Gå til innhold

Fluefiskedag på Toten, Lør. 19 feb


-Lars-

Anbefalte innlegg

akkurat hjematt fra treffet og kom meg helskinnet gjennom,alt gikk pent og pyntelig for seg men jeg hadde med to stk på 10 og 12 år og måtte overholde 18års grense fra kl 21,hva som skjer nå vil jeg ikke vite da det sto 3 plastkanner med jodlevann i ei stasjonsvogn der  :P natteravnene er varslet og akkutten på legevakta er forberedt :D

Du mente "jeg klarte akuratt såvidt det var og smyge meg ut i siste liten med mine to små før jeg ble oppdaget".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

akkurat hjematt fra treffet og kom meg helskinnet gjennom,alt gikk pent og pyntelig for seg men jeg hadde med to stk på 10 og 12 år og måtte overholde 18års grense fra kl 21,hva som skjer nå vil jeg ikke vite da det sto 3 plastkanner med jodlevann i ei stasjonsvogn der  :P natteravnene er varslet og akkutten på legevakta er forberedt :D

Godt å se at Tor Arne er på plass med "lørdagssjokoladekaka" si. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tipper det blir en gate oppkalt etter vassdrammen hans i toten etter denne kvelden.

Så foressten på tv2 nyhetene at poltiet hadde begynt å få kontroll på stedet nå etter lange kamper.

Det hadde hagglet med tyngstensnymfer rundt snuten i hele kveld. Kortline-gutta dannet fortropp med minst tre tungstensnymfer på fortommen mens langlinegutta dannet baktroppen og holdt snuten på avstand med sinna copperjohn`s og pt. Noen hadde til og ladet med en Vera i tillegg til nymfa.

Reporteren uttalte: Det ser faktisk ut som at denne pulserende massen har klart å samles mot et mål for første gang i historien siden Halford lagde dype kløfter i brorskapet av fluefiskere. Nå er raseriet rettet mot den utøvende offentlige tjenestemann.

Hvor dette ender har vi ingen indikasjoner for. Vil dette ende i blodbad eller kansje i en ny hverdag hvor en fluefiskende person blir tatt på alvor? Antagelig vil promillen bli så høy innen kort tid at de glemmer dobbelttrekket og da blir de nok stormet ganke effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja jeg har "åpen linje" inn i lokalet. Terje (tørrfluepuristen) ligger livredd inne i et hjørne under et bord og ringer en gang hvert femte minutt.

Han vil så gjerne hjem men han tør ikke krysse lokalet. "Dette er som Normande på D-dagen" skrek han fortvilet inn i tlf,en i sted.

Siste nytt er vist at Øystein Enger har erklært seg åpen homofil og ville henge seg midt i lokalet fordi han Aslak ikke kunne finne noen dype følelser for han uannsett hvor lenge og hvor dypt i sjelen han søkte. Dette ble det jo selvfølgelig rabalder av.

Noen mente Øystein burde brennes på et bål og noen syntes Alsak godt kunne vært litt "enklere" å ha med å gjøre siden de tross alt hadde laget fiskefilm mens noen mente at slike ting kunne de ta hjemme å kammerset. Det er iskalde fronter og alle sider venter på et påskudd for å tromme løs.

Jeg klarte det, dog ikke uten fight...... men jeg krysset lokalet og kom meg velberget hjem til slutt ;D ;D

Det var forøvrig en kjempefin dag på toten med masse hyggelige folk, gode foredrag, en veldig severdig fluefiskefilm med de to fortapte menn..... ja kort sagt

sånne dager skulle vi hatt mange fler av i vinterhalvåret :D

Takk til Per Erik, Roy Ole, Lars og alle andre Totengutter for at dere gav oss en kjempedag :D

PS. Jeg må bare tilslutt si at jeg er så til de grader imponert over hva Ildsjeler som Per Erik og alle de andre Totengutta har fått til i Hunnselva og ikke minst hvor mye jobb de legger ned for å få frem en god fiskeelv.

Åmot utmarksråd og andre utmarksråd i det ganske land burde ta en tur til Toten og få et kurs av Per Erik og gjengen, for gudene skal vite at her kunne man ha lært en hel masse om hva det er mulig å få til bare man legger forholdene til rette og viser et sant engasjement ispedd langsiktig tenkning.

Jeg tar av meg hatten og bukker i ærbødighet for den jobben dere gutta på Toten gjør :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har "åpen linje" inn i lokalet. Terje (tørrfluepuristen) ligger livredd inne i et hjørne under et bord og ringer en gang hvert femte minutt.

Han vil så gjerne hjem men han tør ikke krysse lokalet. "Dette er som Normande på D-dagen" skrek han fortvilet inn i tlf,en i sted.

Siste nytt er vist at Øystein Enger har erklært seg åpen homofil og ville henge seg midt i lokalet fordi han Aslak ikke kunne finne noen dype følelser for han uannsett hvor lenge og hvor dypt i sjelen han søkte. Dette ble det jo selvfølgelig rabalder av.

Noen mente Øystein burde brennes på et bål og noen syntes Alsak godt kunne vært litt "enklere" å ha med å gjøre siden de tross alt hadde laget fiskefilm mens noen mente at slike ting kunne de ta hjemme å kammerset. Det er iskalde fronter og alle sider venter på et påskudd for å tromme løs.

Jeg klarte det, dog ikke uten fight...... men jeg krysset lokalet og kom meg velberget hjem til slutt ;D ;D

Det var forøvrig en kjempefin dag på toten med masse hyggelige folk, gode foredrag, en veldig severdig fluefiskefilm med de to fortapte menn..... ja kort sagt

sånne dager skulle vi hatt mange fler av i vinterhalvåret :D

Takk til Per Erik, Roy Ole, Lars og alle andre Totengutter for at dere gav oss en kjempedag :D

PS. Jeg må bare tilslutt si at jeg er så til de grader imponert over hva Ildsjeler som Per Erik og alle de andre Totengutta har fått til i Hunnselva og ikke minst hvor mye jobb de legger ned for å få frem en god fiskeelv.

