Gå til innhold

Fluefiskedagene 2013, 4. og 5. mai 2013


Roy Peistorpet

Anbefalte innlegg

Da er det klart for Fluefiskedagene - Nordic Flyfair - Elverum - 4. og 5. mai 2013. Arrangementet er nå lagt i forkant av en del sesongstarter for oss fluefiskere. Dette skulle kunne legge grunnlaget for en arrangement hvor fluefiskere fra nær og fjern kan møtes. Programmet er foreløpig ikke spikret, slik at det vil være mulig å komme med innspill innhold. Håper alle fluefiskere alt nå kan sette av denne helgen i sin kalender.

Roy Peistorpet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Her er det jaggu mange år siden jeg har vært. Kansje ta en tur. Går det tog dit?

17.mai toget går der, men da kommer du litt for sent.

http://www.nsb.no/stasjoner_df/elverum-stasjon-article24640-2671.html  <<l

Ok, da legger jeg tubaen hjemme hvis jeg tar turen. Er litt vel langt når jeg tenker etter. Kjøre gidder jeg i alle fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva fenger barn? Oppmerksomhet er vel det viktigste tror jeg. Lett å si det for meg...

Jeg vet ikke. Barna må i alle fall bli sett. Vi voksne har litt for lett for å bli stående å prate oss i mellom.

Det er jo fluebinding og kasting som er de viktigste innfallsvinklene. Å egne stander med dette kun for barn hvor de får masse hjelp kansje? Sikkert noen som har noen lure ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det planlegges en stand hvor det går an å kjøpe brukt utstyr. Ellers er vi åpen for innspill når det gjelder aktiviteter som fremmer rekrutering til fluefiske. Det er spesielt viktig å få til noe som fenger ungdom (barn). Hvis ikke vil vi snart være en gjeng som trenger rulatorstier langs elva.

Tenkte litt på dette. Barn liker å vinne ting. Sikkert noen leverandører som kan stille med noe småting av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Nå nærmer det seg fluefiskedagene 4 og 5. mai.  Det blir mange interessante foredrag og mange gode utstillere. 

Det kan nevne at det blir praktisk insektslære med Ketil Sand.  Dette blir kombinert med et flubinderpanel med mange kjente flubinderpanel (Barry Ord Clarke). Blant utstillerne er Villmarksbutikken, Jakt & Friluft, Tenkara Norge osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det planlegges en stand hvor det går an å kjøpe brukt utstyr. Ellers er vi åpen for innspill når det gjelder aktiviteter som fremmer rekrutering til fluefiske. Det er spesielt viktig å få til noe som fenger ungdom (barn). Hvis ikke vil vi snart være en gjeng som trenger rulatorstier langs elva.

Et hiphop-show, men kule fyrer som viser actionsnutter og innblikk i en livsstil som kul og uavhengig roadie.Tøffe kasteoppvisninger med høy musikk. Fluefiske må bli en kul mottrend til det kommerse, slik snowboard var i begynnelsen. Etterhvert gjør vi det dobbelt så kommerst som alt annet til sammen (og håver inn),  og arrangerer nye konkurranseformer, også de med høy musikk i bakgrunnen. "FF GAMES"!  Gamlingene i NKKKKKFFFF eller hva de heter er jo for rene IOC å regne.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det planlegges en stand hvor det går an å kjøpe brukt utstyr. Ellers er vi åpen for innspill når det gjelder aktiviteter som fremmer rekrutering til fluefiske. Det er spesielt viktig å få til noe som fenger ungdom (barn). Hvis ikke vil vi snart være en gjeng som trenger rulatorstier langs elva.

Et hiphop-show, men kule fyrer som viser actionsnutter og innblikk i en livsstil som kul og uavhengig roadie.Tøffe kasteoppvisninger med høy musikk. Fluefiske må bli en kul mottrend til det kommerse, slik snowboard var i begynnelsen. Etterhvert gjør vi det dobbelt så kommerst som alt annet til sammen (og håver inn),  og arrangerer nye konkurranseformer, også de med høy musikk i bakgrunnen. "FF GAMES"!  Gamlingene i NKKKKKFFFF eller hva de heter er jo for rene IOC å regne.  ;)

NKFF. Og vi er i alle fall mange ganger hip'ere enn en gubbe til hest (se. avateren over) og som fisker med catskills og lurer på meningen med det hele.  ;D

Er dog enig i at vi må komme oss litt bort fra det trauste og gammeldagse ved messer. I utlandet heter det "Show" og det bør det etter min mening også være.

Men ved elva og vannet bør vi la naturen få stå for showet. Ellers er jeg redd vi fjerner  det vi trenger mest - å komme oss vekk fra dagliglivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKFF. Og vi er i alle fall mange ganger hip'ere enn en gubbe til hest (se. avateren over) og som fisker med catskills og lurer på meningen med det hele. ;D

Det var spikeren i kista. :-)

Ps! Jeg har heldigvis ikke noe behov for å være kul. Har et blandet forhold til fluefiskeindustrien, men hyggelig om noen lokale kan ha det som levebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...