Gå til innhold

Nytt fra Sage


Torleiv Grøndalen

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Helt korrekt observasjon om One.. Den funker på 3 meter og 30 meter like greit.

De som har hue langt inn i nostalgien ( :rolleyes:) vil ikke klare å se dette.

Det gjør min snart 10 år gamle T&T-modell også. Jeg er en like dårlig kaster på alle hold, det er bare mer synlig på 30 m. Rart det der. Betyr det at jeg har hue langt inn i nostalgien?

Ja !  ;D

EDIT:

Det jeg mener er at noen har en "Alt var mye bedre under krigen" tilnærming til stenger....  

Selv er jeg ikke der, men digger det nye som kommer selv om det fantes kanonstenger på 90-tallet også...

(One har et større "spekter" enn forgjengerene sine.  Den spenner opp lettere under lett belastning og står imot tunge belastninger bedre enn tidligere stenger etter MITT syn.)  (Altså sparker ut lange lengder uten å gi seg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest fredrik hoffmann

Ja den er mye mykere enn ZXL..

Vil mene at den er på nivå med T&T Paradigme, eller gamle Gserien til Scott. MEN, med et mye mere spenstigere materiale.. Og dermed raskere slag ift vinkel på oppspenningen ift de gamle.

JEG falt ikke pladask for Circa... Jeg har prøvd bedre dype stenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er i norge, eller skandinavia, fluefiskere har en bestemt oppfatning av at fluestenger i klasse 4-5 skal være 9 fot . . . I usa, som er det desidert største markedet, virker det som kortere stenger er vel så populært.

Skulle gjerne ha testet denne Circa'en selv, men siden fiskekompisene mine er for gniene til å kjøpe den har jeg ikke hatt muligheten enda.

Fin julegave til seg selv, da  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Åtte og en halvfotere gir ofte smooth følelse, og en opplevelse av å kaste med en klasse under det man i virkeligheten gjør... (Kortere momentarm) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hmm.. Sage Circa spagettimyk og ligner på glassfiber? ???

Har Sage endelig startet med mykere stenger eller har jeg og Knut R.S. 2 helt forskjellige meninger om hva mjukt er? ;D ;D

Du liker ikke dype stenger du Raymond så ikke prøv deg ;)

Nei, jeg gjør nok ikke det ;D

ZXL var skuffende stiv syntes jeg, så dette høres ut som noe jeg definitivt må prøve <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Sage Circa spagettimyk og ligner på glassfiber? ???

Har Sage endelig startet med mykere stenger eller har jeg og Knut R.S. 2 helt forskjellige meninger om hva mjukt er? ;D ;D

Du liker ikke dype stenger du Raymond så ikke prøv deg ;)

Nei, jeg gjør nok ikke det ;D

ZXL var skuffende stiv syntes jeg, så dette høres ut som noe jeg definitivt må prøve <<l

Har jo lest du putter sekser snører på firer stenger så man kan lure ja ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hmm.. Sage Circa spagettimyk og ligner på glassfiber? ???

Har Sage endelig startet med mykere stenger eller har jeg og Knut R.S. 2 helt forskjellige meninger om hva mjukt er? ;D ;D

Du liker ikke dype stenger du Raymond så ikke prøv deg ;)

Nei, jeg gjør nok ikke det ;D

ZXL var skuffende stiv syntes jeg, så dette høres ut som noe jeg definitivt må prøve <<l

Har jo lest du putter sekser snører på firer stenger så man kan lure ja ;D

For å sitere din gode kompis Tom Syversen: tallet som står på stanga har ingen betydning, det er bare en veiledning ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere din gode kompis Tom Syversen: tallet som står på stanga har ingen betydning, det er bare en veiledning ;D

;D

Og det er så sant som det er sagt.Det som derimot er så forbasket synd er at det er en haug med

mennesker som ser seg blinde på et tall som står på stanga.

Når du gjør det,så begrenser du bare dine egne muligheter og opplevelser,

og går kanskje glipp av en perfekt match for din egen del.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

For å sitere din gode kompis Tom Syversen: tallet som står på stanga har ingen betydning, det er bare en veiledning ;D

;D

Og det er så sant som det er sagt.Det som derimot er så forbasket synd er at det er en haug med

mennesker som ser seg blinde på et tall som står på stanga.

