Gå til innhold

Normenn er gale!


Ruffen

Anbefalte innlegg

Ikke fordi de spiser masse raspeball og prumper med et kjempeknall som prima vera påstår men nå er det 21 grader i skyggen her og så gleder forlk seg til å kravle rundt i noe jævla snø neste helg :o

Tenk å utsette seg frivillig for slikt. Vi skal grille nå, på fredag satt vi ute og spiste reker.

Er glovarm etter å ha holdt på med noe ute. I kveld skal det fiskes. Tenk å bytte det ut mot snø-kulde-våte og sure unger i en alt for trang hytte som du har betalt alt for mye for. Ski som går dobbelt så fort bakover som forover helt til du knekker de og må kjøre flere mil for å bli flådd av en sleskete langhåret selger. Som i tilegg stirrer på datteren din.

Eller du føler deg som Al Bundy der du sitter med lommeboka som til slutt når et kritisk tomt nivå når ungene skal i slalombakken.

Etter å ha gjennomgått flere beinbrudd og skillsmisser så må du kjøre femogtyve mil i kø for å rekke jobb.

Utslitt,deprimert og fullstendig blakk. Så nå må du jobbe ekstra for å ikke gå konk og får dermed ikke fisket.

Takke seg til lavlandet, fisking og kos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ikke fordi de spiser masse raspeball og prumper med et kjempeknall som prima vera påstår men nå er det 21 grader i skyggen her og så gleder forlk seg til å kravle rundt i noe jævla snø neste helg :o

Den gamle snowboardern i meg er totalt uenig i utsagnet, men siden han er livstdsskadd og permanent plassert på sidelinja så har interessen for snø dalt betraktelig. Det beste med snø nå for tiden er når den smelter og blir borte!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel Banana airlines som hadde den, men Prima vera hadde mye bra de også  ;)

Å æ skal ikke gå på ski. Blir vel noe fisking kjenne æ mæ rett  :)

Banana var var det sikkert ja.

Nei hvorfor i helvete skal du gå på ski nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Ruffen. I tillegg til fisking og kos kan man allerede nå gjøre alt annet som ellers skulle ha blitt gjort i mai. Fram med høytrykkspyler, maling,beis,blandemaskin,ryddesag,grill og det som hører til på den. Dessverre melder de mere normale marstemperaturer men uansett bedre enn.....

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø var tingen helt til Scooteren ble solgt og ankel knekt på en fotballtrening. Snowboard og ski lagt langt inn på loftet. Etter det fikk man litt perspektiv på ting.

Fluefiske er jo en relativt trygg hobby ;D

Her er det fortatt 20 cm på plen men +grader på dagtid og snøvær på natta så forsvinner den liksom ikke. Prøvde og foreslå for kjærringa at jeg skulle koble opp vannspredern på plen med lunke vann så dritten ble borte men ho bare kikka rart på meg.. Ho kommer nordfra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt det er et par av oss som tenker likt Ruffen! Grillen ble både klargjort og fikk frest opp noen kilo kjøtt i helgen. Rødvina er byttet ut med frisk Riesling og rekene har tatt over for kvikklunsjen. Blir det kaldere i påsken så plukker jeg noen sjøørreter i stedet. Galskap å oppsøke snøen nå!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det rett ut, har aldri skjønt vitsen med å dra opp i fjellet for å leke i snøen, enda jeg er oppvokst på flate Hedemarken. Når det endelig begynner å våres med bar bakke, isen som forsvinner og vårblomstene som hilser oss med sine farger.

Men nå er jeg jo også en særing av meg som alltid har likt snøen best når den har kommet "ferdigmåka" som vi sier på dialekt. Det er også derfor kona og jeg har tatt oss ferie der vi gjør. I tidsrommet 27. januar til 19. mars var laveste makstemperatur 36 røde, men for det meste så lå makstemp på 28, 29 grader med enkelte unntak over 30. Herlig, selv om det kom en regnskur eller to behøvde vi ikke å komme oss i ly for det. Selv om en ble våt, så tok det ikke så veldig lang tid før en var tørr igjen.

Dog, den uken vi var oppe i DAINTREE var luften så fuktig at alt sammen var fuktig hele døgnet. Å få vasket opp en skjorte eller to. bød faktisk på problemer med tørkingen. Var jo midt i regntiden. HERLIG.

Magne Fjellstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innse at jeg må være dummere enn de fleste... Jeg pakker sekken og drar til Svalbard for å kjøre Spitsbergen rundt med 8 huskyer i påsken... Ja hvor er vettet?

:o

Det nærmeste vinter jeg har tenkt å komme er isen i gin tonic,en.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innse at jeg må være dummere enn de fleste... Jeg pakker sekken og drar til Svalbard for å kjøre Spitsbergen rundt med 8 huskyer i påsken... Ja hvor er vettet?

