Gå til innhold

Hemsila


Eirik Nielsen

Anbefalte innlegg

Han var vel selv enig i at dette var et kvast svar. det vare jo og etter det du har lest tideligere, hvis du har lest det? Klager aldri over forholdene jeg ! Spørte bare om noen hadde noe å si. så svar heller på tråden, enn å fortsette den teite praten som var lagt på hylla i går ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 649
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Han var vel selv enig i at dette var et kvast svar. det vare jo og etter det du har lest tideligere, hvis du har lest det? Klager aldri over forholdene jeg ! Spørte bare om noen hadde noe å si. så svar heller på tråden, enn å fortsette den teite praten som var lagt på hylla i går ..

Sur du nå ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var vel selv enig i at dette var et kvast svar. det vare jo og etter det du har lest tideligere, hvis du har lest det? Klager aldri over forholdene jeg ! Spørte bare om noen hadde noe å si. så svar heller på tråden, enn å fortsette den teite praten som var lagt på hylla i går ..

Sur du nå ;D

No hard feelings, men litt lei av at folk skal fortsette her.. ;P ikke nok med at x antall % fluefiske filmer er filmet i hemsil så får jeg pepper av en tråd på et forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nok med at x antall % fluefiske filmer er filmet i hemsil så får jeg pepper av en tråd på et forum!

Ta det ikke personlig, for det handler ikke om deg i det hele tatt  ;)

Det handler kun om at slike rapporter på forum som dette gir uønskede konsekvenser, det har vist seg gang på gang, ikke bare i hemsil.

Mye bedre om man legger ut rapporter fra vassdrag som hadde hatt godt av mer fiske, for det finnes en del av dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var vel selv enig i at dette var et kvast svar. det vare jo og etter det du har lest tideligere, hvis du har lest det? Klager aldri over forholdene jeg ! Spørte bare om noen hadde noe å si. så svar heller på tråden, enn å fortsette den teite praten som var lagt på hylla i går ..

Sur du nå ;D

No hard feelings, men litt lei av at folk skal fortsette her.. ;P ikke nok med at x antall % fluefiske filmer er filmet i hemsil så får jeg pepper av en tråd på et forum!

Jeg ser den, men mitt "pepper" er IKKE rettet mot deg Eirik, bare så det er sagt ;D Ikke no hard feelings her heller ;D

Det er bare det at sånn ting liker iallefall JEG somregel å finne ut selv, eller via en kompis, i stedet for å "forum-lese" meg til hvor jeg skal fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nok med at x antall % fluefiske filmer er filmet i hemsil så får jeg pepper av en tråd på et forum!

Ta det ikke personlig, for det handler ikke om deg i det hele tatt  ;)

Det handler kun om at slike rapporter på forum som dette gir uønskede konsekvenser, det har vist seg gang på gang, ikke bare i hemsil.

Mye bedre om man legger ut rapporter fra vassdrag som hadde hatt godt av mer fiske, for det finnes en del av dem også.

Ja du sier noe.. Blir nok siste gang jeg nevner hemsil her inne.;P haha.. for et styr, og nei tar ikke en forum disk så veldig personelig. Er på forumet for å diskutere og se andres raporter. ikke for å krangle om en elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var vel selv enig i at dette var et kvast svar. det vare jo og etter det du har lest tideligere, hvis du har lest det? Klager aldri over forholdene jeg ! Spørte bare om noen hadde noe å si. så svar heller på tråden, enn å fortsette den teite praten som var lagt på hylla i går ..

Sur du nå ;D

No hard feelings, men litt lei av at folk skal fortsette her.. ;P ikke nok med at x antall % fluefiske filmer er filmet i hemsil så får jeg pepper av en tråd på et forum!

Jeg ser den, men mitt "pepper" er IKKE rettet mot deg Eirik, bare så det er sagt ;D Ikke no hard feelings her heller ;D

Det er bare det at sånn ting liker iallefall JEG somregel å finne ut selv, eller via en kompis, i stedet for å "forum-lese" meg til hvor jeg skal fiske.

