Gå til innhold

Fluer fra en svunnen tid


Sigve

Anbefalte innlegg

Vi har vel alle vært ferske håpefulle små..... Min far hadde ryddet på loftet hjemme og fant en eske som tilhørte meg. Oppi var det noen gamle leker og diverse rask + en plastboks med et lite knippe fluer. Fluer som jeg hadde bundet. Jeg aner ikke hvor gamle de er men tipper rundt 20-25 år :)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

[attachimg=7]

[attachimg=8]

[attachimg=9]

[attachimg=10]

post-969-13949893804322_thumb.jpg

post-969-13949893804578_thumb.jpg

post-969-13949893804888_thumb.jpg

post-969-13949893805137_thumb.jpg

post-969-13949893805379_thumb.jpg

post-969-13949893805617_thumb.jpg

post-969-13949893805859_thumb.jpg

post-969-13949893806108_thumb.jpg

post-969-13949893806268_thumb.jpg

post-969-13949893806668_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest staffan@epost.no

alle her fanger fisk,,,,, flottere fluer med litt rufs, er bedre enn se som er strømlinjeforma og laget for at man skal vise  hvor flink man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle her fanger fisk,,,,, flottere fluer med litt rufs, er bedre enn se som er strømlinjeforma og laget for at man skal vise  hvor flink man er.

aaapplaus aaapplaus aaapplaus aaapplaus

Tom.

Ja ja, ikke bli euforiske nå, Staffan og Tom  :)

Sigve er i dag en fluebinder som binder ekstremt mye bedre fallskjermhackle i PLAN, enn han gjorde da (og derfor tør jeg å nevne det :-).

Hva betyr det?

Jo, at man trenger langt færre runder med hackle for å bære samme type flue.

Og hva betyr det?

Jo, at man kan dresse ei flue mye lettere, men fortsatt ha samme flyteegenskaper.

Og hva betyr det?

Tja, det får fisken avgjøre  ;D

Men punchlinen her er at det er jo forskjell på rufsete og planlagt rufsete.

Antagelig det du mener også, Staffan  :)

Uansett, cool med slike fluer, Sigve.

Jeg har ikke tatt vare på de jeg bandt i starten, og når jeg tenker meg om, så så ikke de så bra ut akkurat  :rolleyes:;D

Tror ikke CdC var "funnet opp" engang  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-25år? så fort går nok ikke tia Sigve.  :)

Ikke mange som bandt fluer med cdckropp, spunnet hackle og cdc vinger i 1987 eller 1992 for den saks skyld. Isåfall skulle du vært mer på hugget på tastaturet. Petitjean bandt sine første cdc fluer i 89/90 og det tok nok noen år før de ble allmen kjent her på berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flottere fluer med litt rufs, er bedre enn se som er strømlinjeforma og laget for at man skal vise  hvor flink man er.

Og med det tok Staffan livet av en av de mer populære trådene her inne, takk skal du ha.

Syntes de var pent bundet jeg Sigve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flottere fluer med litt rufs, er bedre enn se som er strømlinjeforma og laget for at man skal vise  hvor flink man er.

Og med det tok Staffan livet av en av de mer populære trådene her inne, takk skal du ha.

Syntes de var pent bundet jeg Sigve. :)

Var det det Staffan sa??????

Og tok han livet av en av de mer populære trådene her inn?

Hva er det du snakker om nå????????

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom.....

Staffan, mine gode kamerat, mener at du ikke kan kalle deg erfaren fluefisker før du har fisket i over 20 år :)

Om du ikke er på holmedammen hver dag da. Da gjelder det ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom.....

Staffan, mine gode kamerat, mener at du ikke kan kalle deg erfaren fluefisker før du har fisket i over 20 år :)

Om du ikke er på holmedammen hver dag da. Da gjelder det ikke lenger.

Eller har cane.

Nei nå skal jeg gi meg med denne mobbingen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom.....

Staffan, mine gode kamerat, mener at du ikke kan kalle deg erfaren fluefisker før du har fisket i over 20 år :)

Om du ikke er på holmedammen hver dag da. Da gjelder det ikke lenger.

Vi mener ikke det.Jeg har ikke spurt Staffan,men tar det for temmelig gitt at han

ikke mener det. :)

Og det med Holmendammen er en greie du virkelig har misforstått Henning.

Du prøver til enhver tid til å sette kasting opp mot fisking.

Slutt med det,og konsentrer deg om hva som virkelig skjer.

Og du mobber ingen Henning,hvis du klarer å få med deg den dypt nok da?

Tenk litt over akkurat det der.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom.....

Staffan, mine gode kamerat, mener at du ikke kan kalle deg erfaren fluefisker før du har fisket i over 20 år :)

Om du ikke er på holmedammen hver dag da. Da gjelder det ikke lenger.

Deilig å vite at jeg enda har 11-12 år igjen før jeg kan kalle meg erfaren. Her er det altså mye å lære før man kan slå seg på brøstet å komme med noe som helst  :)

Men hva hvis man har tjue år innlogga på ffs? Da er vel veien til erfaren proff mye kortere? Jeg satser på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-25år? så fort går nok ikke tia Sigve.  :)

Ikke mange som bandt fluer med cdckropp, spunnet hackle og cdc vinger i 1987 eller 1992 for den saks skyld. Isåfall skulle du vært mer på hugget på tastaturet. Petitjean bandt sine første cdc fluer i 89/90 og det tok nok noen år før de ble allmen kjent her på berget.

Jeg kan virkelig ikke forklare flue nr 2 med CDC kropp vinge og hakkel. Den kan være noe nyere eller jeg var noe år forann Petitjan. Som du sikkert husker så var ikke internett det samme på den tiden heller og jeg hadde ikke mac og digitalt kamera som i dag :) Det ligger noen flotte laksefluer i haugen også

Jeg flyttet hjemmeifra i 1995 eller 96  rett etter endt militærtjeneste. Mellom 16 - 20 års alderen fisket jeg nesten ingenting da interessen lå andre steder. Så jo jeg mener de er noen år ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-25år? så fort går nok ikke tia Sigve.  :)

Ikke mange som bandt fluer med cdckropp, spunnet hackle og cdc vinger i 1987 eller 1992 for den saks skyld. Isåfall skulle du vært mer på hugget på tastaturet. Petitjean bandt sine første cdc fluer i 89/90 og det tok nok noen år før de ble allmen kjent her på berget.

Om det er tekstillim i den forlengede kroppen, så er vel også dette noe "nymotens greier"...

Uansett - kult å legge ut slike fluer Sigve  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom.....

Staffan, mine gode kamerat, mener at du ikke kan kalle deg erfaren fluefisker før du har fisket i over 20 år :)

Om du ikke er på holmedammen hver dag da. Da gjelder det ikke lenger.

Eller har cane.

Nei nå skal jeg gi meg med denne mobbingen om det.

Ofte er det en underliggende mening bak slike fleiper. Tror du virkelig at det er derfor folk kjøper cane. Vet ikke om jeg klarer det, men da planlegger jeg å banke litt vett i deg neste gang vi møtes!!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flottere fluer med litt rufs, er bedre enn se som er strømlinjeforma og laget for at man skal vise  hvor flink man er.

Og med det tok Staffan livet av en av de mer populære trådene her inne, takk skal du ha.

Syntes de var pent bundet jeg Sigve. :)

Var det det Staffan sa??????

Og tok han livet av en av de mer populære trådene her inn?

Hva er det du snakker om nå????????

Tom.

Jeg snakker selvfølgelig for min egen del Tom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...