Gå til innhold

Fiskerapport fra Bahamas, Desember 2011


Johan

Anbefalte innlegg

Her kommer en litt forsinket rapport fra vinterens Bahamas tur.

Kona, guttungen og jeg dro ned i slutten av November. Første uka gikk med til diverse utflukter, og det ble ikke så mye bonefishing som det burde, men været var bra og de timene som ble spendert på fiske gav plenty fisk. Både bones,triggers, snappers, jacks og hai.

Guttungen, Loke på 5 år fikk kjøre og lande et par bones på egenhånd, og det var selvfølgelig stas!

Første uka resulterte i to fisk over tipunds grensa, og totalt 27 landet. Grisebra start!

I begynnelsen av desember kom en kompis på besøk, og fiskeriet ble opptrappet med ca 300%..

Dessverre endret været seg kraftig, og vi hadde vind mellom 15 og 30 knop omtrent hele tiden.

Men til tross for kukete forhold var fisket meget, meget bra. De neste ni dagene fisket vi relativt hardt. Og beste dagen resulterte i 7 double hookups(begge får fisk samtidig) og vi landet 19 stk på 4.5 timer, største på rundt 7lb, vi var relativt ekstatiske når vi kom over stim, etter stim med fisk, hver stim større enn den andre. Heilt vilt!

Jeg kom litt ut av tellinga etterhvert, men mellom 80 og 90 fangede bones er realistisk å anslå. I tillegg fikk vi jacks, snappers, triggerfish og hai(største på 175cm) Klarte tilogmed å jumpe et par Tarpon, men de spyttet flua, tar dem til våren..:-)

På denne turen var jeg på vannet 17 dager, og i løpet av den tiden så jeg kun en båt med andre fiskere, og de var nesten en kilometer unna, så trengselen ble minimal.

Tropisk fiske på dette viset er helt genialt! Har sin egen bil og kayak, drar dit man vil, når man vil. Topp det hele med god mat, drikke og hyggelig selskap så kan man ikke få det bedre:-)

Heldigvis ikke så lenge til neste tur!

Bilder fra turen ligger her

http://www.flickr.com/photos/bonefishbonefishcom/?saved=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med positive tilbakemeldinger!

Må nok rapportere litt mer fra Bahamas utover våren tenker jeg:-)

@Ruffen, Devilboy hadde en bra tur ja. Og er på vei ned igjen i April. Det du ser på bildet er en del av gjellelokket på tunfisken, den ble kjørt djevelsk hardt;-)

@Marius, har deg på lista! Kan du sende meg emailadressa di?

@Sabalo, vi må finne de 18 punderene vi snakket om..

Flere bildre følger i Mars, April, Mai.

Tight Lines i 2012!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fantastiske bilder Johan!  :)

Kjenner det klør i fingre og tær, og at denne vinteren blir alt for lang...

PS: ikke bli fristet til å markedsføre turer på forumet. Det er ikke lov!

Jeg jobber fulltid med dette, og prøver å følge spillereglene så godt jeg kan..  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder Johan!   :)

Kjenner det klør i fingre og tær, og at denne vinteren blir alt for lang...

PS: ikke bli fristet til å markedsføre turer på forumet. Det er ikke lov!

Jeg jobber fulltid med dette, og prøver å følge spillereglene så godt jeg kan..   ;)

Hyggelig at du liker bildene!

Vinteren er alltid altfor lang, med mindre den tilbringes på et sted med +25 og store bitevillige fisker;-)

Har ikke planer om å markedsføre noe her, det selger seg ganske fint selv. Pluss at dette kun er hobbybasert, ikke noe jeg hanker inn noen stor pengesekk på:-)

Skal holde meg til spillereglene når fiskerapportene begynner å tikke inn i begynnelsen av mars;-)

Tight Lines!

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Flemming, slik tar du en slik på flua. Innspilt i går;-)

Jævelig bra Johan!  :D

Jeg har aldri satt av noe særlig tid på hai. Selv ikke når de kommer svømmende under båten har jeg benyttet sjansene.

Dette er litt av grunnen til at jeg sikler på en tur til Seychellene. Selv om de mangler tarpon, så har de et vannvittig bra fluefiske på litt andre arter enn det man vanligvis fisker etter, som større hai, milkfish og GT fra stranden for eksempel..

Se på de haiene Roy Vinje har tatt på Seychellene - sinnsykt!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Seychellene ser helt latterlig fett ut! Så mange ulike arter frister noe helt sinnsykt.

Hai på flue er ikke så enkelt, man må treffe dem når de er i rett humør. Men de gangene de lar seg lure er det bortimot uslåelig.

Å ta en fisk på 30-40kg på fluepopper er helt drøyt:-)

Har fått 6-7 hai denne turen, største var en Bull på ca150lbs, men det var på nattmeite fra verandaen. Vi får se hav som skjer i kveld, har fremdeles halvannen måned igjen her nede. Så det blir nok en fisk eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...