Gå til innhold

"Bransjefolk"


Gjest Erik Eikre

Anbefalte innlegg

Ser ikke helt problemet her. Det er da bare å la være å oppgi hvilke merker man er tilknyttet. Holde det hemmelig rett og slett, og i ytterste fall ljuge så slimet tyter utav øra på en.  :D

Ikke så lett for kjendisene her inne selvfølgelig, som stadig viser seg frem offentlig med t-skjorter og capser med logoer på. Men for meg har det funket kjempebra så langt.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest nicolaj brekke

Liker det Jan R sier her. Mitt inntrykk er ellers at bransjefolk ikke skal overvurdere ffs sin betydning for salget når diskusjonene blir hete. Storm i et vannglass-effekten var det noe som sa. Det er en meget liten andel av det totale antall fluefiskere i Norge som er her inne. De fleste jeg snakker med som har bunnsolid tyngde innen fluefiske har ikke hørt om ffs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg får 20% på Procast-stenger fordi kompisen er forhandler, så bør det stå i avataren min?

Jeg synes (åpenbart) at tilknytningen her er for perifer til at du generelt bør opplyse om bindingen i aventaren. Men om du diskuterer stenger og nevner Procast, synes jeg helt klart at du skal opplyse om at du har en kompis som selger disse.

@Eirik - Så lenge du opplyser klart og tydelig at du forhandler håvene, kan jeg ikke se noen problemer med at du henviser til forhandlere.

Problemet er de som har mer perifere bindinger, jf. opplistinga til Eirik i åpningsinnlegget, og som ikke opplysere om det.

Det er tross alt bedre å opplyse om en binding en gang for mye enn en gang for lite. Hilsen Jonas og Audun  ;D.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller var det jeg skreiv nå ren og sinnsykt sleip reklame pakket inn i et innlegg om noe helt annet?

Ka du tru Lars Vegas?

På ingen måte sleip reklame :) Jeg er ikke akkurat den som henger meg mest opp i slikt og står først i hylekoret på den fronten ;) Som sagt: Synliggjør tilknytning et sted på profilen og gi alt hva du har av tips og råd, herunder forhandlere. Det er nå min mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Ikke så lett for kjendisene her inne selvfølgelig, som stadig viser seg frem offentlig med t-skjorter og capser med logoer på. Men for meg har det funket kjempebra så langt.  8)

Du er jo så langt ned i lomma på Sage at de til og med lager egne stenger med ditt navnetrekk på! (at du prøve rå vri deg unna ved at det ikke står Nilsen endrer ikke fakta)  ;D

Neida, men seriøst så syntes jeg det er helt greit at bransjefolk uttaler seg om ting de har geie på, de blir uansett lett gjennomskuet når de begynner å skryte av egne produkter. Videre syntes jeg det er helt topp at dersom f.eks Erik Eikre har ett produkt jeg etterspør, så må han gjerne opplyse om det. Fluefiske Norge er ikke større, vi har ikke råd til å "sile" kunnskap på bakrgunn av bransjetilknyttning.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Så hvis jeg får 20% på Procast-stenger fordi kompisen er forhandler, så bør det stå i avataren min?

Jeg synes (åpenbart) at tilknytningen her er for perifer til at du generelt bør opplyse om bindingen i aventaren. Men om du diskuterer stenger og nevner Procast, synes jeg helt klart at du skal opplyse om at du har en kompis som selger disse.

Og jeg har en kamerat som eier en sportsbutikk, han tar inn alt jeg ber om, skal jeg opplyse om det da eller? Blir for dumt, alt ville løst seg om vi bare sa på slutten; Syntes jeg.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg får 20% på Procast-stenger fordi kompisen er forhandler, så bør det stå i avataren min?

Jeg synes (åpenbart) at tilknytningen her er for perifer til at du generelt bør opplyse om bindingen i aventaren. Men om du diskuterer stenger og nevner Procast, synes jeg helt klart at du skal opplyse om at du har en kompis som selger disse.

