Gå til innhold

Hønsehauk i hagen. En jækli kul fuggel :-)


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Naboen fikk besøk av en sulten hauk i hagen i dag. Karen er litt over gjennomsnitt flink til å fange ting, så han fanga hauken mens den spiste på en høne :-)

Tok noen bilder av den før vi slapp den fri igjen :)

8135970608_24c5324a33_z.jpg

8135972758_87b7d5276a_z.jpg

8135979548_b54a42ef83_z.jpg

Vil du ha en klem :) ?

8135946743_2c3c47b56e_z.jpg

Hauken hang i genseren når han skulle slippe den, så jeg fikk kun bilde av et dårlig forsøk, og fem sekund etterpå fløy den avgårde mens jeg lada blitz :)

8135952529_21b5ae38f7_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Gærningen hadde på seg en ganske kraftig hanske. Så sier han plutselig... "Henning....gidder du nett å løsne klørne..... De gikk litt gjennom hansken her.." Og jeg dro alle klørne ut av handa hans, der hauken hadde klint alle klørne gjennom hansken og godt inn i handa. Resultat, 4 blødene hull i handa.

" Det der hadde du også gjort om du var hauk" kom det ut av han etterpå :)

Men fanken for en stilig fugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt sykt. Og den fuglen der har rimelig godt kroppsbeherskelse. Og av en eller annen merkelig grunn, var jeg forsiktig med å nerme meg det nebbet der :)

Her er et litt større bilde av "trynet".

Større versjon fra flickr, for å få frem flere detaljer.

8135979548_b54a42ef83_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant en hønsehauk en gang når jeg var guttunge. Den var helt utslitt. Vi puttet den i en pappeske med lokk og så kom det en kar å hentet den dagen etter. Husker det var spennende å studere den på nært hold.

Flotte fugler. Kansje den mest forhatte fuglen i skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stilig fugl. 12-15 år siden ble fattern(Dr. Doogie på dyr) overlevert en skadet hønsehauk. Han fiksa den opp og vi hadde den i bur til den var flyvedyktig. Mating var vanvittig rått, klørne og nebbet er som det kommer av bildene til Henning, så gjennomført farlige, og styrken er skremmende. Sinnsyk fugl som gjerne skulle vært opplevd oftere.

Naturen er heftig, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en rå opplevelse, Henning  <<l flotte bilder også!

Hønsehauken er luftas konge i skogen  8)

Ikke for å kverulere men jeg vil heller si musvåken er luftas konge i skogen. Ikke ofte du ser en hønshauk sveve.

Rovfugler generelt er fantastiske skapninger, og ikke begriper jeg at noen kan mislike disse.

Det er vel det at de eter opp alt viltet. De tømmer et område på no-time har jeg blir fortalt opp til flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...