Gå til innhold

Peneste fabrikk enhåndsstang


moby

Anbefalte innlegg

Kjøpte en T&T Light Presentation her på siden for en stund siden. Det er noe av det flotteste når det gjelder finish jeg har sett på fabrikkstenger. Har saumfart denne stanga opp og ned mange ganger, men finner ikke noen feil i surringer eller lakkering, og det er helt perfekt kork. Dette er en stang som riktignok er merket "Demo" fra fabrikk og var ment som demo og utstillingstang, men utfra det jeg har sett er dette standarden fra T&T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg er av en eller annen grunn VELDIG glad i Sage SP....

Diamondback har mange fine stenger....

Burkheimer er også fine...

Sage Sp er utvilsomt den peneste stanga som har kommet med Sage-logo  ;)

Ellers er jeg jo enig med Andrè i at dette ikke betyr all verden, men når ei stang kommer med prislapp på 5-6-7 tusen kroner så skader det ikke om den ser ok ut heller  :)

Vi har tross alt mange måneder med vinter her i landet, og skal man først bruke disse månedene på å kjele med kjeppen så er det fint om den innbyr til litt kos  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av en eller annen grunn VELDIG glad i Sage SP....

Diamondback har mange fine stenger....

Burkheimer er også fine...

Sage Sp er utvilsomt den peneste stanga som har kommet med Sage-logo  ;)

Ellers er jeg jo enig med Andrè i at dette ikke betyr all verden, men når ei stang kommer med prislapp på 5-6-7 tusen kroner så skader det ikke om den ser ok ut heller  :)

Vi har tross alt mange måneder med vinter her i landet, og skal man først bruke disse månedene på å kjele med kjeppen så er det fint om den innbyr til litt kos  ;D

Ja, enig i at SP'n var flott faktisk. Angrer meg litt på at jeg solgte 490-2 SP'n min... Men ikke på grunn av finishen, men de historiske kasteegenskapene  :) SP'n var min ungdoms drøm i sin tid. Jeg hadde aldri råd til den som jeg sparte og snudde på krona, og kjøpte RPL. Som ble stengene jeg vokste opp med etterhvert. Flotte saker det også da  :) Hadde både 490, 590, 696 av den. Omsider solgte jeg en Loomis GLX #4 og kjøpte meg en etterlengtet SP #4. Drømmestanga mi gjennom mange år det gitt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med mange av dere andre, så går min stemme til T&T når det gjelder håndtverksmessig utføring.

Nå har jeg ikke sett så nøye på de siste Hardymodellene, men tidligere ville jeg holdt Hardy helt der oppe ved T&T. Jeg har mange stenger jeg liker veldig godt å kaste og fiske med fra Scott og Sage, mens tråd- og lakkarbeidet forsvarer ingen plass helt i toppen i denne sammenligningen i min bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei så kom faktisk loomis med en pen stang i midten av 90 åra,nemlig

Trilogy.Synd snellefestene svulma opp når de blei våte.. :)

Det gjorde sp`n min åsså fordi jeg pakka den ned i et fuktig futeral og ned i tuben.(min feil seff)

Men ja en flott stang. Jeg likte sp + åsså jeg.

Hvis man skal nevne stenger som er helt tilbake så synes jeg Powell hadde noe av det flotteste. Var egentlig de stengene som starta snurrelysten den gang. Og så kule snellefester de hadde, men samme problematikk der. De laminerte zebra festene deres svellet av fuktighet, ikke bra :-\, men de var lekre.

Har aldri hatt T&T sjøl men fiskekompis Roy har hatt noen, og de synes jeg åsså har fremhevet seg når det gjelder finnish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

490-2 er "min" stang.. har ikke funnet noe som overgår den enda. Nå har jeg endelig fått tak i 590-2 også, og gleder meg som pokker til å leke med den :)

Vet ikke hvorfor, men jeg blir mo i knea av 2-delte SP`er :D

Kult, Tor Arne  :)

590-2 var vel det Göran Andersson kalte "trollspöet" i katalogen på grunn av kasteegenskapene. Husker jeg hadde lange øyne til den stanga der ja  :) Hadde jeg hatt mange penger så hadde den 590'n der vært innkjøpt ja  :)

Moro med slike klassiske stenger.

Men Sage 490-2 solgte jeg til en som ville bruke den mer enn meg.

Og en annen klassiker, Loop Greyline 490-2 gav jeg bort gratis til en unggutt her på forumet, som antagelig bruker den mer enn jeg ville ha gjort. Så alt i alt gode disponeringer.

