Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Trippeltrekket er et ord jeg ikke kjenner til.

Hva er det egentlig?

Tom.

Men i all verden, Tom !

Er ikke du opptatt av fluekasting, og så kjenner du ikke til trippeltrekket ? !

Får vel dele av min kunnskap igjen jeg, da . . .

Altså, du benytter dobbelttrekket, kyler lina ut, og om du da har så mye løsline at du ikke greier å skyte ut alt så trekker du stanga til deg. Det blir det tredje trekket, og derav trippeltrekket.

Du kjenner vel ikke til multitrekket heller da, kanskje ?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden, Tom !

Er ikke du opptatt av fluekasting, og så kjenner du ikke til trippeltrekket ? !

Får vel dele av min kunnskap igjen jeg, da . . .

Altså, du benytter dobbelttrekket, kyler lina ut, og om du da har så mye løsline at du ikke greier å skyte ut alt så trekker du stanga til deg. Det blir det tredje trekket, og derav trippeltrekket.

Du kjenner vel ikke til multitrekket heller da, kanskje ?

Wow.

Her snakker vi hot info ja. :)

Multitrekket?Kan det være et kvadruppelt eller kvintippelt trekk?

Med andre ord,vi trekker stanga tilbake,men stopper flere ganger for å få flere trekk

og dermed større fart på snøret.

Eller er det bare tull at vi får større fart på snøret ved å å bruke en slik teknikk?

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det bare tull at vi får større fart på snøret ved å å bruke en slik teknikk?

 

Tom.

Derom strides de lærde !

Men jeg tar for meg både dette og multitrekket i min neste bok "Att å fram mæ fluggustang".

Tviler på om den blir klar til jul, siden jeg fortsatt jobber med forordet, men skal gi et hint når den går i trykken.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det blir gjort plass til mine faglig, meget oppegående stunt med kort og lang saks, samt kantklipper, vil jeg for sikkerhetens skyld og av rent praktiske årsaker, stille i bredbremmet Stetson, Boots og dobbelt trekkbelte med to blankpolerte "peace makere" med elfenbens skjefter. Disse vill henge løst, og ved kritiske spørsmål, eller ved hevelse i stemmeleie, vil disse forlate hylstrene i et tempo, som vil sette selv Lucky Luke tilbake til skolebenken.. :ph34r:

Skal innrømme at jeg er svak for Bjøro Håland, og mellom skuddsalvene, kan det godt hende jeg innviterer han inn i svartkruttrøyken til en duet på "I love Norwegian Country". Dette i ren affeksjon..... :wub:

 

Jeg setter av 14 dager til forberedelser, gjennomføring og opprydding!! Gleder meg. Ærbødig takk for at jeg kan få delta :-)

 

PS: Multitrekket Lars..WTF!! Det skulle ikke frem før kapittelet i boka de om motstrøms undervannskast var klarskrevet?....?

 

Boka forventes i form av lydbok lest inn og tilført bakgrunnsmusikk av selveste Roy Ole`s.. , med en skriftlig hilsen og det som mest sannsynlig værre er.... aaapplaus

 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å tenke på hvor dette skal foregå? Jeg har en gryende følelse av at Norge kanskje ikke er stort nok for dette, at det bør ut i verden på turnè.

Er ikke helt bestemt enda Brumund, men nord-torpa stikker seg ut som en sterk kandidat.

Der har vi bla Synnseter fjellstue, og der har de erfaring med slike eventer :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synseter fjellstue.

Pokker heller.

En liten strek i regningen for min del.Men for all del,ikke noe furting fra min side,men jeg

hadde liksom innstillt meg på en herlig demo av Lars hvor han tvinger lina over hele Mjøsa.

(Men for all del,jeg er tillpassningsdyktig,så jeg følger ledelsens avgjørelser til punkt og prikke.

Kan det være Lars,at du ser det hensikstmessig mer fornuftig å heller utføre kastet på Synnfjorden?

Blir det i så tilfelle på tvers eller på langs?

 

Tom.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synseter fjellstue.

Pokker heller.

En liten strek i regningen for min del.Men for all del,ikke noe furting fra min side,men jeg

hadde liksom innstillt meg på en herlig demo av Lars hvor han tvinger lina over hele Mjøsa.