Sørg for å ha et lager med snøballer, gjerne med litt is i, tilgjengelig i sleden til enhver tid, i tilfelle isbjørn-angrep  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innse at jeg må være dummere enn de fleste... Jeg pakker sekken og drar til Svalbard for å kjøre Spitsbergen rundt med 8 huskyer i påsken... Ja hvor er vettet?

Akkurat DEN hadde jeg også slått til på, til tross for snø og is! God tur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med trådstarter at det nesten føles litt beklemmende.

Men det ligger vel litt i vår natur dette. Våre forfedre var de idiotene som fulgte etter isbreen da de andre skjønte pointet og slo seg ned der det var godt og varmt.

Kanskje allerede da var det noen av dimlingene som tenkte: "Hmmm. Hva med forfrysninger, en eller annen innretning lagd av drivved som man kan skli oppå dette hvite med, en potet eller noe sånt rundt til å ha med seg eller kanskje noe orange", og vurderte muligheten for å irritere krupp på ungene med "skikkelig sunt og ekte norsk" blodslit, og at Oddvar Brå en eller annen gang i fremtiden kom til å brekke en stav?

Hvem vet?

Men selv om jeg i hele oppveksten, og godt etter at veksten ga seg, har feset rundt på alpinski, så var hele påsketurgreia noe som bød meg imot.

Snøen er slushy og kjip. Ikke Griffy som Aamodt Sr. kalte det. Liksom bare en dårlig unnskyldning for snø, liksom.

Noen elsker å sitte i Solveggen på fjellet og utbasunere "Å dævven, dette er Livet!"

Tja, omtrent som det vi fornuftige har på uteserveringa nede i lavlandet, bare endel timer mindre...

Og vi har på oss lettvadere og denger på spennede ringer i fjorden.

Når vi har tid til det da.

For kvinnsen har tatt av seg dunjakka nå.

Det er relativt sjelden jeg sitter med en duggfrisk halvliter ute i sola i påsken, foreksempel langs Karl Johan, og tenker "Nei, dævven. Nå hadde det vært fint med råtten snø!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer snø i Nordmarka (over 400 m) enn på Norefjell. Kjørte slalom med yngste sønn på lørdag og gikk skitur med kamerat på søndag. Hadde lunch i 2 timer med 2 andre kamerater som pilket. mens vi satt der fikk de en ørret på 1550 gram.

Kontrasten med ski - fiske er topp :)

Har syklet på tørre skogsbilveier eks. langs Sandungen. Dagen etter gått på ski ved Brandtjerna i nesten 1 meter snø, dvs. 30. april og 1.mai.

Gå på ski over blåsete Hakloa og komme ned i Smalstrømmen hvor sola steker og ørreten vaker... :)

Kjøpt meg en 7-delt Fre...flyer som passer i skisekken/sykkelsekken.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god tur ønsker :) Det som er mer spennende for dere her inne er at jeg skal ha en ekspedisjon rundt Svalbard i sommer med en RIB på jakt etter Svalbardrøye... en måned i RIB og isbjørn til middag hvær dag. Blir det suksess, tar jeg med Lars nese gang så han kan vise meg hvordan det virkelig kan gjøres ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innse at jeg må være dummere enn de fleste... Jeg pakker sekken og drar til Svalbard for å kjøre Spitsbergen rundt med 8 huskyer i påsken... Ja hvor er vettet?

Knall! Jeg er nok like dum, for noe slikt hadde jeg aldri takket nei til.

Jeg vil ikke bare grill og fiske i 20 varmegrader. Jeg vil ha ALT jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt de som drar på fjellet jeg. Har du investert 4, 5, 6 eller flere millioner på hytte i fjellet, så MÅ man jo dra opp i påska, den står jo tom det meste av året ellers. Har selv hatt hytte på fjellet og må innrømme at jeg fortsatt savner det å komme opp på hytta, få fyrt opp og sette seg ved peisen og kjenne at de -15 som det var inne i hytta fortsatt er der, nede ved gulvet, samtidig som jegermeisteren så vidt har begynt å tine i glasset på peishylla. Sitte der å nyte stillheten og roe seg helt ned og tenke på de stakkars jævlene som står der ute i kaldt sjøvann til langt over navlen og denger i motvind og motsjø og forbanner denne forbskede SØ som ikke vil ta hverken det ene eller det andre.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god tur ønsker :) Det som er mer spennende for dere her inne er at jeg skal ha en ekspedisjon rundt Svalbard i sommer med en RIB på jakt etter Svalbardrøye... en måned i RIB og isbjørn til middag hvær dag. Blir det suksess, tar jeg med Lars nese gang så han kan vise meg hvordan det virkelig kan gjøres ;D

Artig at du nevner dette, Børge  :)  Jeg holdt nemlig endel kurs i fluefiske etter denne svaldbardrøya der oppe på 70-tallet.