Når du gjør det,så begrenser du bare dine egne muligheter og opplevelser,

og går kanskje glipp av en perfekt match for din egen del.

Tom.

Av og til er det sånn, det er jeg ikke uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

JEG falt ikke pladask for Circa... Jeg har prøvd bedre dype stenger....

....som....

Larry Kenney.  Scott G2 8'8''. T&T Paradigme.

Når det er sagt er ikke Circa dårlig på noen måte. Det var snare min oppfattelse av stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Helt korrekt observasjon om One.. Den funker på 3 meter og 30 meter like greit.

De som har hue langt inn i nostalgien ( :rolleyes:) vil ikke klare å se dette.

Det gjør min snart 10 år gamle T&T-modell også. Jeg er en like dårlig kaster på alle hold, det er bare mer synlig på 30 m. Rart det der. Betyr det at jeg har hue langt inn i nostalgien?

Ja !  ;D

EDIT:

Det jeg mener er at noen har en "Alt var mye bedre under krigen" tilnærming til stenger....  

Selv er jeg ikke der, men digger det nye som kommer selv om det fantes kanonstenger på 90-tallet også...

(One har et større "spekter" enn forgjengerene sine.  Den spenner opp lettere under lett belastning og står imot tunge belastninger bedre enn tidligere stenger etter MITT syn.)  (Altså sparker ut lange lengder uten å gi seg...)

Hva om det knapt produseres stenger idag som jeg liker? Har prøvd mange "moderne" stenger, alt fra ZXL, Z-Axis, One, TCX, G2, Paradigm og B2t for å nevne noen til Diamondback produsert på 90 tallet. Og hvilken stang var det som ga meg best følelse? Riktig, Diamondback'en. Er jeg nostalgisk da når jeg liker aksjonen på DB-stanga bedre enn søppelstanga One? ???

Kanskje det er du som bør få hue ut av Sage One og nanoresin og se at utviklingen ikke er så stor som enkelte fabrikker vil ha det til? ;)

Og ja, den Larry Kenney'n du prøvde er både dyp og fantastisk go' <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG falt ikke pladask for Circa... Jeg har prøvd bedre dype stenger....

....som....

Larry Kenney.  Scott G2 8'8''. T&T Paradigme.

Når det er sagt er ikke Circa dårlig på noen måte. Det var snare min oppfattelse av stanga.

Hmm ??? Det var skudd fra hofta. Scott'n var grei, men snøreklasse? Larry Kenny kjenner jeg ikke, men du kan sikkert utdype. Paradigme er det jo noen lengder og snøreklasser av det og... :P. Har selv en Scott G2 8'4" #3 (og for å si det sånn er det riiiimelig stor forskjell på den Scotten og en Scott G2 #4 9ft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Helt korrekt observasjon om One.. Den funker på 3 meter og 30 meter like greit.

De som har hue langt inn i nostalgien ( :rolleyes:) vil ikke klare å se dette.

Det gjør min snart 10 år gamle T&T-modell også. Jeg er en like dårlig kaster på alle hold, det er bare mer synlig på 30 m. Rart det der. Betyr det at jeg har hue langt inn i nostalgien?

Ja !  ;D

EDIT:

Det jeg mener er at noen har en "Alt var mye bedre under krigen" tilnærming til stenger....  

Selv er jeg ikke der, men digger det nye som kommer selv om det fantes kanonstenger på 90-tallet også...

(One har et større "spekter" enn forgjengerene sine.  Den spenner opp lettere under lett belastning og står imot tunge belastninger bedre enn tidligere stenger etter MITT syn.)  (Altså sparker ut lange lengder uten å gi seg...)

Hva om det knapt produseres stenger idag som jeg liker? Har prøvd mange "moderne" stenger, alt fra ZXL, Z-Axis, One, TCX, G2, Paradigm og B2t for å nevne noen til Diamondback produsert på 90 tallet. Og hvilken stang var det som ga meg best følelse? Riktig, Diamondback'en. Er jeg nostalgisk da når jeg liker aksjonen på DB-stanga bedre enn søppelstanga One? ???

