Gå til innhold

Helg med fluebinding


Ruffen

Anbefalte innlegg

Hmmm, dette høres interresant ut. Er jo som fersking å regne innen binding så her har jeg myyye å hente. Er med bare det passer med jobb/familie og at det blir lagt til ett sted det ikke er alt for kronglete å komme seg til fra Trondheim.

:)

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ikke bittelitt rølping engang? Robban og jeg skulle jo kjøre erotisk sportsgymnastikk med ball en av kveldene :)

Eirik

Jeg kjøper med en six-pack øl, så får vi dele som vi er venner til. På den måten sikrer vi at dette ikke sklir ut i flatfyll og usaklig skryt av egne fluefiskeferdigheter  :D

Om vi feks gjør det slik at kun de som har tlf nr som slutter på . . . tja, si 2, får delta denne gangen så blir det kanskje et par øl på hver uansett  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Neida. Rune skulle sjekke litt rundt. Han har vel ligget på sofaen med ei ribbe eller to i fanget de siste to ukene så han har sikkert ikke gjort noe med det.  rrrulestttired

Jeg mener dette ikke trenger å å ligge så veldig sentralt. Tenker bare litt på priser....

En som heter Almir her nede fra ville kansje og være med hvis det passet. Han er veldig flink og grei og har mye ideer å tilføre.

Kan ikke dere og sjekke litt rundt? Sikker på dette kan bli kjempehyggelig og ikke minst lærerikt for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kan jeg binde og ikke kan jeg drikke ;) men høres gøy ut :) passer dette er meg med.

Da ligger du an til en forholdsvis bratt lærekurve på begge områder om du melder deg på her  ;D

Kunne drikke engang i tiden men så kom det kid. Nå røyk jeg på kanon smell nyttårsaften og har innsett at jeg må jobbe meg opp igjen. Har forstått det sånn at du har ett par ess i erme når det gjelder den sporten ;) Binding skulle jeg vært mye bedre på så der har jeg masse og plukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Fokuserer alt på fluebindinga. Etter fjorårets stjernesmeller, så utgår all drikking :-)

På Bergquist/Jarle&Bjørnar sine fluefiskedager tidlig -90 var det "workshops" med diverse profilerte fluebindere,

Staffan etc...

Man meldte seg på workshop og bandt gjennom et antall fluer med instruktøren, som også gikk rundt og veiledet.

Kunne det vært noe ? Da blir man ikke fanget i sine vanlige fluer som i alle fall jeg stort sett blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kan jeg binde og ikke kan jeg drikke ;) men høres gøy ut :) passer dette er meg med.

Da ligger du an til en forholdsvis bratt lærekurve på begge områder om du melder deg på her  ;D

Kunne drikke engang i tiden men så kom det kid. Nå røyk jeg på kanon smell nyttårsaften og har innsett at jeg må jobbe meg opp igjen. Har forstått det sånn at du har ett par ess i erme når det gjelder den sporten ;)

He-he, fikk nok et par bekreftelser i romjula på at glansperioden er over på det området, selv om jeg fortsatt er hakket hvassere der enn på fluebinding  ;D

Fokuserer alt på fluebindinga. Etter fjorårets stjernesmeller, så utgår all drikking :-)

Det er det ikke noe å si på, Roger  ;D

På Bergquist/Jarle&Bjørnar sine fluefiskedager tidlig -90 var det "workshops" med diverse profilerte fluebindere,

Staffan etc...

Man meldte seg på workshop og bandt gjennom et antall fluer med instruktøren, som også gikk rundt og veiledet.

Kunne det vært noe ? Da blir man ikke fanget i sine vanlige fluer som i alle fall jeg stort sett blir...

I utgangspunktet ikke så dumt, helt til "instruktøren" finner ut at nå skal det bindes NYMFER  :o  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Rune skulle sjekke litt rundt. Han har vel ligget på sofaen med ei ribbe eller to i fanget de siste to ukene så han har sikkert ikke gjort noe med det.  rrrulestttired

Jeg mener dette ikke trenger å å ligge så veldig sentralt. Tenker bare litt på priser....

