Gå til innhold

Det perfekte snøret.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Som det "gamle" Lts Ultimate snøret (svart skyteline/gul klump). Det likte jeg veldig godt  :)

Neste gang jeg kommer over et snøre jeg trives like godt med skal jeg kjøpe en hel pall, for man kan ta seg faen på at det erstattes med noe annet etter maks to år, helst bare ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fikk designe ditt eget snøre hvordan ville du at det skulle være?

Tom.

Hvis vi tar utgangspunkt i et femmersnøre til mitt favorittfiske (lange tørrfluepresentasjoner er noe av det morsomste jeg vet om ... )

Klumplengde 13-14 m. Vekt ett gram eller to over standard. Lengre fronttapering enn vanlig, men ikke lineær som en TT, heller progressiv fronttapering. "Normal" baktapering. Hydrofob revolusjonerende supercoating av en aerogel-polymer med nanotjohei ;-)

Jeg liker snører som SA VPT, Snowbee XS (de to ukene det holder) og Carron. Har ikke prøvd f. eks LB-snørene til Eikre eller Mickes varianter (men jeg hører begge er gode som snus).

Liker også alle snører som ligner på Lafontaines.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Evotec 100- snøret  ;D

Det syns jeg var en god standard WF, men blir du mo i knærne av et standard WF? ;-)

:) Hehe, Evotec 100 er ikke noe "standard-wf", men et ultimat vannkastsnøre  8)

Passe bratt baktapering, og en litt mer aggressiv fronttapering enn på Stillwater'n - som gjør at man kan kompensere med en lang 5-6 meters fortom med litt degressiv spiss som flyyyyter flua så fint nedover atte  ;) I tillegg har den  ikke vekta noe for langt fram, slik mange liker, men som har lett for å sagge når man står utvadet i elva (VTP'n er også kjempefin sånn med vekta litt bakover). GL Experience er litt sagge-snøre til sammenligning  ;D

Av long belly-snører, så tror jeg SA VPT er bedre på de lengste vannkastene enn Evotec 140. Førstnevnte har nok blant annet vekta litt lengre bak. 140'n er imidlertid helt rå på lange overhodekast. Men jeg liker som sagt litt kortere klumper. Rundt 10,5m som Evotec 100 er midt i mi bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tørt - Evolo longbelly og den helgrønne highwateren!  ;D Opti stream og evotec 100?? Herregud...  ;);D

:) Ja, det koker vel bare ned til hva man personlig kaster best med.

I mi bok så er det eneste som jeg synes skal telle: At man selv tilpasser utstyret til seg selv, slik at man får presentert flua på alle de kronglete plassene som man vil  <<l Kronglete og kort-unna-standplasser. Kronglete og langt-unna-standplasser. Enig?  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tørt - Evolo longbelly og den helgrønne highwateren!  ;D Opti stream og evotec 100?? Herregud...  ;);D

:) Ja, det koker vel bare ned til hva man personlig kaster best med.

I mi bok så er det eneste som jeg synes skal telle: At man selv tilpasser utstyret til seg selv, slik at man får presentert flua på alle de kronglete plassene som man vil  <<l Kronglete og kort-unna-standplasser. Kronglete og langt-unna-standplasser. Enig?  8)

Er klin enig med deg, Brun  ;) Har eid og kasta med både stream og 100, men dem blei kjapt bytta ut med noe som passa meg og fiskinga mi bedre. Opti stillwater derimot, fiska jeg et par sesonger med. Og ikke minst Multi, når vi først prater om loop... knall allroundsnører begge to
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gamle, hvite Loop Long Belly var et toppsnøre……...

Tipper du mener Loop long distance ? digg snøre , og sykt bra coating (har jaggu ett ubrukt ett liggende her  ;D )

Det er et snøre jeg også likte veldig godt.Expert også med taperingen på slutten av skytelina.

Jeg har også noen av de liggenes i skapet. :)

Ellers er jeg jo veldig svak for Vision ED da,og om jeg kunne fått forandret snøret slik at det fikk

en kortere frontapering,en lengre klumpdel,men ellers med samme dimensjoner (diameter),så ville

nok det også kunne blitt et snøre jeg hadde kjøp en pall av. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...