Gå til innhold

Til minne om Toggi


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Denne husker jeg rapporten fra veldig godt. Toggi beskrev følelsen som å ha et "godstog" på kroken. Veldig enkel men talende beskrivelse. Noe jeg har sitert mange ganger og bare kan håpe på å få oppleve.

For ikke å snakke om havabborren din på over 3 kg. Den hadde noen vanvittige utras. Du hadde aldri opplevd liknende, og det var stort å få delta i dine opplevelser via telefon, meldinger, og her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg er ikke så aktiv på forumet for tiden og jeg fikk derfor ikke den triste nyheten før nå.  Dette er så innmari trist og det føles så urettferdig du måtte gå bort så altfor tidlig Torgeir.  Lyser fred over ditt minne og sender mine varmeste tanker til familien din.

Hans Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte deg i fjor vinter , nyinnflytta og trengte råd. Du var raus og inviterte meg med. Vi fikk et par tre turer sammen ,og det var veldig hyggelig !! Du gav meg mye på kort tid , og SMS 'ene haglet en stund :) Så tok innlandsfisket meg , og det ble sjeldnere . Så skulle jeg inn her nå og oppdatere meg litt og ser dette ... Ufattelig trist ! Hvil i fred , og takk for at jeg fikk møte deg ! 

Arne Østbye , Skien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toggi likte å fiske SØ med en rosa reke. Han bandt ikke fluer selv, men visste godt hvordan han ville ha fluene. Det ble til at jeg bandt opp noen reker basert på Runar Kabbe's cdc reke og så modifiserte vi dette mønsteret litt sammen. Det endte opp i en reke som ligner på den jeg har lagt ved her. Jeg har lagt til noen endringer. Dette er et ryggskjold bestående av Magic Shrimp Foil, farge 04 pink som er ribbet med en tynn mono tråd.

Til minne om Toggi vil jeg kalle den Toggi reka. Jeg har en følese av at den kan fungere. Dere får være med å teste :)

bjorni

post-1017-13949884945017_thumb.jpg

post-1017-13949884946091_thumb.jpg

post-1017-13949884946881_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mønsteret er beskrevet tidligere her: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=13460.0

Det som er nytt er at jeg har lagt til et ryggskjold av et materiale jeg har fått stor sans for nemlig Magic Shrimp Foil. Her har jeg brukt fargen 04 Pink. Det er å få kjøpt på blant annet på Nordisk (www.nfisk.no) og hos Erik Eikre på www.eikre-fly.no. Dette matreialet er knall på rekefluer, tanglopper, gammarus etc. Ribb er vanlig mono 2x.

Som dere kanskje ser på de siste bildene så har det siste mønsteret også litt CdC over krokøyet + en flik av foilen over.

Ellers er materialene de samme.

Presiserer at det er Runar Kabbe som først kom med orginalmønsteret på CdC reka. Orginalmønsteret finner du her:

http://nfisk.no/Default.aspx?tabid=151

Ellers så sliter jeg med å finne tilbake til de mange flotte mønstrene som er lagt ut på FFS. Men Claus lagde en flott samletråd og den er til stor hjelp. Den finner du her.

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=18299.0

Varier inntrekket på Toggi reka. Varier inntrekk fra sakte håndtwist til relativt raskt inntrekk. Husk å legge inn pauser, det er gjerne da det skjer noe...

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles en god del å strekke meg etter Terje, og du hjelper godt til der...hele tiden :) Er deg stor takk skyldig!!

Og Nils, det var HA fluene dine Toggi likt best til HA fiske. Bedre kvalitetstempel på gode fiskefluer går det ikke an å få :)

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk nyheten om Torgeirs bortgang først i går. Har kjent meg tom siden. Så ufattelig trist. Har savnet rapportene hans i høst, og det var kanskje derfor jeg ikke har vært innom her på en stund. I går ville jeg sjekke rapportene hans, fordi det begynte å rykke i kastearmen.

Tok en liten tur ut for å hedre Torgeir i kveld. Har aldri møtt ham, men jeg føler jeg kjente ham på sett og vis.

Dro til en opplyst brygge som Torgeir kanskje ville ha gjort på en kveld som denne. Med ullvanter og engangshansker som Torgeir tipset meg om. RS'en som han anbefalte meg. Fønvind i kveld Torgeir. Nesten litt sommerlig, og du hadde nok savnet is i ringene. Ikke en fisk å se, men ikke viktig i kveld.

Hvil i fred Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra nok en bomtur, og skulle sjekke FFS for Toggis tips, og finner ut av dette! Ufattelig trist å få vite dette. Ble helt fra meg her. Hans iver og engasjement skal man lete lenge etter. Fikk dessverre aldri møtt han personlig, men flere ganger delte han sin kunnskap med meg ang. fluevalg og strategier. Det var aldri noe problem for Torgeir å dele sin kunnskap om fiske med noen, noe vi alle her på FFS har hatt gleden av. Du vil bli dypt savnet. Mine tankter går til dere som hadde han nært.

Toggi, håper du har nok av plasser å fiske på der du er nå, og at du fortsatt lander fisk slik du gjorde her.

Hilsen Pablo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Du var en god venn og fiskekompis Torgeir.

Generøs og snill som alltid, og tålmodig som få til å lære bort.

Vi fikk mange fine turer sammen. Turene til Mølen etter havabbor var suverene.

De var ikke enkle de havabborene, men gang på gang ble jeg overrasket da du ropte "Har`n Per!".

Høydepunktet kom kl 5 en julimorgen. Synet ditt var festet midtfjords etter et skikkelig utras, da jeg ble oppmerksom.

En bass på drøye 3,1 ble landet og satt ut.

Jubel etter en lang og stri fiskeøkt i store bølger.

Takk for alle gode stunder.

Du er savnet

[attach=1]

post-4865-13949885979458_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...