Gå til innhold

Loop s1....borte vekk???


Anbefalte innlegg

Før dere poster noe her vurder følgende:

1: Ikke skriv for å heie.

2: Ha egne meninger og vær saklig.

PS! Jeg har slettet en drøss med innlegg om au, off, elg, rein og annet piss som ikke hører hjemme her.

Det må gå ann å være litt seriøs når tråden er det. Folk flest har ikke interesse av at du synes dette var pinlig og ønsker å dele det. Visse ting er ganske innlysende.... VÆR LITT KONSTRUKTIV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Jeg er en stor tilhenger av personvern,  retten til privatlivets fred og mislike forordninger som datalagringsdirektivet.

Det til tross, så støtter jeg offentliggjøringen av e-posten fra Henning til Nordisk, fordi Henning opptrer som moderator og ikke som privatperson. Som moderator er han en ”offentlig” tillitsperson – en tillitsperson som har søkt å misbruke sin stilling til egen vinning.

Hadde Henning stått frem med denne saken på eget initiativ, så burde veien til tilgivelse vært kort. Han legger seg imidlertid flat - etter at han er blitt avslørt - som konsekvens av et lite tiltallende innlegg om Loop vs. Sage. Det gjør det hele lite tiltallende og jeg syntes at Henning selv burde ta konsekvensen av det.

Jeg har en oppfordring til andre som eventuelt har en eller annen form for bransjetilknytning eller får/låner utstyr som de tester og omtaler.  Informer om omstendighetene – ditt innlegg blir ikke mindre bra – tvert i mot, det står seg meget bedre.

I går storkoste jeg meg med tråden om ”Løkke på ferdig tappert fortom” – en herlig blanding av god humor og faglige spissfindigheter – ffs. på sitt beste……..denne saken er bare j.... lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henning burde bare slette hele profilen og sin forbindelse til FFS! uansett hva slags reaksjoner jeg skulle få til dette er det jo her "svart på hvit" at henning bruker siden til sin egen vinning og som moderator er det lov å bruke hue litt..... dette er på ingen måte bra! og kjempe cred til nfisk som ikke lar seg påvirke i negativ retning!

Veldig uenig :) At Hennig har gjort noe veldig dumt er det ikke tvil om, men han legger seg jo flat!

Den lille tiden jeg har vært på forumet her har Henning bidratt med masse bra! kan ikke se noe som helst grunn til at han ikke skulle kunne fortsette med det i ettertid også.. selv om denne saken blir en ripe i lakken ;)

ALLE KAN GJØRE FEIL!

det er da på ingen måte "en ripe i lakken" å be om en bestikkelse for å bruke den som et verktøy til å manipulere frem salg?? jeg er enig med deg i at henning absolutt har kommet med veldig mye bra og stått for mye god lesning men det da ikke sakens kjerne?

syntes også at saken burde legges død og at det ordnes opp på "det private rom"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke konsekvenser mener du jeg bør ta?

Hva mener du bør være mitt neste trekk?

Det må du selv avgjøre, men en tanke kan være og jeg snakker kun for meg selv; ta deg en pause-nyt ditt fiske fremover - kom tilbake ut på høsten. Med fornyet tillit vil jeg (og mange med meg) forsette å ha glede av dine mange fine innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra forumets retningslinjer:

Den som sprer reklame i forumet kan bli utestengt og innleggene slettet.

(les snikreklame uten å opplyse om en tilhørighet)

Ser det kunne sikkert vært fristende for noen å takke ja til en slik bruk av forum, motta en stang eller snelle mot å henvise til en "hemmelig samarbeidspartner". Dette vil i så fall være graverende.

At det her misbrukes en stilling i forum som moderator, er dobbelt graverende.

Det honnøres at man legger seg flat. I en slik situasjon er det jaggu det minste man kan gjøre. Her og nå er det samtidig det eneste man kan gjøre også.

At den aktuelle legger seg sylflat forventet jeg. At Nfisk takket nei, samt uttrykket sin skuffelse over slik oppførsel forventet jeg også. All min støtte til Nfisk og Runar. Og jeg har ingen tilknytninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Får vurdere hva jeg skal gøre i løpet av morgendagen. 

Ønsker majoriteten at jeg trekker meg som bruker, som en konsekvens av denne saken, så er saken enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Glenn. Nok sagt. Men allikevel så var det viktig å få dette frem i lyset. Ettersom jeg hverken representerer Sage eller Loop føler jeg meg nøytral i denne saken. Det er helt sikkert andre som gjester denne siden og "kanskje" er litt knyttet til et merke. De er heller ikke sene om å promotere sitt merke når anledningen byr seg. Dersom Rune skulle utført et tilsvarende stunt hadde det ikke blitt godt mottatt. Mye bra råd og veiledning kan komme frem på slike forum, men til syvende og sist må man selv finne ut av hva som passer en best. Uavhengig av merke så må produktet fortjene sin plass. Ha en fortsatt fin aften. Selv så setter jeg meg bak bindestikka.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Får vurdere hva jeg skal gøre i løpet av morgendagen.   

