Gå til innhold

Vadebukse


flua

Anbefalte innlegg

Brukte Extreme buksa til Vision for noe år tilbake. Kanonbukse' date=' og antagelig et av de beste kjøpene til under 2000,-

 

Bruker nå Simms Guide GoreTex, men i forhold til pris er Vison sine bukser vel så bra er min mening.[/quote']

koster ikke extreme buksa til vision en god del mer enn 2000kr?

 

Exteme buksa til Vision koster litt i underkant av 2000,-

Tror det er 1995,- som er korrekt.

En pakke med Extreme vadere og flywater sko(veiledende rett under 800,-), bør du også få for 2000,-

Den dyrere buksa til Vision, som du kanskje tenker på(Den som Lars N og doktoren bruker i tørrfluelandet), kan være den som heter Endurance. Den koster vel rundt 3500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hørte på en kjent fiske butikk i Lillestrøm idag at Visjon har skrudd opp priset kraftig på vadebukser innfor denne sesongen. Her er det ikke snakk om moderat prisstigning men en så passs kraftig at butikken valgte å ta inn andre merker fremfor Visjon. Så kan man lure på hvorfor visjon gjør det??

 

Ja, ja jeg er innom andre butikker selv om jeg har egen web-butikk :oops:

 

ps. Scierra kommer med en vadebukse med innebygd vadejakke, helt rå :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det var Gero jeg var innom, passer jo bra med prisbildet at det er AF som har tatt over agenturet.

Jeg kjøper mine produkter til min web butikk i utlandet og litt sjokk over priser andre butikker tar på samme produkter jeg har. Tollen på fiskesaker forsvant for 2 år siden, men det er ingen som har gjort noe med prisene. Tror ikke det gjelder bekledning og rene fiskekroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Simms sin billigmodell vadebukse, den ligger rundt 2000 kr. Denne har jeg hatt i 2 år og er blitt god brukt. Jeg har ikke hatt et minste problem med den, den puster faktisk meget bra og er derfor behaglig over tid. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg denne vadebuksa. Jeg har hatt Simms goretex buksa også, denne er også en 100% bukse, men er nesten like fornøyd med den jeg har nå til halve prisen. Kjøp litt for stor bukse, det er mitt beste råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare Exteme vaderne til Vision som nesten blir fordoblet i pris, det gjelder feks XLA snellene også.....Faen !

 

Forstår godt at forhandlere nå vil styre unna Vision pga politikken til AktivF. (fikk bekreftet dette hos èn av forhandlerne).

 

Dette er veldig synd, for jeg begynte å få sansen for Vision-produktene. Også stengene. Nå må jeg handle andre steder, og andre merker..... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare Exteme vaderne til Vision som nesten blir fordoblet i pris, det gjelder feks XLA snellene også.....Faen !

 

Ja Flemming, det er derfor jeg ikke har sansen for AF, hvorfor skal de skru opp prisene på utstyret , jeg har kjempesansen for Vision og Lutra), så da får jeg heller bestiulle fra Danmark hvis jeg skal ha noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med XLA snellene er at de ble solgt BILLIG i fjor. Jeg hørte det når XLA snellene ble lagt ut til salg i fjor at de kom til å bli dyrere i år. Produksjonen av disse snellene ble vesentlig dyrere enn først antatt, men i og med at prisene allerede var lagt ut i katalogen, måtte de selge XLA snella i fjor med tap! Tror ikke Extreme-buksene blir så mye dyrere i år enn i fjor, den blir å finne "billig" i år også!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:x AF går i samme bane, ser jeg. Nå skal et "nytt" merke "skvises" vekk fra markedet for å rydde plass til sitt eget...

Så kan prisene guffes opp, til et helt hinsides nivå! Se bare på prisene de kjører på G. Loomis GLX og GLX Forcelite! Eller BellyBoat'n fra Creek Company, eller ett par kalkunfjær, eller ett "pappbrett" flatbraid...

