Gå til innhold

Hvordan var 2012-sesongen din?


Eirik Rusten

Hvordan var 2012-sesongen din?  

88 stemmer

  1. 1. Hvordan var 2012-sesongen din?

    • 1 (ekstremt dårlig, worst season ever)
      2
    • 2
      4
    • 3
      11
    • 4
      10
    • 5
      10
    • 6
      13
    • 7
      17
    • 8
      11
    • 9
      8
    • 10 (ekstremt bra, best season ever)
      9


Anbefalte innlegg

Ørretsesongen er vel over for de fleste, selv om den del nok vil klare å fiske en måned eller to til. Har liksom inntrykk av at sesongen har vært litt skuffende (i alle fall i Norge). Selv har jeg fisket svært lite, og dermed fått svært lite fisk.

Så på en skala fra 1 til 10 der 10 er best, hvordan har din 2012-sesong (så langt) vært? Ville selv landet på 2-3 dersom ikke en flott ukes-tur (dog uten stor fangst) med flotte folk dro den opp til 5 :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk stillevannsfiske i våres, og en ekstremt bra 2-ukers finnmarkstur drar sesongen godt opp.  Ikke ofte 2 kilos grensa ryker opptil flere ganger i løpet av en sesong...

Så rent ørretmessig blir det 8.

Hvis det skulle vært alt fluefiske samlet ville jeg landet på 12 ellerno :P

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskemessig havner jeg på en 7, persa i år. Ikke toppkarakter grunnet Periodevis(hele tiden) ræva fiske her hjemme.

Ellers må det bli en 10er, Gudene veit hvor mange turer det har blitt i skauen her hjemme i år, ny rekord er det hvertfall... Noen mener jeg bør legges inn snart, jeg kan ikke skjønne hva problemet er....:-)

Men sesongen er vel ike over riiiiiiktig ennå, må prøve litt til hvis været tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet med tidligere sesonger gir jeg den karakteren 0...

Veldig nærme 1 poeng pga en fin tur i juni. Faktisk så nærme som når du koker ett fittehår i 10 liter vann, den hinna du får på toppen da, så nærme var det. Men jeg må fortsatt gi 0  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jeg har hatt min beste sesong noensinne. Det på tørrt. Jeg har fluefisket i sånn ca 24 år, med unntak for noen forvirrede år da jeg spillet musikk, skatet og kjørte snøbrett, og har kun tatt meg over kiloen på tørrt en gang. Det er mange år siden. I år skjedde det noe og jeg har aldri fått så stor fisk. Sesongens første ørret var på 1.2 kg. Det var nesten vanskelig for meg å få fisk under kiloen. Største ørretten var på 2.5 kg.

Fangstmessig: 10

Fiskemessig: 9 (kunne tenkt meg å rukket på flere plasser)

Sosialt: 9 (er glad i fiske alene og fikk mye alenetid langs elvene i sommer. Utrolig digg, men har også truffet noen veldig hyggelige karer langs elven).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni/juli-delen med snø og smeltevann holdt på å ta livet av både meg og min fluefiskekarriere, men etter som (ferskvanns)sesongen fortsatte, så jevna det seg sakte men sikkert ut ;) Ligger pr i dag litt over middels - på en sekser kanskje, så får vi se om høstens opplevelser med sjøørret og harr kan få den opp på en 7er eller 8er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Turer: MYE. Summeres enkelt: Flom, tørke, vind, for varmt vann, for kaldt vann osv. En og annen LITEN opptur. I forhold til antall timer fisket; Min sportsfiskekarrieres værste sesong....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine fiskekompiser har aldri hatt en bedre sesong enn i år.Vi har fisket i samme elvene.

Forskjellen er bare att de har hatt 3 mnd med konstant fiske.

Det gjelder og være der og treffe på de gode forholdene. :)

man har for lite tid .

Derfor gruer jeg meg hvis  kortbegrensninger blir mere vanlig. Ikke kunne fiske når forholdene er bra og når du føler for det.

Garantert opptatt når forholdene er bra, eller att en av kompisene ikke får kjøpt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storfeskarn

Hadde en knaill bra sesong! Har fisket myyyye og gjort comeback med fluestanga. Comebacket resulterte i ei meget flott røye på 1,4 kg! Gir sesongen en 9er ettersom prikken over ien (ny pers) uteble.

Her er en liten historie fra den kanskje beste fisketuren jeg hadde i år!

http://www.fjellforum.no/index.php?/topic/24749-om-a-v%C3%A6re-i-takt-med-naturen-alle-vinterens-vate-dr%C3%B8mmer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksefiske: Null!

Ørretfiske: 9,99

Turene: 13,9 (fantastisk tur til Stabbursdalen!)

Sosialt: 10,0 (Broder'n, junior, venner og forretningsforbindelser) Nydelig variasjon over turselskap.

MEN aller best alene ved Stabburselva: 99,5

De nærmeste fiskeopplevlsene blir på Fluefiskesiden.no - takket være alle dere som bidrar her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart en 10'er  :)!! Har hatt mange fine turer rundt omkring i det ganske land, med fine folk. Besøkt vakre plasser og fått tilsvarende vakker fisk..

Har bare tatt en brunørret på over kg-grensen i år, men den var til gjendgjeld 2.2 kg og grise fin!!!  ;D Og i tillegg tatt på tørrflue, så det var ekstra gøy.

Etter fire år med fluestangen i hendene, tørr jeg påstå at DETTE har vært min beste sesong hittil ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet med tidligere sesonger gir jeg den karakteren 0...

Veldig nærme 1 poeng pga en fin tur i juni. Faktisk så nærme som når du koker ett fittehår i 10 liter vann, den hinna du får på toppen da, så nærme var det. Men jeg må fortsatt gi 0  :(

Supert med eit forum der du står språkleg nokså fritt. Vert straks litt meir eksotisk og interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det egentlig har vært en fin sesong jeg. Ingen høydare, men helt fin.  :)

Begynte stort i vår, synes jeg, med ørreten min på 3,150 kg, og minutter før det mista jeg en i håvkanten på omtrent 1,5 kg, og tenkte at wow - nå rocker det. Men det ble etterhvert en ganske ordinær, men ganske bra sesong. Fiskemessig. Men hva betyr det i det lange løp - nada   <<l Synes jeg.

Jeg har fått fiska med gode kompiser, hatt det fint, opplevd en del spennende ting fluefiskemessig. Lært litt nytt i år også. Og DET setter jeg stor pris på  :)

Det toppa seg i høst når jeg og Henning hadde den trivelige helga med Bergqvist og Co. Fisket var så som så, men alt rundt var kongebra. Vi hadde en mission med helga, og det var å lage kaste-ekstramaterialet til den nye DVD'n. Det fiksa ikke minst Henning knallbra, så da var det allikevel flotters  :)

2010- sesongstarten min er den råeste til nå fiskemessig  <<lhttp://www.thetroutbum.com/no/fluefiske/artikler/45-varen-2010-er-skikkelig-igang-pa-tort.html

Fra i vår 2012

7171383310_4408bb007c_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...