Gå til innhold

Hvordan smøre snører mest effektivt? Joda :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Man innvolverer hele familien  ;D

Min kjære Hege holder en klut dynka i Fly Line Dressing, datter Amalie holder en tørr klut som drar av overskuddet og jeg drar det inn på snella igjen  ;D

Her skulle vi (jeg) smøre opp 6 snører med Tiemcogreaset, og det er viktig å servere et par gode historier i mellomtiden, slik at begge er fornøyd. Alt i ett, kjapt og enkelt  :)

6198059131_1a5b531707_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All honnør til jentene dine André :)

Drar jeg frem fluefiskeutstyr på en fredag så blir jeg henvist til kjelleren av spetakkelet  ;D

Håper seff at jentungen blir en fremtidig bidragsyter, men i en alder av 15 måneder så forventer jeg ikke at hun håndterer klut og smøremiddel uten å stappe det i munnen enda, så jeg får la det bero inntil videre. Ergo får jeg heller skrubbe gulv på promperommet en liten stund til  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ja, det er trivelig å gjøre noe fint ut av noe så egoistisk som linesmøring også. Jeg innser at linesmøring selvsagt dreier seg kun om meg og mitt fiske - og til og med en detalj i det hele, men å gjøre noen slike ting til en liten trivelig familie-greie er neimen ikke dumt  :) Bare som et tips karer. Det var jo faktisk supertrivelig, og Amalie lo av fiskehistoriene mine, Hege humret med og vi hadde det trivelig. Kanskje mer trivelig enn om jeg skulle sittet på fluebinderrommet mitt og gjort det samme  :)

Når det er sagt. Jeg digger disse to damene mine over alt i verden (datter og kjæreste) og vil gjerne gjøre så mye som mulig sammen med dem  :) Og de vet begge at jeg/pappa svikter aldri. Aldri. Og da blir de trygge - begge to  8) Og da blir det rom for moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger disse to damene mine over alt (datter og kjæreste) og vil gjerne gjøre så mye som mulig sammen med dem  :)

Der er vi på samme planet :D Om hu digger det eller ikke så ender hu opp med å holde mye spoler for meg, min kjære Ingunn.

Hu har aldri klagd, bare påpekt at enkelte ting har kulere farge en andre ting, noen snellefester ser bedre ut en andre osv, så små detaljer ser ut som teller.

God tur André :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger disse to damene mine over alt (datter og kjæreste) og vil gjerne gjøre så mye som mulig sammen med dem  :)

Der er vi på samme planet :D Om hu digger det eller ikke så ender hu opp med å holde mye spoler for meg, min kjære Ingunn.

Hu har aldri klagd, bare påpekt at enkelte ting har kulere farge en andre ting, noen snellefester ser bedre ut en andre osv, så små detaljer ser ut som teller.

God tur André :D :D :D

Bra, kamerat  :) Du er en kanonbra fyr Robert, så Ingunn lider nok ingen nød der  :)

Jepp, det er viktig å være snill og god mot dama. Faktisk en av de få tingene som er enda viktigere enn fluefiske også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv legger jeg stor vekt på å involvere dama når nytt fluefiskestasj skal betales, slik at jeg kan bruke mest mulig av mine penger på det som virkelig betyr noe ; Selve fisket  :)

Blir litt mer stas for dama å bidra til å få feks snøret på snella også, om hun har vært med å betale på moroa selv  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vi på samme planet :D Om hu digger det eller ikke så ender hu opp med å holde mye spoler for meg, min kjære Ingunn.

Hu har aldri klagd, bare påpekt at enkelte ting har kulere farge en andre ting, noen snellefester ser bedre ut en andre osv, så små detaljer ser ut som teller.

God tur André :D :D :D

"God tur"?!? Har min godeste venn Ola sagt for mye i de sene kveldstimer?  ;D Hytteturer er ikke bra  ;D Dette er jo egentlig superhemmelig  ;D

Hehe, egentlig skulle Ola også være med, men det tar vi til våren sammen  :) Synd han ikke fikk det til nå, for det hadde blitt kongebra. Uansett, jeg vil at dere skal holde tett - nå vet Ola og Robban det. Så jeg vet hvor det eventuelt har "lekket" fra  ;D

Hehe, ses, kompiser  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg så heldig å ha en fluefiskende kone, så her i gården må nok begge sitte med "kluten". Så jeg er vel nokså heldig! Vi har mye kos og morro ved elva!...og krangler litt om hvem som skal fiske først på fisken....desverre har hun ett blikk som hun bruker i disse situasjonene..og det medfører at jeg taper hver gang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Selv er jeg så heldig å ha en fluefiskende kone, så her i gården må nok begge sitte med "kluten". Så jeg er vel nokså heldig! Vi har mye kos og morro ved elva!...og krangler litt om hvem som skal fiske først på fisken....desverre har hun ett blikk som hun bruker i disse situasjonene..og det medfører at jeg taper hver gang!! :)

Personlig synes jeg du da er veldig heldig, Majoren  :) Jeg har ei kone jeg er svært glad i, og vil tilbringe mye tid med, og for min del hadde det vært kult om hun var fluefiskeinteressert. Bra jobba  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...