Men det hadde vært sabla moro og tatt en søndag - helt for seg selv i ro og mak, og kastet med alle disse klassikerne en hel dag. Tipper det hadde blitt en god dag  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

490-2 er "min" stang.. har ikke funnet noe som overgår den enda. Nå har jeg endelig fått tak i 590-2 også, og gleder meg som pokker til å leke med den :)

Vet ikke hvorfor, men jeg blir mo i knea av 2-delte SP`er :D

Kult, Tor Arne  :)

590-2 var vel det Göran Andersson kalte "trollspöet" i katalogen på grunn av kasteegenskapene. Husker jeg hadde lange øyne til den stanga der ja  :) Hadde jeg hatt mange penger så hadde den 590'n der vært innkjøpt ja  :)

Moro med slike klassiske stenger.

Men Sage 490-2 solgte jeg til en som ville bruke den mer enn meg.

Og en annen klassiker, Loop Greyline 490-2 gav jeg bort til en unggutt her på forumet, som antagelig bruker den mer enn jeg ville ha gjort. Så alt i alt gode disponeringer.

Men det hadde vært sabla moro og tatt en søndag - helt for seg selv i ro og mak, og kastet med alle disse klassikerne en hel dag. Tipper det hadde blitt en god dag  8)

Som etterhvert ble Roger Engen Lie, og nå Sigve så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

490-2 er "min" stang.. har ikke funnet noe som overgår den enda. Nå har jeg endelig fått tak i 590-2 også, og gleder meg som pokker til å leke med den :)

Vet ikke hvorfor, men jeg blir mo i knea av 2-delte SP`er :D

Kult, Tor Arne  :)

590-2 var vel det Göran Andersson kalte "trollspöet" i katalogen på grunn av kasteegenskapene. Husker jeg hadde lange øyne til den stanga der ja  :) Hadde jeg hatt mange penger så hadde den 590'n der vært innkjøpt ja  :)

Moro med slike klassiske stenger.

Men Sage 490-2 solgte jeg til en som ville bruke den mer enn meg.

Og en annen klassiker, Loop Greyline 490-2 gav jeg bort til en unggutt her på forumet, som antagelig bruker den mer enn jeg ville ha gjort. Så alt i alt gode disponeringer.

Men det hadde vært sabla moro og tatt en søndag - helt for seg selv i ro og mak, og kastet med alle disse klassikerne en hel dag. Tipper det hadde blitt en god dag  8)

Som etterhvert ble Roger Engen Lie, og nå Sigve så vidt jeg vet.

Kult, Fredrik  ;D

Sigve - kanskje på tide at jeg kjøper den tilbake - nå har den vært innom en rekke dyktige trivelige kastere, så kanskje den kommer hjem igjen til slutt? Ho møtsj skarru ha for'n?  ;D

Jeg kjøper den tilbake jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snauere enn at jeg syntes de første G. Loomis Glx Streamdance var nokså flotte også jeg, selv om mange mener det ble for mye bling på dem  :)

Fine stenger men ikke bra kvalitets kontroll,veldig sprikete surringer,dårlig lakkering,dårlig (sløv)avsluttning

av innleggs tråd.

Det kan du nok ha rett i, Glenn . . . Har fortsatt ei slik i mitt eie, og jeg syntes det er nydelig farge på kjeppen.

Ikke få damer som har havnet i vadebuksa mi når jeg har vært ute med stanga heller  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Har et lite stykke Loomis historie hengende på veggen. En IMX 7'9" #2. Fjærlett (39g) og meget artig aksjon.

Når det gjelder pene stenger, så er mye nevnt i tråden allerede.

Den husker jeg fra Aktiv Fritidbutikken på Strømmen storsenter. Ekstrem stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snauere enn at jeg syntes de første G. Loomis Glx Streamdance var nokså flotte også jeg, selv om mange mener det ble for mye bling på dem  :)

Fine stenger men ikke bra kvalitets kontroll,veldig sprikete surringer,dårlig lakkering,dårlig (sløv)avsluttning

av innleggs tråd.

Det kan du nok ha rett i, Glenn . . . Har fortsatt ei slik i mitt eie, og jeg syntes det er nydelig farge på kjeppen.

Ikke få damer som har havnet i vadebuksa mi når jeg har vært ute med stanga heller  :D

Dratt fryktlig mye damer pga Loomis glx, sort tiltrekker seg damer vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...