Gå til innhold

alt om fiske


Pættis

Anbefalte innlegg

i mange år har jeg kost meg med i et par timer med et blad fra bladet alt om fiske, men er kun meg eller har de siste 3 årene bydd på de samme artiklene om og om igjen? brukte nå 10 min på bladet jeg fikk i posten i dag... ikke at noen tvinger meg til abonnere men syntes bladet byr på mindre og mindre nytt lese stoff i tillegg til at det inneholder endel mindre sider... kjedelig at en av norges største fiske magasin har blitt slik :rolleyes: ::):rolleyes: ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Har sluttet å abb. på dette bladet. Finner det mer interresant å lese utenlandske blader. Svenskene har jo kommet med mye nytt siste årene. Flyfisherman fra US og Fish&Game fra NZ er bladet jeg leser iallefall....

Har vel tidligere ikke hatt mye godt å si om NJFF, men Jakt&Fiske bladet er meget bra. Og ikk eminst artiklene til Toe Qvenild er fabelaktige og lærerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er litt opp og ned. Synes de er veldig dårlige til å følge sessongen. Når ikke det er noe videre artikler om døgnfluefiske i mai og juni synes jeg for min del at de sover i timen. Det blir vel til at jeg ikke gidder en ny runde til men så blir jeg lurt på igjen etter en stund. Som vanlig..

Greit nok og bla litt i da. Og jeg kan faktisk lese om andre ting en fluefiske og.

Så foressten Fluviusen til Eikre fikk en meget god omtale. "Du skal lete veldig lenge etter mer firerstang for pengene" sto det.

Det var bra for de da at de fikk god omtale :)

Ps: Jeg må innrømme jeg blir litt fristet til å handle når jeg leser slikt. Regner ikke med det er noen andre en meg som gjør det.

Alle her er jo helt upåvirkelige av tester og reklame leser jeg ;D Dere springer jo bare rundt og "føler" og har så sinnsykt med erfaring og noen kunnskaper av en helt annen dimmensjon en jeg noen gang har sett i noen elver og vann.

;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle her er jo helt upåvirkelige av tester og reklame leser jeg ;D Dere springer jo bare rundt og "føler" og har så sinnsykt med erfaring og noen kunnskaper av en helt annen dimmensjon en jeg noen gang har sett i noen elver og vann.

;D ;D

Vil bare gjøre leserne oppmerksom på at heffalompen ikke har truffet meg ennå, så jeg teller ikke med her.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle her er jo helt upåvirkelige av tester og reklame leser jeg ;D Dere springer jo bare rundt og "føler" og har så sinnsykt med erfaring og noen kunnskaper av en helt annen dimmensjon en jeg noen gang har sett i noen elver og vann.

;D ;D

Vil bare gjøre leserne oppmerksom på at heffalompen ikke har truffet meg ennå, så jeg teller ikke med her.  ;D

Du surrer jo bare rundt i din egen verden. Lykkelig og glad med noen fluer surret i sammen noen av noen eldgamle andefjær, som du skal skal knyte på ei bambusstang iført en hatt som hadde gjort meg arveløs.

Så nei jeg tror ikke du blir så lett revet med av reklamen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere springer jo bare rundt og "føler" og har så sinnsykt med erfaring og noen kunnskaper av en helt annen dimmensjon en jeg noen gang har sett i noen elver og vann.

;D ;D

En gang i fremtiden kommer du kanskje også opp på dette nivået, Frode.

Jeg sier ikke at du vil bli like dyktig som meg, det er det de ferreste som gjør, men du kan bli god nok  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er aof kommet i hus her også, sitter igjen med litt for mye "tomt" stoff igjennom året, men noen bra artikler er det jo :)

Skal ikke si meg så veldig uenig i heller at de ikke følger sesongen godt nok :)

Sitter med en sånn liten en at jeg ikke skal fornye, men ender nok her også med å fornye. Gleder megtilvåren og alt om fluefiske kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del syns det er dumt vi ikke kan ha et fluefiskeblad i Norge. Det er da vel forholdsvis mange som driver med det? Det blir litt vanskelig å glede pilkere, fluefiskere, slukfiskere og markfiskere i ett og samme blad. Jeg har Alt om Fiske og kommer nok sikkert til å ha det fremover også, men er enig i at det blir mye av alt annet enn fluefiske, men det syns sikkert alle de andre om sine valgte metoder også. Det er nok den jevne sportsfisker som bladet er myntet på og det er litt kjipt når jeg kun fisker med flue. Når det gjelder Jakt og Fiske pluss Villmarksliv, så får vi inn jakt i tillegg, og da begynner det å bli lite plass til fluefiske. Nå jakter jeg litt innimellom, så det er greit for meg, men jeg vil ha fluefiskeblad. ;D