Ønsker majoriteten at jeg trekker meg som bruker, som en konsekvens av denne saken, så er saken enkel.

Vel, når du sier at du legger deg flat Henning, så bør du vel kanskje gjøre det!

Det du har kommet med i ettertid, indikerer ikke akkurat det.

Det er vel ikke opp til oss å avgjøre om du skal slette deg som bruker, det ser du jo helt selv.

Jeg syns du har gått over streken, og du må ta dine konsekvenser..

Dette må du nesten ta opp med dine egne følelser.

Men som moderator her inne er vel jobben gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Får vurdere hva jeg skal gøre i løpet av morgendagen.   

Ønsker majoriteten at jeg trekker meg som bruker, som en konsekvens av denne saken, så er saken enkel.

Jeg liker ikke offentlige henrettelser og ting som tenderer til å bli urettferdige. Så jeg kan ikke se hvorfor du skal trekke deg helt ut Henning. Bli! Sees ved en elv snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Takk for tips.

Får vurdere hva jeg skal gøre i løpet av morgendagen. 

Tull, dette er glemt om en stund.

Glem det du også, det er mitt beste råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se, har Henning beklaget seg, han har prøvd seg på en spansk en, noe som ikke er bra. Kan vel i verste fall nesten være et forsøk på enkel korrupsjon.

Han har blitt avslørt, beklaget og trukket seg som moderator. Ikke la dette bli en personlig gapestokk, eller en ny "hva er det egentlig som skjer" tråd fra forrige sommer.

Vi trenger ikke sparke en som ligger nede.

Slik jeg ser ser det nå, er dette nå en sak mellom Nfisk, Henning og eventuelt Rune, som til syvende og sist er den eneste som har myndighet til å komme med " avstraffelse"

Kanskje Henning fortjener Gult kort, men jeg syns ikke han skal trekke seg helt ut, eller mobbes/ sjikaneres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra forumets retningslinjer:

Den som sprer reklame i forumet kan bli utestengt og innleggene slettet.

(les snikreklame uten å opplyse om en tilhørighet)

Har lest denne tråden siden den startet - dvs både før og etter slettinger. Jeg er igjen tilknyttet bransjen på et vis. Får nevne det ettersom det ikke står i min avatar (LTS).

På forumets retningslinjer står det "kan bli utestengt". "Ikke skal"! Dermed Henning. Du har gjort en uklok ting i mine øyne. Men har valgt å stå med ryggen rak og sagt beklager. Regner dermed med du ikke har det så godt nå. Jeg synes det beste du kan gjøre, er å fortsette å delta her. Da gjennoppbygger du din tillit. Slik er det. Tillit opparbeider man! Det er ikke noe man har i form av possisjon. Fluefiskesiden er ingen rettsal. Du har fått din straff nå. Du soner den i øyeblikket, og trives sikkert dårlig med det. Vær her..delta..og nyt frikjennelsen etterhvert - hvis ikke vil du alltid dvele ved dette.

Når det er sagt. Jeg også synes det var vel "knallhardt" av nordiske og gå ut med private mailer. Likevel forstår jeg skepsisen og frustrasjonen over den opprinnelige tråden de fulgte. Selv om jeg skulle ønsket at dette kom fram uten at private mailer hadde blitt satt på trykk, er jeg svært glad for at dette kom fram. Slike ting liker jeg svært dårlig. Dette skaper denne edle gentlemanssporten i vanry. Skepsisen til utstyrsbransjen øker. Det liker jeg ikke. Man skal være ærlige og redelige. Derfor er jeg glad for at dette kom fram slik det nå har gjort. Det gjør nok at andre er mere skeptiske til snarveier i framtiden.

Det er vel ymtet frampå om at det er flere som har lik i lasten enn Henning. Derfor er det dumt at kun han må ta hele stryken her denne gangen. Men slik er det, og slik ble det. Jeg håper at Henning får fred framover nå. Han har blitt straffet hardt. Oppførselen i ettertid, har gjort at iallefall jeg tigir han, og håper andre vil gjøre det samme.

Selv om jeg synes nordiske var vel barsk i måten de plantet saken på, mener jeg likevel de viser integritet i måten å drive butikk på. Jeg vil si at de dermed har styrket sin possisjon for meg som en framtidig handleplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra forumets retningslinjer:

Den som sprer reklame i forumet kan bli utestengt og innleggene slettet.

