Gå til innhold

Bildetråden 2011


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kule isbilder. :)

Noe som hadde vært gøy hadde vært en bildetråd ved siden av denne, med ukentlig temaer der alle kan legge inn sine bilder tatt etter ukens tema. Da blir det enda artigere å ha med kamera ut på jakt etter spesifikke motiver og øyeblikk. :)

Er det virkelig så liten interesse for dette? Er jo så mange som tar bilder her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule isbilder. :)

Noe som hadde vært gøy hadde vært en bildetråd ved siden av denne, med ukentlig temaer der alle kan legge inn sine bilder tatt etter ukens tema. Da blir det enda artigere å ha med kamera ut på jakt etter spesifikke motiver og øyeblikk. :)

Er det virkelig så liten interesse for dette? Er jo så mange som tar bilder her. :)

Hadde vært gøy det, det er jo bare og lage en tråd, så ser vi hvordan interessen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Moro å se hvordan samme motiv som sist endrer seg når det blir kaldere i lufta og man bruker lengre

lukkertider og en litt annen blender. Dette er bare på eksperimentstadiet men ble i grunn helt greit.

6488119713_393ec582d0_b.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte farger og god balansering av lyset der, Ola. Og det objektivet der er jo enestående bra til å håndtere slike vinduslyskilder som du ser på bildet der når det ellers er mørkt.

Ser ut som en kongetur - ser ut som Julian hadde det toppers der ja  :)

Takk Andre´ Julian storkoste seg på sin første langtur.

Ja selv uten blitz funka objektivet meget bra.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Moro å se hvordan samme motiv som sist endrer seg når det blir kaldere i lufta og man bruker lengre

lukkertider og en litt annen blender. Dette er bare på eksperimentstadiet men ble i grunn helt greit.

Terje

Flott bilde Terje!! Behagelige farger!  8)

Takker så mye :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp ute å prøvekjørte den nye elbilen t/r hytta og ett par fiskevann her oppe. Måtte stanse og ta litt bilder men jeg hadde ikke med meg kameraet på denne turen, så dette er håndholdt med vederstyggelig høy iso...

Skal tilbake med stativet neste gang :-)

5Dmk2 + 50mm 1.2L @ f/1.4 ISO12800 1/30s

[attachimg=1]

"Samme" bildet tatt med 16-35 f/2.8 mk2 @ 2.8 ISO12800 1/4

[attachimg=2]

post-4342-13949890310106_thumb.jpg

post-4342-13949890310596_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt strålende så langt ihvertfall. Hadde rekkevidde på rundt 130km i dag når jeg var ute å lekte meg på stålisen som skal forestille veibane her oppe  ;D. Høydemetrene spiser såklart en del rekkevidde, og du merker fort begrenset rekkevidde i kuppert terreng slik jeg kjørte gjennom idag. Men man vet jo på forhånd hva slags terreng man skal igjennom før man kjører, og velger verktøyet (bil) deretter. Skal vi langt så tar vi jo audien :-)

Batteriet har innebygget varmer samt isolasjon og det har enda ikke vært rapportert om problemer på elbilforum.no. Det de derimot sier er at dieselbilene nekter å starte i kulda, mens elbilene aldri har problemer. Det skjønner jeg igrunn, da de ikke skal "tenne" ved start. Men jeg skal ikke uttale meg ut ifra egne erfaringer helt enda. Det jeg gleder meg mest til er å kunne ta elbilen under armen som håndbagasje og kun betale som passasjer på fergene her oppe  ;D Ikke at jeg sparer penger på det, for normalt ville jeg ikke reist så mye med fergene, men elbilen, og den billige billetten, gir oss vesentlig større bevegelsesfrihet her oppe. Å dra over fjorden for å fiske litt eller bestige ett fjell er jo ikke lenger dyrt  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...