Jeg er helt enig. skjelden jeg drar steder jeg får beskjed om på et forum, men denne hemsil turen er vært planlagt lenge. først ekso så hemsil på veien hjem. men i forhold til jobb mister jeg hele sommern nesten opga reising og kurs, så lurte bare på hvordan ståa var der, men ja skjønner jo hvorfor ingen sier noe.. hadde en sagt at Baetisen var på gang der oppe, hadde jo folk dratt. så yepsi pepsi.. skal holde tyst fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter fra de som har vært i bla. Hemsil er det som ødelegger bla. Hemsil. Reis heller å finn ut selv. Da blir fiske slik fiske skal være.  ;)

Var et kvast svar mr eikre. Jeg som tilome har kjøpt stenger av din produksjon. Nei assa, ser bare denne ekso tråden spinner på, tenkte hemsil var verdt en tråd og.. Er vel ingen hemelighet at hemsil er en av nordens beste elver. "Røper" jo ikke noe akkurat der.. er et forum detta, så er morro å høre om folks opplevelser og fangst raporter..

Erik har rett Eirik.

Heimsil trenger ikke en tråd,Ekso fortjener en hymne. ;D For der har det vært utrettet underverker med helt andre midler enn i Heimsil.(Uten at jeg skal ta et gram fra innsatsen som gjøres i Hemsila,for den innsatsen kan vel ikke verdsettes høyt nok !)

Rapport fra siste tur: Var ned mot dammen en plass,antakelig for tidlig for særlig døgnflueaktivitet,selv om sola varmet godt,var det kaldt i vannet.Fant en enslig fisk som vaket på min side av elva.Måtte henge fra meg vesten da jeg firet meg ned i elva,og gå på tærne så lenge jeg lagde skvulper rundt vadekanten,bunnen var jamn og fin sand og lett å gå.

Kom meg i possisjon uten å skremme fisken,la ut et kast på noen meter rett opstrøms,noen meter fridrift og fisken slurper i seg flua(sikkert en oliven parachut),ganske spektakulært at fisken tar flua i høyde med nesetippen. ;)

Fisken er sprek,men må gi tapt og er ca 30 cm.og sto antakelig å vaket på mygg ;D

Neste dag gir vi blaffen i treg Hemsil-ørret og drar opp i Buliåni,der har sola varmet opp den grunne elva til 17 grader,og vi har en kjempedag i elva,deilig med tidlig bading og ! ;D

Dette er nyeste rapport fra meg og,det er snart 30 år siden . 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av spenningen og gleden ved fluefiske er jo og utforske forholdene når man kommer til en elv eller et vann mann skal fiske i.

Jeg har vært i Hemsil ved flere anledninger og vil jo helst bevare spenningen til jeg kommer opp uten å måtte gå grundig til verks for å finne ut om forholdene på forhånd.

Man står selvsagt fritt til å skrive hva man vil her men håper ikke denne linken blir bombardert av rapporter denne sesongen.

Liv og Lære!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende at de som mener at alle andre(enn dem selv) overbefolker elva i de gyldne periodene også mener at denne tråden er overflødig og at man ikke bør dele fiskerapporter og erfaringer. Noen av oss trodde dette forumet var til for å diskutere og dele blant annet slike ting.

Det er noe hysterisk over en del av innleggene her. Om det skyldes ekte interesse og omsorg for Hemsil eller mer selviske motiver vites ikke.  Dersom elva tar reell skade av overbefolkningen det snakkes om her så får eierne øke fiskekortprisen ytterligere eller sette maks antall fiskekort pr døgn. De har ihvertfall vist evne til å ivareta egne interesser tidligere, så de følger vel fortsatt med på utviklingen.

Til dere som er der, men som tydeligvis mener at dere ikke er en del av de som overbefolker Hemsil, -la folk spørre og fortelle om det de ønsker!

Dersom jeg fisker Hemsil i sommer kommer jeg garantert til å legge ut alle detaljer, så kan dere som ikke har lyst til å lese slikt la være. Alle andre får gjøre hva de vil.

Dere gamle ringrever har ikke godt av å bli strøket for mye medhårs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke bare om Hemsil. Mange andre plasser som absolutt ikke tåler mye folk og fiskepress, og folk burde være litt forsiktige med å legge ut skryte-tråder på et offentlig forum! Det er endel som leser her inne som ikke er medlemmer også!

