidlet min takknemmlighet.

Du etterlater deg et stort tomrom, ingen kan erstatte deg, du var bare enestående i din iver etter å dele dine kunnskaper og erfaringer med oss. Selv om du har gjort ditt siste kast vil minnene om deg og din inspirasjon leve videre for alltid. Takk Torgeir for det du har gitt av deg selv og delt med oss andre, et bidrag til et rikere liv. Nå er det opp til oss å oss andre å føre tråden videre i din ånd.

Hvil i fred..... mine tanker går også til dine nærmerste.

/Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist å høre. Torgeir var en stor inspirasjonsskilde for utrolig mange mennesker, og han virket ikke minst som en veldig real, ydmik og oppegående kar. Nå har jeg hverken snakket med han på telefon eller i virkeligheten, kun sendt et par PM, men jeg leste med iver alle innleggene hans i sjøfiske-tråden.

Toggi skal takkes for at han har fått meg, og flere andre, til å begynne med denne inspirerende hobbyen etter mange år hvor det kun har blitt sporadiske forsøk. Etter å ha lest hans tråder og resultater, har jeg vært ute så mye det har latt seg gjøre.

Takk for all inspirasjonen, gleden og kunnskapen du ga meg og andre.

Hvil i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kondolerer så mye til familien til Torgeir.

Det er en tung tid for de nærmeste å miste et familiemedlem.

Jeg fikk truffet og snakket med Torgeir ved et par anledninger, og han viste seg frem som en svært behagelig og varm gutt.

Han gav meg et spessielt fint inntrykk.

Det er så urettferdig at en så ung gutt som vi helst burde sett flere av, forlater oss så tidlig.

Hvil i fred, Torgeir!

Mvh  

PEREK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff som jeg kommer til og savne deg toggi!

alle de fisketurene vi har hatt sammen, både på sommer og vinters tid, regn som sol!

du holdt alltid humøret og fiske intensiteten oppe, du ga deg aldri.. du kunne stå i flere timer i kulde, uten hansker og is vann til livet.

og det er alltid du som får fisk, enda vi andre fisker med samme flue, snøre osv..

fikk stadig herlige sms'er med fiske rapporter, hvor det var SYYKE dager hvor du fikk 25 stykker og alt var konge som du pleide og si.

Men også dager hvor det var vanskelig. Men du knakk koden da også! Var også veldig morsomt og binde fluer til deg, det vet jeg at det ikke bare var jeg som gjorde.

jeg håper du har det bra nå toggi

hvil i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Torgeir,du husket alle detaljer når vi var ute og fisket sammen.Du husket hva som fanget fisk den dagen og hvordan vær og vann var,det jeg husker er håndtrykket ditt da jeg fikk min første havabbor da solen stod opp etter at vi hadde fisket hele sommernatta sammen,all sjøørret som rømte bukta vi fisket ved i panikk da ditt livs fisk gjorde utrasene sine.I ditt minne skal jeg fiske så mye jeg kan og bruke alt du har lært meg.

jeg ble glad i deg kompis,

Anders Moholt.

post-2862-1394988457369_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gutten vår, Toggi....

Det var nedslående å motta en tekstmelding forleden dag....

Jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle reagere, det ble bare trist...trist.

Du "er" en slik person som var så til de grader storsinnet og mange mil over gjennomsnittlig begeistret av å dele, og ikke minst uttrykte din begeistring av å få motta.

Mange av våre lange telefonsamtaler før vi møttes handlet ikke bare om fiske, snarere tvert imot...om livet og rett og galt. Du er en slik gutt man må få være så inderlig stolt av å ha vært bekjent av, og jeg misunner alle de som delte mange fisketurer med deg, du satte så stor pris på så mange på disse sidene, og du uttrykte det med barnslig iver :D.

På disse punktene er du på mange måter enestående.

Du skal vite vi er mange som har lært fra dine beskrivelser.

Du hadde dine somatiske lidelser, du kjempet mot dem, samtidig vernet du om din nærmeste..du vet hvem jeg da sikter til.

I Bø, for snart ett og et halvt år siden fikk jeg endelig møte deg...vi fant fort tonen, jeg likte deg svært godt, du minnet om en liten bror av meg, bare du snakket mer som meg...tidvis mye og engasjert men på en mye mer kledlig og beskjeden måte, du har mange sosiale antenner som ikke er dagligdags å finne....det er så ufattelig trist å ikke skulle få erfsare dem igjen Toggi.

I januar ble du som èn av 12 personer invitert med på "min vidde"...det skulle bli en tur utelukkende med personer jeg aller helst ville dele med langt fra folk og biler og telefonisk kontakt.

Du var umiddelbart begeistret over invit...jeg gledet meg voldsomt til å finne roen rundt bålet i høyfjellet...høre Heiloens sang sammen med de fineste turkompiser jeg kunne tenke meg.

Spesielt glad var jeg for å kunne se deg for meg der opp i høyfjellet...slappe av...finne roen, ta en pause fra å jage rundt i fjæresteinene på en flott høysommersdag.

Dessverre var ditt sykdomsbilde for komplekst for å kunne gjennomføre slik tur...dessverre enda mer trist nå å tenke at vi aldri fikk oppleve det sammen Toggi.

Toggi; håper bare Gud finnes, og at han har en PC stående på en sky der opp, slik at du kan lese alle gode ord fra oss her nede...du er en slik person jeg håper å finne igjen en dag.

Du blir alltid i våre hjerter, det er 100% sikkert....ikke som fiskeguru bare, for meg minst like mye og mer som som "gutten Toggi"

Varme hilsner til deg Toggi..og din kjære mor

Stig Vivelid- Nilssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...