En som heter Almir her nede fra ville kansje og være med hvis det passet. Han er veldig flink og grei og har mye ideer å tilføre.

Kan ikke dere og sjekke litt rundt? Sikker på dette kan bli kjempehyggelig og ikke minst lærerikt for oss alle.

Nei, det trenger ikke å være så veldig sentralt dersom det ikke er billig hotell da. Er jo viktig at vi prøver å finne et så billig sted at flest mulig blir med. Selv er jeg jo selvsagt så stinn av gryn at det tyter ut øra, men tenker på de av dere som ikke er så heldige  8);D

Kanskje det er noen hyttegrender med et tilhørende "lokale" (for samling) som har dårlige tider på vintern som vi kan utnytte?

Roger har jo kommet et forslag om hotell, men det høres jo litt dyrt ut da :) (ikke at det har noe å si for oss som står med kursiv i de aller største bankene i landet :) )

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Rune skulle sjekke litt rundt. Han har vel ligget på sofaen med ei ribbe eller to i fanget de siste to ukene så han har sikkert ikke gjort noe med det.  rrrulestttired

Jeg mener dette ikke trenger å å ligge så veldig sentralt. Tenker bare litt på priser....

En som heter Almir her nede fra ville kansje og være med hvis det passet. Han er veldig flink og grei og har mye ideer å tilføre.

Kan ikke dere og sjekke litt rundt? Sikker på dette kan bli kjempehyggelig og ikke minst lærerikt for oss alle.

Nei, det trenger ikke å være så veldig sentralt dersom det ikke er billig hotell da. Er jo viktig at vi prøver å finne et så billig sted at flest mulig blir med. Selv er jeg jo selvsagt så stinn av gryn at det tyter ut øra, men tenker på de av dere som ikke er så heldige  8);D

Kanskje det er noen hyttegrender med et tilhørende "lokale" (for samling) som har dårlige tider på vintern som vi kan utnytte?

Roger har jo kommet et forslag om hotell, men det høres jo litt dyrt ut da :)(ikke at det har noe å si for oss som står med kursiv i de aller største bankene i landet :) )Eirik

Godt noen er heldig stilt. Men meg er "Der er han" "Ta han-stopp han før han løper" :P

Jeg for min del er åpen for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt noen er heldig stilt.

Sannheten er vel mer at jeg ikke helt vet om jeg egentlig tjener penger siden jeg sjelden ser dem, men liker å skryte på meg både det ene og andre :)

Jeg er også åpen for alt, bare jeg ikke må kjøre i flere dager for å komme meg dit ;)

Går ut i fra vi også bør vite antall interesserte slik at man kan skaffe seg litt rabatt. Kanskje vi først og fremst bør fryse en dato og sette opp påmelding - og så finne sted basert på antall påmeldte? Hvis det blir noen få, kan man jo nesten ha det hjemme hos noen :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel være inkludert overnatting, evt overnatting nært? Tenkte å sprade til binding på morran i en (strategisk) hullete pysj med kaffen i ene hånden, og en trådholder i andre :)

Eirik

Jeg kommer til å kjøre silke-slobrok (uten noe under) og champagne stilen. Blir nok mye rosa tsjekkere sånn på morrakvisten tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen her som vet om et sted hvor vi kan velge å lage mat selv eller få servert og i tillegg ha med litt "medbrakt da". Type kurs/konferansesenter med carte blanche for de som leier..

Noe sånt jeg ser for meg, også . . . Finnes det noe muligheter i lillestrøm-området, tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muligheter i et rimelig lokale ute i Åros som egner seg godt til fluebinding, men overnattingsmulighetene er vel begrenset til sovepose på gulvet :-\ lite muligheter i nærheten som jeg kjenner til på overnattingssiden. Har en mulighet til som jeg skal sjekke, kommer plutselig tilbake

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...