På den tiden sto det en isbjørn eller to bak hvert eneste tre på svaldbardkysten, og de gnafset stadig i seg av kursdeltakerene mine.

Det som uansett ble avgjørende for at jeg sluttet med disse kursene var at det aldri fantes åpent vann der på den tiden.

Folk klaget, og noen gikk så langt at de ville ha pengene tilbake . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fordi de spiser masse raspeball og prumper med et kjempeknall som prima vera påstår men nå er det 21 grader i skyggen her og så gleder forlk seg til å kravle rundt i noe jævla snø neste helg :o

Ski som går dobbelt så fort bakover som forover helt til du knekker de og må kjøre flere mil for å bli flådd av en sleskete langhåret selger. Som i tilegg stirrer på datteren din.

Eller du føler deg som Al Bundy der du sitter med lommeboka som til slutt når et kritisk tomt nivå når ungene skal i slalombakken.

Etter å ha gjennomgått flere beinbrudd og skillsmisser så må du kjøre femogtyve mil i kø for å rekke jobb.

Utslitt,deprimert og fullstendig blakk. Så nå må du jobbe ekstra for å ikke gå konk og får dermed ikke fisket.

Takke seg til lavlandet, fisking og kos. :)

Du kan få sagt det og jeg er helt enig, takke seg til varmegrader og fluestang! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med trådstarter at det nesten føles litt beklemmende.

Men det ligger vel litt i vår natur dette. Våre forfedre var de idiotene som fulgte etter isbreen da de andre skjønte pointet og slo seg ned der det var godt og varmt.

En kamerat av meg, zoologen Petter Bøckman, har i lystig lag utbasunert at vi nordmenn er de siste i en evolusjonsmessig uendelig lang rekke av patetiske tapere!

Dette forklarer han omtrent som følgende:

Blant alle de kjekke apene opp i trekronene for millioner av år siden, var det noen pingler som ble mobbet av de andre og jaget ut på slettene. Disse nervøse og livredde ”apene” pilte rundt på slettene og mange ble spist opp før de fant ut at deres eneste sjanse for å overleve, ettersom de var så pinglete, var å ta i bruk pinner og steiner som våpen. Ved bruk av ustrakt samarbeid og videre utvikling av våpen klarte ”apene” å leve videre, til tross for deres ynkelige fysikk. En fysikk de andre, skikkelige apene bare lo rått av! Etterhvert begynte det å bli mange av dem, for mange, og de aller mest ynkelig og pinglete ble drevet bort og nordover mot områder som ingen andre ville drømme om å leve i. Etterhvert som de også der vokste og formerte seg, så ble igjen de mest pinglete av disse igjen drevet videre nordover. Slik fortsatte det gjennom utallige generasjoner, til det ikke var mulig å komme lengre nordover, da var de kommet omtrent dit Norge ligger. Her lever i dag etterkommerne av pinglenes pingler, nemlig oss!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med trådstarter at det nesten føles litt beklemmende.

Men det ligger vel litt i vår natur dette. Våre forfedre var de idiotene som fulgte etter isbreen da de andre skjønte pointet og slo seg ned der det var godt og varmt.

Kanskje allerede da var det noen av dimlingene som tenkte: "Hmmm. Hva med forfrysninger, en eller annen innretning lagd av drivved som man kan skli oppå dette hvite med, en potet eller noe sånt rundt til å ha med seg eller kanskje noe orange", og vurderte muligheten for å irritere krupp på ungene med "skikkelig sunt og ekte norsk" blodslit, og at Oddvar Brå en eller annen gang i fremtiden kom til å brekke en stav?

Hvem vet?

Men selv om jeg i hele oppveksten, og godt etter at veksten ga seg, har feset rundt på alpinski, så var hele påsketurgreia noe som bød meg imot.

Snøen er slushy og kjip. Ikke Griffy som Aamodt Sr. kalte det. Liksom bare en dårlig unnskyldning for snø, liksom.

Noen elsker å sitte i Solveggen på fjellet og utbasunere "Å dævven, dette er Livet!"

Tja, omtrent som det vi fornuftige har på uteserveringa nede i lavlandet, bare endel timer mindre...

Og vi har på oss lettvadere og denger på spennede ringer i fjorden.

Når vi har tid til det da.

For kvinnsen har tatt av seg dunjakka nå.

Det er relativt sjelden jeg sitter med en duggfrisk halvliter ute i sola i påsken, foreksempel langs Karl Johan, og tenker "Nei, dævven. Nå hadde det vært fint med råtten snø!"

Hehe ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god tur ønsker :) Det som er mer spennende for dere her inne er at jeg skal ha en ekspedisjon rundt Svalbard i sommer med en RIB på jakt etter Svalbardrøye...

Og plutselig blei mine planer veldig kjedelige .

God tur !

PS: 21 grader på veranda her nå, sykt digg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...