 

:evil: AF får ikke ei krone av meg, fortsatt!

 

:twisted: Det var da fanden at AF og Vision inngikk partnerskap... Jeg vurderte faktisk Vision lårvadere i fjor høst, når vi nå skal handle oss det. Nå blir det vel Simms...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fersk fluefisker (men har fiska siden jeg var sju) og er derfor avhengig av å stole på at folka i butikken kan sine ting og ikke selger meg noe jeg ikke trenger, og heller ikke noe dyrere enn hva jeg trenger. Jeg må si jeg har hatt bare positive erfaringer med Nordisk fiskeutstyr. Jeg vet hvor billige de er, men de selger meg ikke noe drit. Jeg har også fått ting på kjøpet når jeg har handla masse. F.eks. fikk jeg briller med på kjøpet da jeg kjøpte vadebukse og fiskevest. Blant anna ble jeg anbefalt ei Redington Wayfarer klasse 4 stang til 2000,- som jeg har fått bare godord om. Svært fornøyd kunde ved NFISK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nye buksa til scierra, aquatex breathable waders w/jacket. ser litt fin ut. der får du med en vadejakke som ligger i en lomme bakpå ryggen på vadebuksa. er høvelig hvis du er en tur uten jakke, også dukker det opp en skikkelig regnskur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

For å tilføre litt fakta til denne "Visionsynsingen" skal dere få veiledende priser her:

 

Vision Endurance strømpevader: 3499,-

Vision Extreme strømpevader: 2399,-

Vision Extreme jakke: 2798,-

 

Stenger:

 

Vision Extreme 7,6 #3: 3399,-

" 8,0 #4: 3399,-

" 9,0 #4: 3899,- NYHET

 

Vision 3Zone 9,0 #5: 1399,-

 

Noen eksempler...

 

At forretninger kjører kampanjer er ikke uvanlig, men slik er det med

alt utstyr som vi handler...

 

Ferske tall fra 2004 katalogen til Vision som også er på norsk.

 

mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucky
:x AF går i samme bane' date=' ser jeg. Nå skal et "nytt" merke "skvises" vekk fra markedet for å rydde plass til sitt eget...

Det var da fanden at AF og Vision inngikk partnerskap...

[/quote']

 

:oops: Jeg tok feil! Sorry!

For en gangs skyld ser det ut til at prisene ligger på noenlunde samme nivå som før de ble partnere med AF. I alle fall de få varene jeg har sammenlignet med prisene Rune oppga.

Meget bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil hva jeg ville ha valgt.

 

Jeg ville kjoept Slate Peak 4 lags pustende vadebukse med blant annet 2 store bryst lommer.

 

Denne buksa koster normalt kroner 2,998 men Prima Villmarksliv har knall tilbud naa:

 

- Slate Peak 4 lags pustende vadebukse 2,998,-

- Fleece bukse 399,-

- Vadesko 599,-

 

For kun 2200,-!! :D

 

http://www.prima-villmark.no/show.asp?page=znet_nettbutikk__fiskebekledning__sett.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hive meg på jeg og da.

Har brukt guide modellen til Simms over en sesong i Norge og to år i New Zealand. Der nede fisket jeg mye og utstyret for kjørt seg til de grader. Skarpe steiner og tornebusker med tusenvis av 3-4cm lange torner. Det har blitt noen småhull her og der, men ingen av dem har gitt meg følelsen av å være våt. 5-lags Immersion i fronten kan tåler sinnsykt mye, og jeg gikk faktisk rett på tornebuskene uten at det ble hull. Nå ser de meget slitte ut, og med lappemerker her og der, men disse buksene rangerer jeg som noe av det beste fluefiskeutstyret jeg noensinne har hatt. Og jeg er kjent for å være kresen..... Neste på lista nå er den nye G3 vadejakka.

