Gå til innhold

Hvor stor er denne? (Insp.)


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest nicolaj brekke

Svaret er 3,4kg. Men jeg mener denne er mer 4,4 kg som mange her har antydet. Mener at håven måtte vist feil... Har sett fisker over tre mange ganger og denne var MYE feitere enn de jeg har sett før... Synes den jeg selv fikk på 3,4 kg virket mindre og den var målt med en McLean håv som var helt nøyaktig... Uansett så er 3,4 det som viste i håven og derfor er det mange som har rett. Godtar ikke anslag som 3-4 kg med tanke på lovnaden flueboks:)  Send adresse på PM så sender jeg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mitt forslag på 3,35 kg innenfor marginene? Er nemlig veldig fornøyd med den, skjønner du.

Har tatt bilder av fisk med kompaktkamera og vidvinkel selv :D

Et par eksempler på hva man kan gjøre med sånt utstyr:

http://jazzandflyfishing.com/?p=2206 og

http://jazzandflyfishing.com/?p=2213

Jeg trenger strengt tatt ikke flere fluebokser i livet mitt, men tar  gjerne noen døgnflueduns på krok 16 og 18, skal til Frankrike og Polen med J&FF i neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er 3,4kg. Men jeg mener denne er mer 4,4 kg som mange her har antydet. Mener at håven måtte vist feil... Har sett fisker over tre mange ganger og denne var MYE feitere enn de jeg har sett før... Synes den jeg selv fikk på 3,4 kg virket mindre og den var målt med en McLean håv som var helt nøyaktig... Uansett så er 3,4 det som viste i håven og derfor er det mange som har rett. Godtar ikke anslag som 3-4 kg med tanke på lovnaden flueboks:)  Send adresse på PM så sender jeg:))

se der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er 3,4kg. Men jeg mener denne er mer 4,4 kg som mange her har antydet. Mener at håven måtte vist feil... Har sett fisker over tre mange ganger og denne var MYE feitere enn de jeg har sett før... Synes den jeg selv fikk på 3,4 kg virket mindre og den var målt med en McLean håv som var helt nøyaktig... Uansett så er 3,4 det som viste i håven og derfor er det mange som har rett. Godtar ikke anslag som 3-4 kg med tanke på lovnaden flueboks:)  Send adresse på PM så sender jeg:))

Må si meg enig siden jeg tippet mellom 3,4 og 4,4  ;D

Har lagt merke til at McLean håvene også har en tendens til å "kile" seg litt når det er skikkelig stor fisk i håven. Greit å huske på , litt kjipt å bli snytt for en kg på drømmefisken  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den er tatt bilde av med kompaktkamera og vidvinkel, og veier da i virkeligheten mellom 3,3-3,5 kilo  ;D

Jeg synes egentlig svaret mitt var litt i bane jeg, i og med at den ser MYE større ut enn den er i virkeligheten, hvis man  tar i betraktning at bildet er tatt med kompaktkamera og vidvinkel  :)

For om jeg vedder riktig, Nicco, så ER det tatt med kompaktkamera, ikke sant?

Jeg husker til sammenligning at Flemming var veldig skuffet over et Kola-bilde som en kompis hadde tatt av han og en drømmefisk som Flemming hadde fått et år. Ørreten til Flemming var en fantastisk fisk på 4-5 kilo, men han var så skuffet over at han ikke hadde noe ordentlig bilde av den, for på det bildet han hadde, som var tatt med kompaktkamera og vidvinkel, så så ørreten ut som en 10 kilos laks  ;D Og som minne, så blir jo ikke det noe kult  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...