Gå til innhold

Test av de nye femmerstengene


Gjest Johnny S

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Selvfølgelig kan man teste og skrive om stenger !

FFS er noen ganger et "ekkokammer" der det etablerer seg "sannheter...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest fredrik hoffmann

Greia er at disse testene ikke er verdt mer enn om hvilken som helst av oss skulle samle sammen en haug stenger og teste. . . Heller mindre  ;) Hvem i all verden bryr seg om hva andre mener om ei gitt fluestang  ???

Der fikk vi et eksempel Lars  ;D

Jeg bryr meg masse om det og sluker det rått !    ;)  Neida det gjør jeg ikke, men det er morsomt å høre andres erfaringer !!

Testerne vektlegger tydelig i testen at de førsøker å være objektive. Underforstått det er ikke gitt på noen måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at disse testene ikke er verdt mer enn om hvilken som helst av oss skulle samle sammen en haug stenger og teste. . . Heller mindre  ;) Hvem i all verden bryr seg om hva andre mener om ei gitt fluestang  ???

Der fikk vi et eksempel Lars  ;D

Jeg bryr meg masse om det og sluker det rått !    ;)   Neida det gjør jeg ikke, men det er morsomt å høre andres erfaringer !!

Testerne vektlegger tydelig i testen at de førsøker å være objektive. Underforstått det er ikke gitt på noen måte...

Jeg får ihvertfall ikke noe ut av disse testene . . . Om ei stang får terningkast 6 eller 2 sier ikke meg noe om jeg vil like stanga eller ikke, før jeg har prøvd den selv.

Legg også merke til at så godt som alle stengene i testene i AOF ligger på terningkast 4-6, så hva er vitsen ?

Om noen får terningkast 2-3 så er det garantert et merke man ikke har betenkligheter med å disse, altså Ron Thompson eller andre merker som ikke promoteres av noen kjendiser i bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med denne Bagn supporteren  <<l

Det er og blir subjektivt og en stang kjøpes etter egne preferanser (noe annet ville vært rart), men likevel så gir den en pekepinn og det er alltid underholdene å lese hva som legges til grunn. Jeg har på ingen måte inntrykk av at Terje er kjøpt og betalt i motsetning til andre som langt på vei er mer kritiske, ref. "alt annet enn blindtester er ubrukelig". Sett opp mot andre tester (spes. amerikanske) så syns jeg dette var troverdig. Ikke helt spot on etter min gane, men enda bra vi har forskjellig smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sånn at disse stengene er testet med 3stk snører,zspey ultimo 5 klumpvekt 12,5gram, og SA gpx 5 12,5 gram,SA angler vpt 5 klump 14 gram.

Kunne vært artig og prøvd noen andre liner.

Hva med og teste med f.eks en streamer line teeeny t-130?

Guideline presentation med 8,5 m 10,5 gram klump?

Kan hende det hadde blitt andre resultater da.

Bare en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å bruke terning, når til og med terningen er fikset... Den burde jo havne på en eller to innimellom. Nei stenger er så subjektivt at det må prøves med egne hender. Men det er jo en eneste grunn til at alt skal testes hele tiden og det er at det selger blader og annonser. Jobber selv i en bransje hvor vi får tilbud fra bladene etter teste at vi kan annonsere testvinneren ved siden av testen med best i test logoen. Det er bare humbug hele greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jises..

Når det gis karakterer etter terningkast så kaster de faktisk terninger. Med andre ord så kunne hvilken som helst stang vunnet  :)

Aof poengterer at de ikke bruker terningkast i sine tester...

Bare så det er sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt over Reaction til Guideline som jeg mener fikk terningkast 6 på en "enkel omtale" for et år siden...altså 100% poeng oppnåelse...

nå fikk den bare 80% poengoppnåelse..hmmm..kanskje kasteren har utviklet nye ferdigheter siden sist...

Sier ikke at jeg ikke endrer meg over tid, alle endrer seg, nye parametre innenfor våre subjektive ståsted...men 2det er noe med disse stangtestene altså.

0% endring på ett år??? :o

Slår jo knock out på boligprisendringene over samme periode.. :)

Stig kan ikke en "svak sekser" tilsvare 80 %

100/6= 16,666...