Det er også endel som er veldig glade i å kakke alt dem får, og det er ikke den type folk jeg vil ha på alle de plassene jeg fisker. Noen steder går det bra om man tar opp noen fisker, mens andre steder vil det være direkte skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke bare om Hemsil. Mange andre plasser som absolutt ikke tåler mye folk og fiskepress, og folk burde være litt forsiktige med å legge ut skryte-tråder på et offentlig forum! Det er endel som leser her inne som ikke er medlemmer også!

Det er også endel som er veldig glade i å kakke alt dem får, og det er ikke den type folk jeg vil ha på alle de plassene jeg fisker. Noen steder går det bra om man tar opp noen fisker, mens andre steder vil det være direkte skadelig.

enig med deg, det er bare å se hvor mange som er pålogget..... veldig få av de er faktisk aktive. resten er nok bare ute etter info ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke bare om Hemsil. Mange andre plasser som absolutt ikke tåler mye folk og fiskepress, og folk burde være litt forsiktige med å legge ut skryte-tråder på et offentlig forum! Det er endel som leser her inne som ikke er medlemmer også!

Det er også endel som er veldig glade i å kakke alt dem får, og det er ikke den type folk jeg vil ha på alle de plassene jeg fisker. Noen steder går det bra om man tar opp noen fisker, mens andre steder vil det være direkte skadelig.

enig med deg, det er bare å se hvor mange som er pålogget..... veldig få av de er faktisk aktive. resten er nok bare ute etter info ;)

Enig! (Og ja: De aller fleste her er noen skikkelige treiginger. Er det rart jeg sluttet å gå på fluefiskemesser? Da tar jeg eller en tur på Hooters med Abrahamsen og The Baron). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende at de som mener at alle andre(enn dem selv) overbefolker elva i de gyldne periodene også mener at denne tråden er overflødig og at man ikke bør dele fiskerapporter og erfaringer. Noen av oss trodde dette forumet var til for å diskutere og dele blant annet slike ting.

Det er noe hysterisk over en del av innleggene her. Om det skyldes ekte interesse og omsorg for Hemsil eller mer selviske motiver vites ikke.  Dersom elva tar reell skade av overbefolkningen det snakkes om her så får eierne øke fiskekortprisen ytterligere eller sette maks antall fiskekort pr døgn. De har ihvertfall vist evne til å ivareta egne interesser tidligere, så de følger vel fortsatt med på utviklingen.

Til dere som er der, men som tydeligvis mener at dere ikke er en del av de som overbefolker Hemsil, -la folk spørre og fortelle om det de ønsker!

Dersom jeg fisker Hemsil i sommer kommer jeg garantert til å legge ut alle detaljer, så kan dere som ikke har lyst til å lese slikt la være. Alle andre får gjøre hva de vil.

Dere gamle ringrever har ikke godt av å bli strøket for mye medhårs.

Så flott,da gjør du selvsagt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaikri, innlegget ditt vitner om alt annet enn egoisme, og det er fint for alle som pløyer diverse fora etter fiskeplasser. Likevel, det er veldig, veldig naivt å tro at det bare er positivt å spre godord. Sannheten er vel at de aller fleste gode vassdragene våre ikke har godt av et trykk likt det du oppfordrer. Se på f.eks Vangrøfta og Tya ... Hemsil er et unntak, fordi strenge fiskeregler har satt begrensninger. Men er det det vi egentlig vil ha? Jeg vil i alle fall ha mulighet til å fiske hvor jeg vil, når jeg vil. I skjulte perler er det forsatt mulig. De perlene blir fort ødelagt dersom kanonrapporter legges ut over en lav sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaikri, innlegget ditt vitner om alt annet enn egoisme, og det er fint for alle som pløyer diverse fora etter fiskeplasser. Likevel, det er veldig, veldig naivt å tro at det bare er positivt å spre godord. Sannheten er vel at de aller fleste gode vassdragene våre ikke har godt av et trykk likt det du oppfordrer. Se på f.eks Vangrøfta og Tya ... Hemsil er et unntak, fordi strenge fiskeregler har satt begrensninger. Men er det det vi egentlig vil ha? Jeg vil i alle fall ha mulighet til å fiske hvor jeg vil, når jeg vil. I skjulte perler er det forsatt mulig. De perlene blir fort ødelagt dersom kanonrapporter legges ut over en lav sko.