Kanskje det er du som bør få hue ut av Sage One og nanoresin og se at utviklingen ikke er så stor som enkelte fabrikker vil ha det til? ;)

Og ja, den Larry Kenney'n du prøvde er både dyp og fantastisk go' <<l

Raymond, til forskjell fra deg så har jeg dypere stenger enn deg, mye raskere stenger enn du liker å i det hele tatt nevne navnet til. Og, jeg digger dem alle sammen, og bruker de til det formålet de er tiltenkt. Jeg er ikke låst fast til èn aksjonstype som skal tvinges til å prestere kast den aldri var laget for...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

JEG falt ikke pladask for Circa... Jeg har prøvd bedre dype stenger....

....som....

Larry Kenney.  Scott G2 8'8''. T&T Paradigme.

Når det er sagt er ikke Circa dårlig på noen måte. Det var snare min oppfattelse av stanga.

Hmm ??? Det var skudd fra hofta. Scott'n var grei, men snøreklasse? Larry Kenny kjenner jeg ikke, men du kan sikkert utdype. Paradigme er det jo noen lengder og snøreklasser av det og... :P. Har selv en Scott G2 8'4" #3 (og for å si det sånn er det riiiimelig stor forskjell på den Scotten og en Scott G2 #4 9ft.

Larrey Kenney er mannen som ledet Scott i glansdagene. Min gode venn Raymond ( lllove) har en slik som jeg fikk teste i vår. Nyyyydelig stang som jeg er på utkikk etter..

Ja jeg er ellers enig med deg. Men jeg sikter spesielt til min tidligere Scott G2 8'8'' #5.

Sier det igjen Cirka var grei den, men fikk ikke noe må ha følelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere din gode kompis Tom Syversen: tallet som står på stanga har ingen betydning, det er bare en veiledning ;D

;D

Og det er så sant som det er sagt.Det som derimot er så forbasket synd er at det er en haug med

mennesker som ser seg blinde på et tall som står på stanga.

Når du gjør det,så begrenser du bare dine egne muligheter og opplevelser,

og går kanskje glipp av en perfekt match for din egen del.

Tom.

Ikke henvis til andre du din skurk ;D Det jeg tenker på at er hvis man setter på 2 klasser over vil de fleste stenger (les de fleste) føles veldig spagetti.

Forøvrig gir jeg Tom Syvertsen (min beste venn ;D) rett i det han skriver her.

Nesten i alle fall. Man må ikke kvie seg for å kjøpe en femmerstang i reddsel for at det ikke er en femmer.

De fleste femmer-stenger funker med et femmersnøre for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

JEG falt ikke pladask for Circa... Jeg har prøvd bedre dype stenger....

....som....

Larry Kenney.  Scott G2 8'8''. T&T Paradigme.

Når det er sagt er ikke Circa dårlig på noen måte. Det var snare min oppfattelse av stanga.

Hmm ??? Det var skudd fra hofta. Scott'n var grei, men snøreklasse? Larry Kenny kjenner jeg ikke, men du kan sikkert utdype. Paradigme er det jo noen lengder og snøreklasser av det og... :P. Har selv en Scott G2 8'4" #3 (og for å si det sånn er det riiiimelig stor forskjell på den Scotten og en Scott G2 #4 9ft.

Larrey Kenney er mannen som ledet Scott i glansdagene. Min gode venn Raymond ( lllove) har en slik som jeg fikk teste i vår. Nyyyydelig stang som jeg er på utkikk etter..

Ja jeg er ellers enig med deg. Men jeg sikter spesielt til min tidligere Scott G2 8'8'' #5.

Sier det igjen Cirka var grei den, men fikk ikke noe må ha følelse..

Larry Kenney er mannen bak den originale Scott F-serien og stenger som Scott G 883-3 og 845-5, legende både mannen og stengene. Jeg unner absolutt alle som liker dype stenger å prøve hans nye glassfiberserie som han bygger selv. Er du i Trondheimsområdet, har jeg 2 stk som kan få prøves <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage er like hyped-up som Apple ;D ;D

Er det det egentlig? Synes ikke det. Ikke her på siden i alle fall. Her er det winston først og fremst som hypes i skyene.

Virker slik! Hehe, glemmer ikke Stig sine varme ord om Winston, for å si det slik ;D Men Sage ligger vel kanskje på en god plass nr 2? ;)

Kan godt hende det. Er mye bra i fra sage og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...