 

Det er ingen over, ingen ved siden når det gjelder Simms og vadeutstyr. Slik har det vært i 15 år nå.

 

Men man klarer seg sikkert med de andre buksene som er nevnt her hvis man bare fisker gjennom den korte sesongen her i landet. Ville uansett valgt simms freestone i den billigere klassen.

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har etter flere år med billigvadere byttet til Simms og angrer ikke. De koster litt mer, men lekker ikke og puster bedre enn f.eks Snowbee. Den buksa varte forresten ikke mer enn en sesong. Da lakk den alle veier.

 

Simms er også ryddige på garanti. Lekker det i sømmen, så fikser de det. Sjekk i butikken hva slags garanti det er på buksa. Hvor lenge garanterer de f.eks. for sømmene? Om det går hull andre steder vil som regel Aquashore fikse det meste, men begynner det å lekke i sømmer er du solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte meg ny Simms G3 nettopp. Jeg kjenner fler som har denne, og de vel fornøyd med denne. Hovedgrunnen er at den kunne leveres i størrelsen 3XLS. Såvidt jeg vet er det kun Simms og Orvis som kan levere bukser i anstendig størrelse.

Min gamle Orvis ProGuide var jeg og veldig fornøyd med, men takket være et par piggtrådgjerder, spiker opp av tofta i en båt, samt at jeg har lagt på meg en mengde kilo var det på tide å bytte...

Gleder meg allerede til første fisketur i ny bukse, etter å ha tilbrakt 5 fantastiske uker på Finnmarksvidda.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjada, gode bukser til under 2000kr finnes. kjøpte meg en bukse ifjor til rundt 1500kr, trur det er ron thompson. e ikke helt sikker :) som fattig skoleelev, har man ikke råd til det store. bruker heller mere på stenger. men saken er den, at buksa er like god som ny den dagen idag. etter mange mil på fjellet, klatring, kryping osv. er det ingen tegn til skade.

sømman holder og fint. eneste ulempe er at det er dårlig passform, så skal bytte den ut når sesongen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjada' date=' gode bukser til under 2000kr finnes. kjøpte meg en bukse ifjor til rundt 1500kr, trur det er ron thompson. e ikke helt sikker :) som fattig skoleelev, har man ikke råd til det store. bruker heller mere på stenger. men saken er den, at buksa er like god som ny den dagen idag. etter mange mil på fjellet, klatring, kryping osv. er det ingen tegn til skade.

sømman holder og fint. eneste ulempe er at det er dårlig passform, så skal bytte den ut når sesongen er over.[/quote']

Sikkert en ok bukse, men den finnes jo kun i små størrelser.

Kun Simms og Orvis lager vadere for voksne, så da er det ikke mye å velge i.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjada' date=' gode bukser til under 2000kr finnes. kjøpte meg en bukse ifjor til rundt 1500kr, trur det er ron thompson. e ikke helt sikker :) som fattig skoleelev, har man ikke råd til det store. bruker heller mere på stenger. men saken er den, at buksa er like god som ny den dagen idag. etter mange mil på fjellet, klatring, kryping osv. er det ingen tegn til skade.

sømman holder og fint. eneste ulempe er at det er dårlig passform, så skal bytte den ut når sesongen er over.[/quote']

Sikkert en ok bukse, men den finnes jo kun i små størrelser.

Kun Simms og Orvis lager vadere for voksne, så da er det ikke mye å velge i.

 

Ronny S

det er nu flere enn simms og orvis som lager vadere for voksne :roll: scierra for eksempel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett at Scierra har opptil XXLS, men vanlig XXL er for trang til meg. (Ingen av butikkene jeg har besøkt har hatt XXLS inne.) Orvis Proguide XXL er mye videre. Altså er Scierra mindre i størrelsene enn Orvis... Simms og Orvis er ganske like i størrelser.

Simms 3XLS passet perfekt til min kropp, og derav ble den valgt.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...