Gå til innhold

Det bedritene håndleddet!


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Har du ikke kontroll på håndleddet går det meste galt....... PS. Selvom jeg sier at man skal holde håndleddet stivt så mener jeg at dyktigere kastere enn de vanlig dyktige kan skape endel med håndleddet, nyanser fom man som regel ikke kan få som instruksjon men som man selv utvikler pga. erfaring..... Stivt håndledd guttær og jentær...... den enkleste veiet til resultat...... beklager mye vindstøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nyttige tips du kommer med Staffan. Synes moderator kan samle klippene dine til en merket tråd kalt "kastetips/kasteteknikk" e.l. Her har både nybegynner og viderekomne mye å lære av.

Kan bare snakke for meg selv, men er fort gjort å tillegge seg noen unoter over åra, og da er slike videoer nyttige for å plukke vegg litt rusk og rask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nyttige tips du kommer med Staffan. Synes moderator kan samle klippene dine til en merket tråd kalt "kastetips/kasteteknikk" e.l. Her har både nybegynner og viderekomne mye å lære av.

Kan bare snakke for meg selv, men er fort gjort å tillegge seg noen unoter over åra, og da er slike videoer nyttige for å plukke vegg litt rusk og rask :)

Støtter Lars i forslaget om en egen tråd.Mye å lære av slike gamle ringrever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Staffan.

DU har mulighet til å redigere alle innlegg du har lagt ut på ffs.

Du kan starte en "Staffans tips" tråd, der du limer inn alle linker. Og når du har lagt et nytt klipp, legger du det i slutten av tråden, samt "redigerer" det inn i første innlegg.

Jeg kunne også gjort dette, men da hadde ikke du hatt muligheten for å "redigere" og legge inn flere linker.

Lager du tråden, så kan jeg lage det "sticky" med mørk farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Staffan.

DU har mulighet til å redigere alle innlegg du har lagt ut på ffs.

Du kan starte en "Staffans tips" tråd, der du limer inn alle linker. Og når du har lagt et nytt klipp, legger du det i slutten av tråden, samt "redigerer" det inn i første innlegg.

Jeg kunne også gjort dette, men da hadde ikke du hatt muligheten for å "redigere" og legge inn flere linker.

Lager du tråden, så kan jeg lage det "sticky" med mørk farge.

God idé å lage en egen, sticky tråd, Henning. Staffans kasteskole er gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har i min fartstid vært så "enkel" og "fin" å forholde seg til som staffan når det kommer til dette!!

For en pedagog på kasting! Vil annbefale å suge til seg.

Var så heldig å få treffe han i våres og det bar frukter for min del.

Det er veldig ok for oss at du kommer tips!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffans kasteskole

Der har du tittelen på tråden  ;)

Håper du tar deg bryet Staffan. Videosnuttene bør ikke blandes med Staffans hjørne eller andre etablerte tråder. Er utallige henvendelser her inne hva gjelder kasteteknikk og en slik tråd er mer levedyktig alene i mine øyne, helt fri for diskusjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har i min fartstid vært så "enkel" og "fin" å forholde seg til som staffan når det kommer til dette!!

For en pedagog på kasting! Vil annbefale å suge til seg.

Var så heldig å få treffe han i våres og det bar frukter for min del.

Det er veldig ok for oss at du kommer tips!

:)

Er hel enig Frode. Staffan har hatt høy status i miljøet i veldig mange år, og det er utrolig artig at det endelig kommer slike klipp på nettet. Det er en blanding av "herregud så lett!  :D" Og "Oj, går DET an...??  :o"

Så jeg støtter ideen om Staffans Kasteskole!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nyttige tips du kommer med Staffan. Synes moderator kan samle klippene dine til en merket tråd kalt "kastetips/kasteteknikk" e.l. Her har både nybegynner og viderekomne mye å lære av.

Kan bare snakke for meg selv, men er fort gjort å tillegge seg noen unoter over åra, og da er slike videoer nyttige for å plukke vegg litt rusk og rask :)

Enig, så enig. Staffan er en utrolig flink fyr, både til å formidle og å kaste, så jeg støtter forslag om "Staffans kasteskole" som egen tråd. Det har han fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nyttige tips du kommer med Staffan. Synes moderator kan samle klippene dine til en merket tråd kalt "kastetips/kasteteknikk" e.l. Her har både nybegynner og viderekomne mye å lære av.

Kan bare snakke for meg selv, men er fort gjort å tillegge seg noen unoter over åra, og da er slike videoer nyttige for å plukke vegg litt rusk og rask :)

Enig, så enig. Staffan er en utrolig flink fyr, både til å formidle og å kaste, så jeg støtter forslag om "Staffans kasteskole" som egen tråd. Det har han fortjent.

Jeg synes vi fortjener det jeg Andre ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg sier at man skal holde håndleddet stivt så mener jeg at dyktigere kastere enn de vanlig dyktige kan skape endel med håndleddet, nyanser fom man som regel ikke kan få som instruksjon men som man selv utvikler pga. erfaring..... Stivt håndledd guttær og jentær..

Veldig viktig setning. Vil bare si at når man begynner å bruke håndled som avsluttende dell av kastet, det er en bra regel som sier at jo lengre line vi har utenfor stangtoppen, desto kraftigere man skal bruke håndledd.

Flott Staffan.

Lager du tråden, så kan jeg lage det "sticky" med mørk farge.

Det er en flott ide Henning. Jeg vil foreslå at alle off topic innleg må slettes med en gang. Hvis temaet er håndledd, da skal man snakke bare og bare om den. Vi kan diskutere og være uenige, det er greit, men folk som liker kasting gidder ikke å skrive noe som helst hvis tema går i alle mulige retning.

Tenk om det Henning. Vi skulle beskytte kasting-forum fra "koselige og morsomme" off topic komentarer som skjer helle tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Veldig viktig setning. Vil bare si at når man begynner å bruke håndled som avsluttende dell av kastet, det er en bra regel som sier at jo lengre line vi har utenfor stangtoppen, desto kraftigere man skal bruke håndledd.

Nei slik har ikke jeg det.....da strammer jeg opp håndleddet ytligere for å ha fullstendig kontroll på kraftområdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jo mere tygde og hastighet man har på stanga jo mer "vektbevegelse" vil det bli i stoppen, det synes som er en bevegelse i hådleddet, men er ikke en bevegelse jeg legger inn med overlegg og viten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Ser at emnet ble skrevet, men prøver meg nå uansett.

Hvordan kan man trene opp for å holde håndleddet stivt?

Har problemer med å ikke bruke det for mye og blir ganske sliten i armen etter rundt 10 kast.

Bruker å putte nederste del i stangen i genseren, men nå i sommermånene er det ofte litt varmt å ha på seg genser for å få dette til. Noen som har et godt tips eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...