Gå til innhold

Om det var så........


Hermann

Anbefalte innlegg

Ventet til høstsalget og kjøpt Simms G4 til rundt 2000,- og øl for resten (ref. JB)  ;D

Fra spøk til revolver så er vi bønder dårlige på å prute. Har du 4 lapper cash så ville jeg sterkt vurdert Simms G3 eller G4 og prutet litt i tillegg. Evt. kan du kjøpte utgående Cloudveil og ha et par lapper til overs til andre ting. Uansett valg så bør du kjøpe jakke med Gore-tex og gjerne pro shell.

Edit: Mulig jeg er litt konservativ, men det nye fargealternativet til G4 synes jeg var litt vel sprekt  :o

OG-G109_bkkelp_main.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, den fargen hadde jeg aldri gått for  ;D

For fire lakser kan du plukke på øverste hylle. Simms er allerede nevnt, og representerer et trygt og sikkert valg. Loop har mye bra. Cloudweil hadde mye bra, men det er synd de skal slutte med fluefiskeutstyr. Patagonia er også en favoritt. Personlig synes jeg rygglomme er "ubrukelig". Dårligere ryggsekk finner du ikke ;D

Selv har jeg en Loop Jaws og en Patagonia Deep Wader. Jeg synes Loop sin løsning hvor man kan skjule verktøy, som nippet, krokløser og også en patch for tørking av fluer, er genial.

http://www.looptackle.se/website1/1.0.1.0/447/2/index.php

http://www.nfisk.no/Default.aspx?tabid=113&List=1&CategoryID=378&Category2ID=402&Level=2

Kortversjonen: Gå for Simms G3, i nøytrale farger. Den holder seg nok best i pris om du skal selge den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt ei simms jakke jeg. Det er helt sikkert flaut blandt dere. Grunnen til at jeg bare har hatt ei er at den har vart så lenge. Jeg blir liksom aldri ferdig med den, den holder sammen og er tett og god i dritvær enda. Jeg husker faktisk ikke helt når jeg kjøpte den engang. Når jeg er på fjellet er dette den eneste jakken jeg har med.

Når jeg skal ha ny kommer jeg ikke til å lure på hva det blir. Det blir simms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt ei simms jakke jeg. Det er helt sikkert flaut blandt dere. Grunnen til at jeg bare har hatt ei er at den har vart så lenge. Jeg blir liksom aldri ferdig med den, den holder sammen og er tett og god i dritvær enda. Jeg husker faktisk ikke helt når jeg kjøpte den engang. Når jeg er på fjellet er dette den eneste jakken jeg har med.

Når jeg skal ha ny kommer jeg ikke til å lure på hva det blir. Det blir simms.

Jeg har aldri hatt ei vadejakke jeg! Men nå er den gamle Fjellrãven vindjakka totalt utslitt etter sånn ca. 20 år, så da får jeg følge moten å kjøpe ei vadejakke. Skjønner i det hele tatt ikke hvordan jeg har fått fisk uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom aldri fått taket på det der med vadejakke.. Nå har jeg ikke brukt simms, cloudveil, eller noen av de andre annerkjente jakkene over lengre perioder, men noen har jeg jo prøvd og eid, som feks scierra og vision..

Jeg ville brukt enn tusenlapp på en behagelig regnjakke med greie lommer, og heller brukt de resterende kronene på andre ting som snelle, stang, pils, bensin, fiskereise osv..  :) Smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vadejakke er man fullt uniformert. Når jeg ser gråjakkene kommer så tenker jeg på Navy Seals og andre kommandosoldater. Et særdeles upersonlig plagg. Hold deg til vindjakke du Hermann. Du er nettopp en sånn type som ikke passer inn i uniformsjakke.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....

Selv har jeg en Loop Jaws og en Patagonia Deep Wader.....

Har denne selv.