(les snikreklame uten å opplyse om en tilhørighet)

Har lest denne tråden siden den startet - dvs både før og etter slettinger. Jeg er igjen tilknyttet bransjen på et vis. Får nevne det ettersom det ikke står i min avatar (LTS).

På forumets retningslinjer står det "kan bli utestengt". "Ikke skal"! Dermed Henning. Du har gjort en uklok ting i mine øyne. Men har valgt å stå med ryggen rak og sagt beklager. Regner dermed med du ikke har det så godt nå. Jeg synes det beste du kan gjøre, er å fortsette å delta her. Da gjennoppbygger du din tillit. Slik er det. Tillit opparbeider man! Det er ikke noe man har i form av possisjon. Fluefiskesiden er ingen rettsal. Du har fått din straff nå. Du soner den i øyeblikket, og trives sikkert dårlig med det. Vær her..delta..og nyt frikjennelsen etterhvert - hvis ikke vil du alltid dvele ved dette.

Når det er sagt. Jeg også synes det var vel "knallhardt" av nordiske og gå ut med private mailer. Likevel forstår jeg skepsisen og frustrasjonen over den opprinnelige tråden de fulgte. Selv om jeg skulle ønsket at dette kom fram uten at private mailer hadde blitt satt på trykk, er jeg svært glad for at dette kom fram. Slike ting liker jeg svært dårlig. Dette skaper denne edle gentlemanssporten i vanry. Skepsisen til utstyrsbransjen øker. Det liker jeg ikke. Man skal være ærlige og redelige. Derfor er jeg glad for at dette kom fram slik det nå har gjort. Det gjør nok at andre er mere skeptiske til snarveier i framtiden.

Det er vel ymtet frampå om at det er flere som har lik i lasten enn Henning. Derfor er det dumt at kun han må ta hele stryken her denne gangen. Men slik er det, og slik ble det. Jeg håper at Henning får fred framover nå. Han har blitt straffet hardt. Oppførselen i ettertid, har gjort at iallefall jeg tigir han, og håper andre vil gjøre det samme.

Selv om jeg synes nordiske var vel barsk i måten de plantet saken på, mener jeg likevel de viser integritet i måten å drive butikk på. Jeg vil si at de dermed har styrket sin possisjon for meg som en framtidig handleplass.

Jeg er ikke enig i at det var private mailer Bjørnar.

De kom fra en person med et verv i Fluefiskesiden.no

Når man sender og underskriver med dette, så er man ikke for en privatperson å regne lenger..

Greit dette har gått langt nok, men det får da være grenser.

Dette er en person som har i lang tid rettet oss brukere i rett og galt.

Tillit er ikke noe jeg tar lett på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg Bjørnar!

På generell basis lurer jeg på hvor vanlig slike goder er for feks journalister ? Får biljournalisten ekstra rabatt etter å ha roset en bilmodell? Får journalisten beholde utstyret etter test og omtale?

Sunn skepsis er på sin plass på alle områder og nettet spesielt.

Det er produsenter/forhandlere som må legge lista, slik Nfisk har gjort her.

Jeg skjønner Nfisk og mener de har gjort det rette, saken måtte fram i lyset, og med anonymisering av PM ville en bare fått en masse spekulasjoner i lang tid i etterkant.

Ellers så har jeg fulgt tråden rundt Sage One og jeg skjønner Hennings argumentasjon hele veien. Stanga lovet bra men har skuffet de som foretrekker mykere stenger, feks har 905 en ERN på bortimot 7, uten at dette gjør den til en dårlig stang. Og innlegget rundt den nye loopen var basert på god en test på Edgeflyfishing.

Men Henning har vist sviktende integritet og det må han bare tåle å svi for nå, slik er det verden. Kanskje har han det litt som hun statssekretæren i SV nå. Men tiden leger alle sår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diktatorer og statsledere verden over har da holdt på med dette siden tidenes morgen...det er klart dette også forekommer på et fluefiskeforum? Klør du meg på ryggen klør jeg deg på ryggen osv. Folk må tenke selv, og følger man blindt råd og anbefalinger man får fra folk man ugrunnsmessig stoler på fortjener man kanskje å bli lurt. Dyrt vil det i hvertfall bli... Man skal ikke skue osten på muggen, pølsa på skinnet, golvet på planken, trusa på lukta, krillen på skallet og lyset på lux`en og så videre. Det er ingen som tvinges i hverken den ene eller den andre retningen mot å kjøpe hva moderator anbefaler, så enkelt er det.