Du har så rett så rett, men er desverre en del særinger som ikke forstår,og det må vi bare leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke for mitt bare liv(Heter det det?) skjønne at noen er redd for rapporter fra NordEuropas mest kjente og omtalte aure-elv.

ALLE som er litt mer enn middels intressert i fluefiske vet alt om denne elva.

Og det ønsker nok de som selger kort/overnatting/etc, der oppe at skal fortsette.

Så om noen legger ut en en liten fortelling om ei god helg der, tror jeg ikke påvirker tilstrømningen en skit.

Interessen er jo allerede heftig.

Joda. Jeg ser helt klart fortvilelsen til fastboende som har brukt det meste av sommerhalvårene i sitt liv langs denne perlen.

Men, det er bare å glemme det!

Elva er allerede industrialisert, og lagt opp som en pengemaskin. Hverken mer eller mindre.

Det er ingen interesse rundt det å begrense antall kort. Noe som kunne forsvart enkelte tårevåte forklaringer på prisene.

Det er bare å stikke fingern i mudderet, og innse at dette er som enhver lakseelv av god kvalitet. Alle vil fiske der, vi finner alt av info på nettet, og så videre.

Bare med ett unntak: Man blåser langt i kvaliteten på fisket, og synes det er helt ok med femti meter mellom hver fluedenger i godperiodene. 

Penger, og kun penger.

Og det er greit. Jeg mener det.

Men kom ikke drassende med innstillingen om at man skal prøve å tone jubelen over denne fantastiske elva ned.

Det er som det er.

Selv fisket jeg der for første gang rundt 1970. Med fluedobb og March Brown. Hvis jeg lukket igjen øya, og skulle fantasere om en perfekt elv, var det Hemsil som kom.

Når jeg lukker øya og tenker på Hemsil nå, ser jeg bare endeløse rekker med fluefiskere utvadet på mine favorittstrekker...

Men de fleste er enige i at denne type styring av elva er glimrende, så jeg skulle vel egentlig holdt kjeft.

For å konkludere alt dette jabbelet mitt;

ALLE vet om Hemsila! Skriv de rapportene dere vil. Har ingenting å si.

Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve Hemsil er jo kjent, men det JEG mener her, er at dette handler om prinsipper! At EI elv skal publiseres, og at ALT skal blottlegges på et forum, mens andre steder vi fisker IKKE skal nevnes....? Dobbeltmoral det også....

At noen legger ut rapporter etter ei god helg er greit det, men man MÅ ikke skrive hvor man har vært, og blottlegge ALT av info!

Du har jo lagt ut en fin rapport, men jeg ser ikke at du har skrevet eksakt hvor du var? Det er i de aller fleste tilfeller nok. Rapporter må jo folk få lov til å dele, men man trenger ikke skrive akkurat hvor mange fjerter man slapp i vadebuksa på den turen.

Du har nok noen plasser du ikke vil blottlegge på et offentlig forum du også, og sånn må det være ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve Hemsil er jo kjent, men det JEG mener her, er at dette handler om prinsipper! At EI elv skal publiseres, og at ALT skal blottlegges på et forum, mens andre steder vi fisker IKKE skal nevnes....? Dobbeltmoral det også....

At noen legger ut rapporter etter ei god helg er greit det, men man MÅ ikke skrive hvor man har vært, og blottlegge ALT av info!

Du har jo lagt ut en fin rapport, men jeg ser ikke at du har skrevet eksakt hvor du var? Det er i de aller fleste tilfeller nok. Rapporter må jo folk få lov til å dele, men man trenger ikke skrive akkurat hvor mange fjerter man slapp i vadebuksa på den turen.

Du har nok noen plasser du ikke vil blottlegge på et offentlig forum du også, og sånn må det være ;D

Jepp, det kan nok virke litt dobbelmoralistisk fra min side.

Ser den.

Men, jeg mener Hemsila stiller i en egen klasse innen aureelver. Den er så "offentlig" allerede at det neppe er mulig å skru det tilbake, lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...