Skal jeg anbefale et forbløffende bra blad. The compleate fly fisher fra Sør Afrika. Det er en fantastisk publikasjon. Sammen med Fly Life fra Australia&NZ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner gode, gjerne filosofiske/kvasifilosofiske historier. Vil ha litt følelser inn i bildet.

Er ikke mye spenstig, for å si det sånn.

Visse unntak er det jo.

Er jo opptil et par som henger her inne som har fått bidra.

Men, det er kanskje på tide å få inn nye koster i redaksjonen?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tenkt litt, skjønner jeg jo nesten hvorfor AOF er som det er.

Brorparten av kjøperne/abbonentene er nok alt annet enn fluefiskere. Og disse er vel ikke så interessert i den type fordypning som vi fluefiskere kunne ønsket oss?

For, er det ikke slik, at er du ivrig fluefisker, så er du sjelden så veldig opptatt av sluk og makk? 

Blir man først bitt av basillen, så er vel det vanligste å få skylapper.

De i den "andre leieren", er nok mer åpne for det meste. Og leser gjerne en liten historie hvor det tilfeldigvis er brukt flue. Uten å tenke så mye over det.

Det burde vel være marked for et magasin dedikert til kun fluefiske her på berget?

Er jo heller ikke nødt til å komme ut hver måned? Hva med fire utgivelser pr. år?

+et hovednummer rundt juletider.

Det har jo samlet seg en gjeng av fantastiske fotografer, folk med god penn, og gjerne med evnen til en kombinasjon av dette her på FFS.

Og jeg er sikker på at mange her kunne produsert artikler uten å kreve så mye kroner for det!

Kunne ikke dette være en idè?

-Jeg stiller gjerne med litt rar tekst og passe bilder, uten å kreve noe særlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge meg på dere som synes bladet har blitt "tynt". abonerte på det i fjor og sa til meg selv "dette gidder jeg ikke mer". Var noen tester som var ok med resten var helt utenfor interesse! Fikk siste nummer i november trodde jeg men tror dere ikke at jeg fikk nok et år abonement til jul... Herregud det nummeret som kom i posten i går toppet seg av "laber bånnmeite lesning"...

Beklager hvis jeg "tråkker noen på tærne" men mener dette helt seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Dryflytoool her. Markedskreftene rår, og med artikler som favner om en mye større målgruppe enn bare oss, selger de naturlig nok flere blader.

Vi bor bare fem millioner her i landet, og da skal det mye til før vi kan lage nisjeblader til sånne som oss. Hjemmet Mortensen bør vite hva de driver med ... Vi har et par fluefiskenettsteder og jeg tror det dekker behovet, selv om ingen bugner over med artikler. Jeg synes de faste spaltene i AoF funker bra, og jeg er i grunn fornøyd med bladet, tenker man på utgagspunktet. For eksempel må jeg si meg fornøyd med "Norges beste ørretplasser"-serien i fjor. Også er det jo artig å lese fiskerapportene. Alltid like morsomt å se folk få stor fisk  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hygger meg med AoF, selv om det tidvis ikke er veldig spennende (særlig på denne tiden av året). Selv om jeg kun fisker med flue selv, kan jeg glede meg over artikler som omhandler andre fisketeknikker, så lenge det formidles fiske-glede (jeg tror nemlig ikke at de som fisker ørret på tørt er de eneste som har det moro......).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makk, dorging, slukfiske, mallejakt i Vietnam, Stig werners gjellegrep på den bånnmeitefanga storaura...osv...blah..

Samma hvor mye fiskeglede disse ikke-fluefiskerelaterte artiklene prøver å formidle, så finner jeg mesteparten av dem dørgende kjedelig mht fisketeknikk. Det er hovedgrunnen til at jeg ikke har abonnert på bladet på flere år.. Og det blir jo ikke akkurat bedre når dem leier inn lokalfolk til å avsløre de skjøreste plasser, med poseringsbilder av storfisk, og veiforklaringer ned til det minste brekk og trestubbe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...