Jeg for min del driter en lang i om Henning har prøvd å skaffe seg en Sage One på uredelig vis. Men kynisk og smålig er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Får vurdere hva jeg skal gøre i løpet av morgendagen.   

Ønsker majoriteten at jeg trekker meg som bruker, som en konsekvens av denne saken, så er saken enkel.

Vel, når du sier at du legger deg flat Henning, så bør du vel kanskje gjøre det!

Det du har kommet med i ettertid, indikerer ikke akkurat det.

Det er vel ikke opp til oss å avgjøre om du skal slette deg som bruker, det ser du jo helt selv.

Jeg syns du har gått over streken, og du må ta dine konsekvenser..

Dette må du nesten ta opp med dine egne følelser.

Men som moderator her inne er vel jobben gjort..

Dette er vel litt og ta i? alle kan og kommer til og begå en feil, alle her har begått feil, kanskje ikke på forumet men ellers i livet. og det og spørre om majoriteten ønsker at han trekker seg er vel det og legge seg flat?

Henning, du må ikke trekke deg fra forumet. Du kommer med masse bra lese stoff og erfaringer som vi som er i startfasen i fluefiske lærer veldig mye av. så bli på forumet du :)

Jostein ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange følelser ifbm at personen er en man kjenner (jeg kjenner han ikke) og det har jeg respekt for. Dog er rammene rundt overtrampet så til de grader uakseptabelt uavhengig av person og for min del er ikke det at man ville ha en stang gratis kjernen. Kjernen for meg er at man hadde klekket ut en plan hvor man skulle bruke sin standing på et stort forum til "lure" folk til en butikk mot provisjon og det i det skjulte. At tom man tar med utkast fra en PM for å underbygge planen bevitner jo at man har tatt noen runder oppe i planeten og konkludert med at dette er en god plan. Vet ikke om det i seg selv defineres som en feil, etter min mening sier det mer om holdning og det som irriterer meg er at dette sikkert foregår mer enn vi aner men det er få som har baller nok til å synliggjøre det slik som Runar og Co gjorde!

Allikevel synes jeg vi bør la Henning være og heller ha fokus på holdningen som er utvist. Han får ta et oppgjør med seg selv og finne ut hva han gjør

PS: Ikke at det er så galt å bli "lurt" til Nordisk, det er nok et av de bedre stedene man kan ende opp men dog :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter :)

Synest mange fornuftige tanker er blitt luftet/uttrykt, fra "alle" sider.

I mitt hode er det meget godt å vite at følgende er kommet frem;

SageOne salg står sterkere enn uttrykt her, Loop fortjener egen spalteplass uten at andre blir dradd ned.

Og ikke minst alle mine egne diskusjoner med Henning, settes i nytt lys.

Synd han selv slettet tråd etter avgått som moderator, og beklagelser kommer etter at det blir tvunget frem igjen, men nå er Henning klar for nye braser...bra!! :)

Ut å fisk.....det er vår i luften

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har støttet nordisk hundreogti prosent i denne saken. Men når man ber en bruker slette kontoen sin, som et forummedlem, har denne saken har gått litt vel langt. Det ble riktig nok begått en veldig grov feil. Og det er godt at søkelyset ble satt på denne typen opptreden. Men det må da for guds skyld være lov å tilgi. Jeg kjenner ikke Henning, ei heller truffet han før. Men jeg har forstått såpass at fluefiske er en lidenskap for han, som de fleste andre her inne. Fluefiskesiden en stor del av denne lidenskapen, særlig nå på vinterhalvåret. Fortsett med å dele og dyrke din lidenskap her inne, Henning. Dine dager som moderator er nok talte, men som fluehue har du nok mange vettuge innlegg å komme med, og diskusjoner å ta del i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad min mening er verdt noe så kan jeg ikke si annet enn at nå er alt ute for en dag. Henning har lagt seg flat og ikke minst gått av som moderator og de fleste av oss har fått anledning til å uttrykke sin misnøye (eller støtte).

Jeg ser ikke hvorfor profilen skal slettes. Det har heller ikke vært min hensikt med kritikken min da mitt argument er mot en moderator som utnytter sin posisjon, ikke mot et forummedlem.

Henning, du har kommet med uttallige gode innlegg og diskusjoner. Jeg håper du velger å gjøre det i fremtiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Nå synes jeg det er nok. Alle sider av saken er belyst.

Hvis noen føler behov for å framheve sin egen glimrende moral, bruk en annen anledning.

På et tidspunkt går det over til å bli ren mobbing og utstøting DET bør ikke skje.

Er alt kynisk, eller er det gjort en feil vurdering av hvordan ting fungerer ? Tenk over det.

PS, jeg kjenner ikke Henning personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...