(Men for all del,jeg er tillpassningsdyktig,så jeg følger ledelsens avgjørelser til punkt og prikke.

Kan det være Lars,at du ser det hensikstmessig mer fornuftig å heller utføre kastet på Synnfjorden?

Blir det i så tilfelle på tvers eller på langs?

 

Tom.

Kommer litt an på vindretningen Tom, men skal vel gå rimelig greit på langs.

Men fluefiske handler mer om å kaste fort enn å kaste langt, så ikke overdriv fokus på lengde :-)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye OT her nå!

Er det greit at bikkja slikker deg i ansiktet/munnen?

Kommer veldig an på . . . Det må være ei usedvanlig pen tispe, med god tannhygiene, og den bør hverken ha slikket seg selv eller andre hunder i forkant.

Vanskelig å holde oversikt over dette, så jeg står over denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par (5) slukstenger, kan jeg fortsatt være medlem her?

Kommet an på hvor mange fluestenger du har i forhold.

Mener det står noe i regelverket her om at man kan eie ei slukstang for hver 10'ende fluestang.

Så om du har 50 fluestenger så et du såvidt innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder antall sluk- og fluestenger, og fluefiskemateriell generelt, så er jeg ytterst lite interessert. Om jeg husker riktig så har jeg fortsatt noen fluestenger stående, men for meg ligger gleden i fluefiske på et metafysisk plan langt bortenfor løst snakk om aksjoner og materialkomponenter i en bruksgjenstand. 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi nå allerede er inne på dette med ulike stenger lurer jeg på om pilkestikke

blir vurdert som mulig fluestang?

Det er flere her inne som har kastet med det.

For noen år tilbake var det snakk om verdens raskeste fluestang.

En pilkestikke stiller med særdeles naturlige fordeler akkurat der.

Da kan noen av oss liksom "briefe" litt å si at vi har kastet,og fisket med en

av verdens raskeste stenger?

Har dette noe for seg,eller er det heller liten interesse for dette blant eliten?

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi nå allerede er inne på dette med ulike stenger lurer jeg på om pilkestikke

blir vurdert som mulig fluestang?

Det er flere her inne som har kastet med det.

For noen år tilbake var det snakk om verdens raskeste fluestang.

En pilkestikke stiller med særdeles naturlige fordeler akkurat der.

Da kan noen av oss liksom "briefe" litt å si at vi har kastet,og fisket med en

av verdens raskeste stenger?

Har dette noe for seg,eller er det heller liten interesse for dette blant eliten?

 

Tom.

Leser du mitt forrige innlegg vil du, forhåpentligvis, skjønne at både pratet ditt om raskeste stenger og ikke minst ditt avsluttende spørsmål er totalt uinteressant for eliten. Det er bare vulgært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frekt ment, men jeg ville gjerne heller hørt foredrag om alternative måter å klassifisere stenger på.

Ccs hjelper en god del for min del i hvert fall.

Så derfor må spørsmålet bli, hva blir den beste måten å klassifisere stenger på?

Her må jeg få minne om at vi lever i 2014, slik at det er opp til deg hvilken klasse du velger å gi stanga :-) Her er det bare å velge :-) Og husk, ingen har noe med hvilken klasse du gir den :-) Som sakt, 2014 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forsent å melde seg på????? Bidrar gjerne med et foredrag som jeg har gitt tittelen: ERN-er det noen som egentlig bryr seg?

Neida, vi har flere dager å fylle, og for at jeg og Jørn for en gangs skyld ikke skal måtte stå for all undervisning slipper vi gjerne til andre her.

Når du velger et så spenstig og følsomt tema som ERN, så håper vi på forståelse for at vi ikke kan garantere for sikkerheten til noen av de involverte.

Selv er jeg åpen for alt innen fluefiske, bare det flyter :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du mitt forrige innlegg vil du, forhåpentligvis, skjønne at både pratet ditt om raskeste stenger og ikke minst ditt avsluttende spørsmål er totalt uinteressant for eliten. Det er bare vulgært. 

Ja,er tatt til etterfølgelse,men ble litt trist til sinns må jeg si.

Jeg klarer ikke helt å tilpasse meg kun åndelig tilnærming til en fluestang.

Sikkert bare meg.Ble ennå mer usikker når benevningen vulgær blir brukt.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...