Åmot utmarksråd og andre utmarksråd i det ganske land burde ta en tur til Toten og få et kurs av Per Erik og gjengen, for gudene skal vite at her kunne man ha lært en hel masse om hva det er mulig å få til bare man legger forholdene til rette og viser et sant engasjement ispedd langsiktig tenkning.

Jeg tar av meg hatten og bukker i ærbødighet for den jobben dere gutta på Toten gjør :D

Terje!

..

Må bare si meg enig med puristen her; superfin kveld. Hyggelig å møte gamle kjente og nye kjente, alt i alt en fin kveld :D

Har mest lyst til å skrive dette var dødskuult, men da trur bare folk at jeg er dritings, men det var dødskuult og hyggelig og jeg er ikke dritings ;D ;D ;D

Med andre ord det var helt toppers.

Filmen til Øystein og co var bra, derfor jeg dro dit, den var toppers i mine øyne.

Nå sover gutta i fersk sengetøy og drømmer om store ørreter, jeg tar en øl som vanlig.

Takk til brama brama (Anders) for sjaførjobb ,og takk til  Lars som alltid for deg til å føle seg virkeklig velkommen.

Svenkeruden gjorde det bra og det gjorde Svein åsså. En sabla fin tur gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-ja, da er det dagen derpå, og siden Ruffen kjørte såpass utfyllende live-oppdateringer i går er det ikke så mye mer å legge til  ;D

Neida, det var en utrolig hyggelig kveld, og jeg vil få rette en stor takk til alle som tok turen . . . Makan til hyggelig gjeng  :)

Stor takk til foredragsholder Per Erik og Svein, og ikke minst Øystein & Aslak . . . kanonfilm  :D

Jeg satte også veldig stor pris på at så mange lot seg engasjere og kom med spørsmål om arbeidet vi gjør med hunnselva  :)

Som bildene viser gikk det forholdsvis rolig for seg hele kvelden . . . Det var kun på naschspielet hos meg det begynte å ligne på et godt gammeldags totenslag  ;D

Kunne tatt noen usedvanlig gøyale bilder her, men man glemmer gjerne kamera når situasjonene oppstår  ;)

5460980633_fbd59b8c2a_z.jpg

5461584232_8d90cf0a9c_z.jpg

5460981531_78ca45e6aa_z.jpg

5461585252_c956645e4d_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere "highlights"  :) :

5461584808_b15c9ee0bd_z.jpg

5460981373_f0db5a98d4_z.jpg

Siden reglene sa at det ikke var tillat å ta "medbragt" med inn så opprettet vi vår egen minibar i bilen ute . . . Kan trygt si det var noe for enhver smak her, men alt som holdt under 40% måtte drikkes i en viss fart om det ikke skulle fryse. Tor Arne var på trygg grunn i så måte  ;D :

5461584094_d094b1e703_z.jpg

5461585108_5beeacc441_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en meget hyggelig aften på toten! Mye bra folk, foredrag og film. Formen er nå stigende og spenningen stiger, da jeg har fått høre at inkubasjonstiden for metanolens innvirkning på synet er inntil 48 timer etter inntak  :o

En stor takk til Anders som gadd å kjøre, selv om vi baksetet måtte ha bein og armer ut av vinduet :P

Tusen takk til Robban for innkvartering, nachschpiel og moro  :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor takk til alle og arrangør. Genialt å samle fluehuer under et tak på denne måten.

Ettersom hukommelsen slo seg av utpå natten, ingen stygge pm`er har dukket opp, så antar jeg at de sene timer var like trivelige som før på dagen.

Og en stor takk til Terje og Andrè som bidro til at veien til nytt bindeutstyr ble kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en stor takk til Terje og Andrè som bidro til at veien til nytt bindeutstyr ble kortere.

Så de lokale "pusherne" var der også???  ;D ;D ;D Ble omsatt brunt antrongarn fra Staffan rundt i krokene  ;D

400 kr for 30 cm  ;D ;D

;D

- Hypp på noen gram Kapok eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hypp på noen gram Kapok eller?

Kapok er bad shit, gir et skikkelig bad trip, du har ikke superfine a?  :P :P

Kapok er ingenting! Prøv å røyke en wagwing og du er hekta for alltid! Første er gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkes  skal de som takkes bør, og etterhvert som hjernen klarner opp etter helga kommer jeg på at Bjørnar hos Bjørnars Fluefiske og Erik Eikre skal ha stor takk for premier til loddsalget vårt også . . . Kjempebra  :D

Takk til Tor Arne som sto for loddsalg også  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var trivelig. Hyggelig å få se en del av forumtrollene her inne på orntli  :D

Dog ble jeg skuffet over drikkekulturen på Toten. Trodde det skulle bli litt mere som Ruffen og JB "rapporterte" tidligere i tråden, men det gikk stille og rolig for seg. Første gang jeg har sluppet å tatt i bruk slosshansken på såpass grisgrendt sted. Men da sparte jeg i hvertfall jobben med å vaske blod av den da jeg sjanglet i seng rundt 1.30. Mange inntrykk, hyggelige mennesker og godt drikke gjorde at det var godt å bare rive av seg klærne og legge seg da jeg var tilbake.

Sovnet på sekundet og drømte søtt om vakende fisk. Hadde også mareritt om stor brunbjørn som gnagde i seg tynne menn  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...