Og jeg har en kamerat som eier en sportsbutikk, han tar inn alt jeg ber om, skal jeg opplyse om det da eller? Blir for dumt, alt ville løst seg om vi bare sa på slutten; Syntes jeg.  ;D

Om du fremhever denne butikken i diskusjoner, synes jeg kanskje du bør opplyse om forholdet. Men det er bare min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg snakker med som har bunnsolid tyngde innen fluefiske har ikke hørt om ffs.

Uheldig situasjon for de. Er viktig å være med i sosiale medier for bransjefolk. Jobber med markedsføring i sosiale medier, og dette vil man absolutt ikke falle utenfor. Allikevel vil jeg si at de gutta som er bransjefolk her inne gjør en god jobb. Mange ønsker å høre hva de har å si, og da har vi en helt annen tilnærming enn klassisk reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg får 20% på Procast-stenger fordi kompisen er forhandler, så bør det stå i avataren min?

Kommer an på årsaken til at du får 20% avslag på Podcast-stengene  ;) ; får du rabatt fordi du er kompisen hans, eller får du rabatt fordi du nedverdiger deg til å pushe utstyr for han her inne ?

Hvis de bekjentskapene jeg har innen bransjen hadde tilbudt meg rabatt mot at jeg prøvde å påvirke nybegynnerne her inne til å handle hos dem, så hadde jeg takket nei til det, samtidig som jeg selv ville unngått deres produkter. Det er da bare alminnelig folkeskikk ? Eller er man så desperat etter å få billig/gratis utstyr at man ikke har betenkligheter med å være hore for hallik-kompisen sin ?

Isåfall syntes jeg synd på stakkaren . . . Like fullt er det nok i denne kategorien man finner flest som har baktanker med hva de anbefaler folk her inne. De som er direkte knyttet til bransjen vil neppe risikere ryktet sitt med å drive ren reklame her.

Det er jo mye som tyder på at det er flere ferske fluefiskere her inne nå enn noen gang, ifølge alle tråder om "Hvilket snøre til den stanga?", "Hvilken snelle til den stanga?", "Hvilket snøre til den snella?", så det er så avgjort et marked for de som ønsker å utnytte disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

De fleste jeg snakker med som har bunnsolid tyngde innen fluefiske har ikke hørt om ffs.

Uheldig situasjon for de. Er viktig å være med i sosiale medier for bransjefolk. Jobber med markedsføring i sosiale medier, og dette vil man absolutt ikke falle utenfor. Allikevel vil jeg si at de gutta som er bransjefolk her inne gjør en god jobb. Mange ønsker å høre hva de har å si, og da har vi en helt annen tilnærming enn klassisk reklame.

Tydeligvis ikke siden mange av de produktene dere diskuterer er laget av nettop desse. Om du derimot er markedsfører e.l. så burde du være her og der på nettet ja. Har selv jobbet med det vi det vi før kalte for geriljamarkedsføring for flere større firmaer. Infiltrering av forum osv var en del av dette. Dette funker desverre ikke lenger slik man ønsker (spesielt ikke om man er administrator på et forum ;) ) . Måten å markedføre sine produkter på har nok tatt nye veier for de mest seriøse i den bransjen. Uansett. Du har nok mye rett om det er måten man velger for sin bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si tusen tusen takk for at noen endelig tok opp dette store problemet for oss vanlige forumbrukere!

Er også veldig glad for at det er så mange som støtter opp, og gir uttrykk for at det er viktig at vi også i

fortsettelsen får lov til å øse av kunnskapsbrønnen som disse guruene representerer. For hadde de ikke

vært i besittelse av denne store kunnskapen så hadde de vel aldri fått jobb i "bransjen"...

Det er vondt å måtte si det, men selv om jeg og mine gode fluefiskevenner har vært ivrige i hobbyen siden

begynnelsen av 70-tallet, ja så kommer vi sørgelig til kort i forhold til disse profesjonelle ekspertene.

Ja selv ungguttene som selger stenger på XXL er oss helt overlegne, ja for ellers så hadde det vel vært

vi og ikke de som jobba der?

