Gå til innhold

Franske tørrfluefiskere rocker!


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Big time  :) Jeg møtte noen av disse konkurransegutta på en tur igjen her, og de er gode. Meget gode.

Selv er jeg utstyrt med to ører og én munn, så jeg lyttet mer enn jeg snakket. Skulle gjerne ha tilbrakt mer tid med dem.

Men vi fra nisselue-land gjorde en god figur vi også, så det ble et blogg-innlegg på ei fransk fluefiskeside av det:

http://mouching.wordpress.com/2011/10/15/andre-brun/

Det er mye å lære ute i den vide verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big time  :) Jeg møtte noen av disse konkurransegutta på en tur igjen her, og de er gode. Meget gode.

Selv er jeg utstyrt med to ører og én munn, så jeg lyttet mer enn jeg snakket. Skulle gjerne ha tilbrakt mer tid med dem.

Men vi fra nisselue-land gjorde en god figur vi også, så det ble et blogg-innlegg på ei fransk fluefiskeside av det:

http://mouching.wordpress.com/2011/10/15/andre-brun/

Det er mye å lære ute i den vide verden.

Blitt litt av ein slek ein globetrottar, du ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, du henger med baguttspisende fluefiskere også  ;D Faktisk ikke sett denne snutten før.

Du får det til å se skremmende lett ut André ;) Imponert!

Takk, Lars  :)

Ai ai, om det er baguettmafia'n eller spagettimafia'n spiller ingen rolle for min del så lenge de liker å prate fluefiske og er trivelige karer  8) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte forresten en ekstremt kul gammel italiensk fluefisker der, og omtrent det eneste han sa under dagene, med rusten dyp stemme (nesten ikke vann i Ribnik nå) var Ribnik difficile, Ribnik difficile  ;D

Oppsettet mitt var som oftest stangklasse 2, Loop Opti Creek- stang (myyyk), 3,5 meters Camou-fortom nedtapert til 0.14 mm, med 1,5 meter Rio FC spiss i dim 0.10 og size 20 klekkere. Rocka det  :)

Forøvrig ble jeg bitt av en villhund, så jeg går på rabies-vaksine om dagen - so watch out  8)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig...visste at du lot deg overbevise til slutt også...ikke mer "oppdrettørret" i Jurrasic lake på deg etter dette :)

Er ikke str som teller, men måten det gjøres på..ho-ho

velkømmen til gards Andrè, koselig.

Stig

Hehe, takk, Stig  :)

For ordens skyld må det nevnes at Jurassic Lake- ørretene er ville som noen - per definisjon. Helt ville. Og fantastiske. Fiskene gyter, og ørreten vokser opp som yngel og blir store. Får det ikke mer villt enn det  :)

Men jeg er enig i at størrelsen er relativ - jeg gleder meg like stort over en 300 grams ørret tatt i lokalbekken i Vågå, som en 7 kilos ørret tatt i Argentina. Og for så vidt også vanskelig kilosharr tatt i Pliva eller Ribnik  :) Jeg er en mann som gleder meg over mange ting - akkurat som du, kamerat  :)

Forresten, det Camou-fortomsoppsettet er helt stealth-kongebra  ;D

Tror det var Per-Erik jeg hørte om Camou fra for noen år siden lenge før det kom inn til Norge. Vanskelig å få det mer stealth enn det, gitt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big time  :) Jeg møtte noen av disse konkurransegutta på en tur igjen her, og de er gode. Meget gode.

Selv er jeg utstyrt med to ører og én munn, så jeg lyttet mer enn jeg snakket. Skulle gjerne ha tilbrakt mer tid med dem.

Men vi fra nisselue-land gjorde en god figur vi også, så det ble et blogg-innlegg på ei fransk fluefiskeside av det:

http://mouching.wordpress.com/2011/10/15/andre-brun/

Det er mye å lære ute i den vide verden.

Dette var hyggelig lesning Andre!  Klippet hadde jeg ikke sett heller, imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonrå kasting! Bare bitte litt misunnelig og veldig imponert over ferdighetene dine André :) . Hva slags rigg bruker du på den snutten? Selv er jeg ikke i nærheten av å få til et vannkast av noe slag men håper at jeg en dag skal få snøret ut noen få meter, og kan muligens se for meg at utstyret kan hjelpe meg bitte litt på veien...... Forholdsvis stiv stang og tung klump eller er jeg helt på jordet?  

Ble kanskje lit o.t. men måtte passe på mens jeg hadde sjansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, karer.

Kanonrå kasting! Bare bitte litt misunnelig og veldig imponert over ferdighetene dine André :) . Hva slags rigg bruker du på den snutten? Selv er jeg ikke i nærheten av å få til et vannkast av noe slag men håper at jeg en dag skal få snøret ut noen få meter, og kan muligens se for meg at utstyret kan hjelpe meg bitte litt på veien...... Forholdsvis stiv stang og tung klump eller er jeg helt på jordet?  

Hei  :) Nei, stanga er egentlig ikke stiv i det hele tatt. Sånn cirka medium rask. Jobber ganske dypt.

Opsettet som du lurte på her er:

Stang: Loop Evotec 590 MF  696 MF

Snøre: Loop Opti Stream #5  #6

Fortom: Loop Multi Light leader

Snelle: Loop Evotec G4 (måtte pimpe den litt, så det er sølvfarget snellehus, med svart spole  ;D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fightingbutt på 590 da, trodde du måtte opp på 696 får å få det.

Ja, selvsagt har du rett i det, Kalle, Takk :)

Det var ikke klasse 5, men klasse 6 på det klippet her. Men rett som jeg skrev; et Loop Opti Stream-snøre. I klasse 6 da.

Så klasse 6. Ikke 5. Rabla ned litt for fort her jeg.

EDIT: Har rettet opp til 696 i ovenstående innlegg  :)

Men når jeg ser klippet nå, så angrer jeg meg egentlig for at jeg ikke brukte Evotec 590 MF- stanga som jeg bruker til vanlig for det blir smalere bukter og like langt av det. Men smalere bukter ser liksom litt finere ut  :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...