1106036769.jpg

Grisefornøyd! På sommeren er det bare å krølle den i rygglomma på vesten, eller noe. Greiene ved håndleddene funker også så det holder. Bare å stikke henda under vann. Intet siver inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at om man skal ha ei skikkelig god regnjakke så koster de fort det samme som "fiskejakkene", og siden de gjerne har mer praktiske lommeløsninger, så hvorfor ikke gå for det ?

Vadejakker, disse som bare rekker litt ned på ryggen, er vel mer eller mindre borte fra markedet, uten at jeg vil savne dem.

Selv har jeg veldig god erfaring med Simms og Patagonia . . . Puster veldig godt, og holder deg tørr om det pøser ned hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Gå iallefall for Goretex. Etter Goretex blir det aldri noe annet igjen. 

Bra nøytral Goretexjakke er  Simms Guide.

Og til de som mener det.

Jeg har også vært serdeles "Anti uniform-mann"  men på impuls kjøpte jeg Simms jakke og vadere i det noe dyrere sjiktet, og herregud for en forskjell fra de filletingne fra østen som jeg brukte før ! Så da fr jeg heler være uniformert. Stort sett alene likevel, best slik. da er jeg sikret en intelligent samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goretex er jeg enig i. Har selv en tur-/ vindjakke fra Timberland i GT av utgått modell, med store nok lommer. Synes lommesystemene på noen vadejakker tar helt av. Får jo med deg en hel Narvesen-kiosk om det skulle være.

EDIT: Fordelen er at jeg kan bruke den til mye annet også. For eks som allværsjakke når jeg skal på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå iallefall for Goretex. Etter Goretex blir det aldri noe annet igjen. 

Bra nøytral Goretexjakke er  Simms Guide.

Og til de som mener det.

Jeg har også vært serdeles "Anti uniform-mann"  men på impuls kjøpte jeg Simms jakke og vadere i det noe dyrere sjiktet, og herregud for en forskjell fra de filletingne fra østen som jeg brukte før ! Så da fr jeg heler være uniformert. Stort sett alene likevel, best slik. da er jeg sikret en intelligent samtale.

Tja. Jeg vet da faen. Jeg har jo faktisk prøvd det ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klin enig med JB her. Det er sjelden jeg orker å ha på meg tette og klamme plagg med svære lommer når jeg fisker. Tar heller på en behagelig og lettbevegelig hettejakke av fleece eller ull, og skulle det begynne å sprutregne, så har jeg regnjakka/ponchon klar nederst i ryggsekken. Dessuten bruker jeg chestpack, så vadejakke blir overflødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klin enig med JB her. Det er sjelden jeg orker å ha på meg tette og klamme plagg med svære lommer når jeg fisker. Tar heller på en behagelig og lettbevegelig hettejakke av fleece eller ull, og skulle det begynne å sprutregne, så har jeg regnjakka/ponchon klar nederst i ryggsekken. Dessuten bruker jeg chestpack, så vadejakke blir overflødig.

Du er da også en mann for din hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg! Hvordan kan dere påstå at en vadejakke ikke er hensiktsmessig for en fluefisker?

Jeg skjønner ingenting.

Som vanlig :rolleyes:

Edit: Nevn en fordel med vindjakke i forhold til en ok vadejakke og jeg skal spise min uten krydder.

Da snakker jeg ikke om imitsj. (vet ikke hvordan det staves)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg chestpack utenpå genser eller jakke. Skulle været kreve det, bruker jeg Norrønajakka mi, som er fabelaktig på pusteegenskaper.

Synes faktisk vadejakke er unødvendig :)

Har hittil ikke vadet til puppa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg chestpack utenpå genser eller jakke. Skulle været kreve det, bruker jeg Norrønajakka mi, som er fabelaktig på pusteegenskaper.

Synes faktisk vadejakke er unødvendig :)

Har hittil ikke vadet til puppa

Og fordeler med dette før ei vadejakke er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...