Så det jeg vil si er at vi som bare er vanlige legfolk rett og slett bør bare være uendelig takknemlige

for at de store og kunnskapsrike gutta senker seg ned på vårt nivå og velsigner oss med sin kunnskap og sine

velmenende tips.

1000 Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg snakker med som har bunnsolid tyngde innen fluefiske har ikke hørt om ffs.

Uheldig situasjon for de. Er viktig å være med i sosiale medier for bransjefolk. Jobber med markedsføring i sosiale medier, og dette vil man absolutt ikke falle utenfor. Allikevel vil jeg si at de gutta som er bransjefolk her inne gjør en god jobb. Mange ønsker å høre hva de har å si, og da har vi en helt annen tilnærming enn klassisk reklame.

Tydeligvis ikke siden mange av de produktene dere diskuterer er laget av nettop desse. Om du derimot er markedsfører e.l. så burde du være her og der på nettet ja. Har selv jobbet med det vi det vi før kalte for geriljamarkedsføring for flere større firmaer. Infiltrering av forum osv var en del av dette. Dette funker desverre ikke lenger slik man ønsker (spesielt ikke om man er administrator på et forum ;) ) . Måten å markedføre sine produkter på har nok tatt nye veier for de mest seriøse i den bransjen. Uansett. Du har nok mye rett om det er måten man velger for sin bedrift.

Joda, noe markedsføring er ikke helt bra. Men om man er kreativ og samtidig brenner for hva man jobber med, kan man benytte markedsføring på en helt annen måte enn tradisjonell markedsføring. Samtidig er det fort noen gråsoner om man ikke tenker seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si tusen tusen takk for at noen endelig tok opp dette store problemet for oss vanlige forumbrukere!

Er også veldig glad for at det er så mange som støtter opp, og gir uttrykk for at det er viktig at vi også i

fortsettelsen får lov til å øse av kunnskapsbrønnen som disse guruene representerer. For hadde de ikke

vært i besittelse av denne store kunnskapen så hadde de vel aldri fått jobb i "bransjen"...

Det er vondt å måtte si det, men selv om jeg og mine gode fluefiskevenner har vært ivrige i hobbyen siden

begynnelsen av 70-tallet, ja så kommer vi sørgelig til kort i forhold til disse profesjonelle ekspertene.

Ja selv ungguttene som selger stenger på XXL er oss helt overlegne, ja for ellers så hadde det vel vært

vi og ikke de som jobba der?

Så det jeg vil si er at vi som bare er vanlige legfolk rett og slett bør bare være uendelig takknemlige

for at de store og kunnskapsrike gutta senker seg ned på vårt nivå og velsigner oss med sin kunnskap og sine

velmenende tips.

1000 Takk!

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kommer an på årsaken til at du får 20% avslag på Podcast-stengene  Wink ; får du rabatt fordi du er kompisen hans, eller får du rabatt fordi du nedverdiger deg til å pushe utstyr for han her inne ?"

Tror du ikke det kan være litt vanskelig å være helt nøytral mot en som har gitt deg et gode! Det trenger ikke være avtalt markedsføring. De fleste vil vel føle et snev av takknemlighet og ønsker naturlig å gi noe tilbake?

Proffene her på FFS synes jeg er nettopp det - proffe. Men at det ikke er enkelt, skjønner jeg godt. Og det er dumt når gode tips ikke kommer frem av frykt for å trå over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kommer an på årsaken til at du får 20% avslag på Podcast-stengene  Wink ; får du rabatt fordi du er kompisen hans, eller får du rabatt fordi du nedverdiger deg til å pushe utstyr for han her inne ?"

Tror du ikke det kan være litt vanskelig å være helt nøytral mot en som har gitt deg et gode! Det trenger ikke være avtalt markedsføring. De fleste vil vel føle et snev av takknemlighet og ønsker naturlig å gi noe tilbake?