Altså om en da regner intervallet 0-16,666% som en 1er, så slutter vel en femmer på 83,33% dersom en skal være helt bombastisk  ;D En sterk 5er, passer særdeles godt med mine personlige tester og inntrykk

:rolleyes:  ;D Næda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Joda grensen mellom femmer og sekser er flytende...

JEG har i alle fall stor glede av stangtester, og tar det for det det er.

Gidder i alle fall ikke bruke energi på å forfekte at stangtestere bør finne seg en annen "jobb"

Det er koketteri i mine ører....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage One stanga er "snabbtestad" i Alt om Flugfiske. Smugkikka i Narvesen hylla i dag, og testen var ikke like bra som i Alt om Fiske. Kyststang mener jeg konklusjonen var.

Den ene var en 5'er, den andre var en 7'er.  7'ern er den beste kyststanga jeg noensinne har hatt.Ref. også hva jeg har skrevet om denne stanga på Sagre One-tråden. En klar ener. 5'ern har jeg aldri prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt over Reaction til Guideline som jeg mener fikk terningkast 6 på en "enkel omtale" for et år siden...altså 100% poeng oppnåelse...

nå fikk den bare 80% poengoppnåelse..hmmm..kanskje kasteren har utviklet nye ferdigheter siden sist...

Sier ikke at jeg ikke endrer meg over tid, alle endrer seg, nye parametre innenfor våre subjektive ståsted...men 2det er noe med disse stangtestene altså.

0% endring på ett år??? :o

Slår jo knock out på boligprisendringene over samme periode.. :)

Stig kan ikke en "svak sekser" tilsvare 80 %

100/6= 16,666...

Altså om en da regner intervallet 0-16,666% som en 1er, så slutter vel en femmer på 83,33% dersom en skal være helt bombastisk  ;D En sterk 5er, passer særdeles godt med mine personlige tester og inntrykk

Som lærer vil jeg si at det er laaangt opp til sekseren fra 83,33%  ;D ;D ;D

:rolleyes:  ;D Næda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spørre om hvilke stenger som er de beste her på dette forumet, er som spørre en muslim, katolikk og protestant om hvem som har den beste guden.  gggood-luck

Jens

:)

Og når alt er skrevet og ment; det er veiledene tester, og faktisk ikke helt borte vekk.

Vil egentlig gi mer kreditt til disse testerne enn hva som generelt tilsynelatende gjøres her.

De aldri direkte ufine mot noen...fordi alt kan kastes med, faktisk også fiskes med..

det er kombinasjonen av disse to egenskapene de fleste av oss er ute etter...og til "femmer" stenger bør det da selvsagt benyttes varierte liner til de varierte forhold.

En slik test hadde blitt veldig krevende, for ikke å snakke om hvis de i tillegg skulle kjøres fisk på...

Om tre år når testresultater var ferdige kommer det garantert nye og enda mer spennende stenger som bør vurderes.

Da er det bedre å bruke den ventetiden ved å kjøpe en av de anbefalte, eller flere av dem, finne ut på egenhånd..selge unna de som ikke er "helt der oppe" :)

Subjektivt som pokker, ...heldigvis. :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Synes slike stangtester er helt greie.

Disse gutta har tross alt prøvd alle disse fluestengene mot hverandre, og det har ikke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Stig samt Johnnys :)

Om Sage one hadde stått på bunnen, er den akkurat like perfekt for meg!

Dette er en test med stenger opp mot hverandre, ikke alltid like rettferdig kanskje?

Da mange stenger har forskjellige formål etc bla bla

uansett har ikke jeg muligheten til å prøva alle de stengene uansett

kanskje litt mere rettferdig med en test om stenger mer tilpasset sitt område som nymfestenger

eller kyst stenger etc.... men for min del liker jeg best allroundstenger annnnnyway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det i det hele tatt er noen som kan mene noe om noe som helst jeg, uten å ta riv dørgende feil... Er man ikke interessert i stangtester, så dropp å lese dem. Mener du at en femmer er en firer, så er den vel det for deg da. Testes det med det snøret, så burde det heller vært testet med det snøret. Er stanga rask, så er den ikke det allikevel. Ikke rart en blir gæern i hue...

Blir en irritert over all kverulering, så dropp å lese tråder her inne da vel... Aaaaah, det var der jeg bomma, sorry!

God pinse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...