Proffene her på FFS synes jeg er nettopp det - proffe. Men at det ikke er enkelt, skjønner jeg godt. Og det er dumt når gode tips ikke kommer frem av frykt for å trå over streken.

Hvorfor skal man være helt nøytral eller hva pokker man skal kalle det. Å fremheve lokalbutikken på en posetiv måte burde være en selvfølge så lenge det er ærlig det du skriver.

Å joda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er varmt ute....... Råk også..... mygg er observert........

Ut å fiske?

Eller er det mer gøy å krangle om saker som vi ikke kommer noe vei med?

Forslag: La moderator sjekke ut tråden for så å sette nye rettningslinjer....... I mellomtiden fisker vi  ;D

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg snakker med som har bunnsolid tyngde innen fluefiske har ikke hørt om ffs.

Dersom man benytter internett mer enn til å lese VG, og er over gjennomsnittet interessert i fluefiske, så ville det være nokså merkelig dersom man ikke hadde hørt om ffs - om man er norsk selvfølgelig. Det er i alle fall svært godt gjort å ikke ha hørt om ffs engang....

Man kan jo google hva som helst av fluefiskerelaterte ting, og ffs vil svært ofte komme opp som et av de første forslagene.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Fiske hvor?  ???

Wowbagger sa vel ganske godt, om noe indirekte, at bransjefolk er noen ferskinger med nesa i sky. Så det er nok best å overlate manesjen til de som har fisket siden 70-tallet og deromkring.  ;D

Jeg skjønner bare ikke hvorfor noen synes eller tror at denne debatten er opphetet eller en storm. Det er da bare en diskusjon. Jeg kan i alle fall ikke si jeg har registrert noen krangling i denne passe uvesentlige og unødvendige tråden. Jeg er i alle fall like blid enda selv om jeg sikkert har en arrogant holdning til alle som ikke er bransjefolk. Den holdningen kom nok rimelig kjapt etter at jeg ble en selv. Så skal dere snakke med meg så er det best dere kjenner noen som minst har en kompis som er i slekt med en deltidsarbeider. Det får da være måte på hvem man skal menge seg med.  ;D

Trodde vi alle hadde noe å bidra med jeg. Tror det vel egentlig fortsatt.  :)

Men nå kan det være med hele tråden. Vi kommer ikke noe lenger likevel. Sunt bondevett (må man forresten være bonde?) er det som gjelder. Verre er det nok ikke.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

De fleste jeg snakker med som har bunnsolid tyngde innen fluefiske har ikke hørt om ffs.

Dersom man benytter internett mer enn til å lese VG, og er over gjennomsnittet interessert i fluefiske, så ville det være nokså merkelig dersom man ikke hadde hørt om ffs - om man er norsk selvfølgelig. Det er i alle fall svært godt gjort å ikke ha hørt om ffs engang....

Man kan jo google hva som helst av fluefiskerelaterte ting, og ffs vil svært ofte komme opp som et av de første forslagene.

Eirik

Det er vel primadonnanykker eller koketteri  tenker jeg. Litt som "jeg har aaaaaldri lest Se og Hør !"  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt å være primadonna når det kommer til utvikling og markedsføring :-) men allikevel, mange er ikke der at de vil se nytt. For en hver fluefisker og bransjefolk innenfor fluefiske, så er sider som fluefiskesiden viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kommer an på årsaken til at du får 20% avslag på Podcast-stengene  Wink ; får du rabatt fordi du er kompisen hans, eller får du rabatt fordi du nedverdiger deg til å pushe utstyr for han her inne ?"

Tror du ikke det kan være litt vanskelig å være helt nøytral mot en som har gitt deg et gode! Det trenger ikke være avtalt markedsføring. De fleste vil vel føle et snev av takknemlighet og ønsker naturlig å gi noe tilbake?

Jo, det er nettopp det jeg sikter til  :) Ikke noe galt i å gjøre en tjeneste uoppfordret.

Det er når det gjøres avtaler mellom bransje-ansatt og bekjentskaper det begynner å stinke av det.

Har nok vært tilfeller av det, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...